петак, 20.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:05

Чешће идемо у банку него код лекара

четвртак, 05.09.2019. у 12:07
(Фото Пиксабеј)

Посете банкарским филијалама су и даље важне клијентима банака у земљама централне и источне Европе (ЦИЕ) упркос расту популарности дигиталног банкарства, и чак су чешће него посете лекару или сајтовима за куповину преко интернета, показали су данас објављени резултати једног истраживања.

Готово сви клијенти банака у земљама ЦИЕ посетили су филијалу у протеклих 12 месеци, док у Србији одлазак у филијалу предњачи у односу на неке уобичајене активности (физичке активности, онлајн куповину, затим коришћење дигиталних банкарских сервиса, одлазак на културни догађај, посету саветнику банке и одлазак на спортски догађај), наводи се у најновијем истраживању банкарског тржишта које је за у земљама ЦИЕ спровео ИМАС Интернационал, пренео је Танјуг.

Од седам земаља обухваћених истраживањем, Србија и Хрватска су једина два тржишта на којим су они који искључиво посећују филијале и даље највећи сегмент, док је у осталих пет земаља, Аустрији, Чешкој, Мађарској, Румунији и Словачкој, и даље највећи сегмент оних који истовремено посећују филијале, али и користе дигиталне банкарске канале, односно примењују приступ „и дигитално банкарство и филијале”.

Ипак, ни Србија ни Хрватска не заостају, јер у те две земље, како се наводи у истраживању, најбрже расте број клијената који комбинују дигитално банкарство и одласке у пословницу.

За већину испитаника на свим тржиштима, циљ посета филијалама није само подизање новца са банкомата, већ и лични контакт и разговор са саветником или благајником банке, што посебно важи за испитанике из Србије, тачније њих 88 одсто.

Најмање су за непосредни контакт са запосленима били заинтересовани у Чешкој, укупно 56 одсто анкетираних.

Филијале посећују клијенти свих старосних доба, а иако је међу младим клијентима посебно популарно мобилно банкарство, они и даље одлазе у пословнице да се директно посаветују са запосленима, показали су резултати истраживања.

Нешто више од 40 одсто банкарских клијената у Србији и Хрватској каже да су користили дигиталне банкарске сервисе у протеклих шест месеци, а четири процента банкарских клијената у Србији је у потпуности избегло посете филијалама.

Насупрот томе, више од четвртине испитаника у Чешкој и сличан удео грађана Словачке ниједном нису посетили филијалу у истом периоду.

У Србији је, такође, забележен пораст корисника дигиталног банкарства само путем мобилног телефона, са 14 одсто у првој половини 2018. на 32 процента у истом периоду ове године.


Коментари5
ad554
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Zveki
Iz banke u banku i dalje cekovi na pocek, trange frange ne prestaje od 90-tih. 80% gradjana jedva opstaje zahvaljujuci trku iz jedne u drugu banku kod kojih imaju ziro, tekuce racune, kobojagi stednju i kredite za koje im nije jasno kako ih uopste vracaju! Fin.sektor ima spekulativni rejting godinama u Srbiji o cemu javnost Jorgovanka ne obavestava ali obavestavaju svetske Ag. Modis, Fic i druge. Spekulativne banke na celu kartela sa NBS.Kakve banke takvi i klijenti a statistika slika li slika!
električar
Medicinske ustanove su kao tvrdjave sa zamkama... Ne možeš da im pridješ po nekoliko meseci ... A i kad udje, čovek ili ozdravi, ili umre pre nego što prodje sve prepreke i dodje do neke terapije. A i kad dodje do neke terapije, pitanje je koliko je ona efikasna, jer upotrebljavaju se samo lekovi koji su stari po više od trideset godina. Na novim, inovativnim, efikasnijim lekovima država krvavo štedi jer niko ne može da je kazni zbog toga, ili para jednostavno nema ... Pametnije potrošene ...
električar
Medicinske ustanove su kao tvrdjave ... Ne možeš da im pridješ po nekoliko meseci ... A i kad udje, čovek ili ozdravi, ili umre pre nego što prodje sve prepreke i dodje do neke terapije. A i kad dodje do neke terapije, pitanje je koliko je ona efikasna, jer upotrebljavaju se samo lekovi koji su stari po više od trideset godina. Na novim, inovativnim, efikasnijim lekovima država krvavo štedi jer niko ne može da je kazni zbog toga, ili para jednostavno nema ... Negde drugde, pametnije, potrošene !
dušan
Kada bi država dozvolila da plate i penzije primamo na ruke kao nekad , ni u banke nebi odlazili !
Пантелија
"...Чешће идемо у банку него код лекара..." Хвала Богу да је тако, а нека тако и остане :)

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља