субота, 17.04.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 06.09.2019. у 22:00 Дубравка Лакић
76. ВЕНЕЦИЈА

Вртлози породичних драма

Односи унутар породице тема су највећег броја филмова у овогодишњем главном такмичарском програму
Из филмова „Babyteeth” Шенон Марфи (Фото: Прес-служба 76. Венецијанског фестивала

Лидо, Венеција – Чак три филма у фестивалској завршници баве се микрокосмосом породице, која би у ово наше доба некако да и даље остане основна ћелија друштва упркос свим могућим варијантама дисфункционалности и притисака споља.

Заправо, породица и унутрашњи односи унутар ње наметнула се као главна тема највећег броја филмова у овогодишњем главном такмичарском програму. Од самог почетка и филма Хироказа Коре Еде, преко филмова Баумбаха, Ларена, Мартонеа, Егојана па све до филмова Аустралијанке Шенон Марфи, Француза јерменског порекла Робера Гедегијана и португалског редитеља Тијага Геђеса.

Позната и награђивана аустралијска позоришна и телевизијска редитељка Шенон Марфи појавила се на 76. Мостри као дебитант у форми дугометражног играног филма. Њен „Babyteeth” се само условно може назвати и горко-слатком комедијом јер с доста (субверзивног) хумора третира једну и тешку и болну тему – љубав адолесценткиње оболеле од канцера. Љубав непожељну од стране њених и иначе истрауматизованих родитеља.

Марфијева око своје јунакиње Миле (Елајза Скејтен) гради позитивни свет музике, заљубљености и лепоте, дакле све оно што је неочекивано за ситуацију тешког обољења коју она у себи носи, живећи весело као да се никада ништа неће догодити. Кроз овако позитиван приступ свом главном лику Марфијева барата и свим оним детаљима који осликавају сву иронију живота. Живота уопште и живота саме породице. Оболела Мила се понаша и живи као било која друга тинејџерка њеног узраста која прави проблеме својим родитељима. Заљубила се у веома младог и слатког дилера дрогом и тера по своме. „Babyteeth” је филм који публику наводи и на смех и на сузе и на помисао како је добро у сваком тренутку славити живот.

И маестро Робер Гедегијан зна шта значи славити живот и чувати породицу „раштимовану” налетима тешке економске кризе. Са својим верним глумачким тимом, предвођеним глумицом Аријаном Аскарид, Гедегијан нуди савремену, једноставну, али и окретну породичну драму. Причу о томе како се рођење унуке Глорије може наметнути и као знак среће и љубави, али и као извор раскринкавања међусобних односа и тајни и као покретач свих покушаја решавања финансијских проблема у којима се дубоко налази пет одраслих чланова ове обичне, радничке француске породице. Филм „Глорија мунди” откупљен је за приказивање у Србији.

За разлику од филмова Шенон Марфи и Робера Гедегијана, који се баве садашњим тренутком, филм „Домаћинство” („А herdade”) португалског редитеља Тијага Геђеса бави се теретом породичне баштине у прошлом, 20. веку. Његов филм је раскошна породична сага чија се радња протеже кроз више од шест деценија и филм који отвара питање шта нас као људе чини онаквим какви јесмо. Какви су нам избори и могућности у свим фазама живота, шта нас дефинише, збуњује, шта нас тера да постојимо и делујемо, шта је у нама нашим наследством пренесено? Другим речима, Геђесов трочасовни филм бави се оним невидљивим везама које одређују човека и ограничавају му понашање. И све то кроз причу о харизматичном велепоседнику Жоао Фернандесу, који је у читавом једном периоду имао највише имања у Европи, у јужној области Португалије, поред реке Тахо.

Из минута у минут, уз пуно визуелне раскоши, Тијаго Геђес слика фреску Португалије у другој половини 20. века. Гледаоцима нуди епску причу са снажним, интензивним и загонетним ликовима саме породице Фернандес и људи који је окружују. И времена које је прошло...

До самог краја у главном такмичарском програму остало је да се виде још два филма. Оба с потписима италијанских редитеља: Чира Гуере – „Чекајући варваре”, с Џонијем Депом у главној улози (филм је рађен на енглеском и монголском језику) и Франка Мараска – „Мафија више није оно што је некада била”.

Свечана церемонија доделе „Златног лава” и осталих фестивалских награда заказана је за вечерас. Овогодишња 76. Мостра биће завршена пројекцијом филма „The Burnt Orange Heresy” Ђузепа Капотондија у којем, између осталих, играју Мик Џегер и Доналд Садерланд.

Коментари0
68276
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља