недеља, 20.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:19

Промоција туризма Србије и преко „Алибабе”

Према подацима Министарства трговине, за првих седам месеци ове године највећи број долазака су први пут остварили управо туристи из Кине, и то 39 одсто више у односу на исти период прошле године
Аутор: Ј. Антељуторак, 10.09.2019. у 19:03
Инфо-пано на кинеском језику у Београду (Фото Р. Крстинић)

Туристичка организација Србије потписала је уговор с кинеском компанијом „Алибаба” о туристичкој промоцији Србије на свим њеним платформама, као и на популарним друштвеним мрежама „Вичет” и „Веибо”. Како је изјавио Расим Љајић, министар трговине, туризма и телекомуникација, у Сјамену, где предводи делегацију Србије на Међународном кинеском сајму инвестиција и трговине (ЦИФИТ), ова промоција ће трајати до 30. новембра, а биће представљено практично све што наша земља у туристичком смислу може да понуди гостима из Кине.

Према подацима Министарства трговине, за првих седам месеци ове године највећи број долазака су први пут остварили управо туристи из Кине, и то 39 одсто више у односу на исти период прошле године. Број ноћења је повећан 51 проценат. Кинези су, после гостију из Босне и Херцеговине, заузели друго место по броју посета. Иначе, три четвртине гостију свуда у свету чине регионални туристи.

Тако је и код нас, међутим, дугорочни циљ Србије је привлачење гостију из удаљених земаља. Како је за наш лист изјавио министар трговине, то су пре свега Кинези који, после туриста из САД, троше највише новца на путовањима. Европска туристичка комисија је недавно саопштила да је Србија на трећем месту по расту броја кинеских туриста. Он је и додао да је ове године Србију посетило 120.000 Кинеза, што је 100.000 више него пре само две године. Овакав тренд раста броја туриста из Кине је један од разлога што се Србија одлучила на промоцију преко кинеске компаније „Алибаба”, која је глобално познат онлајн трговац.

Љајић је на Међународном кинеском сајму у Сјемену рекао да ће на кинеској државној телевизији ЧТВ бити приказане две емисије у којима се Србија промовише као дестинација за снимање филмова.

– Тиме отварамо још један сегмент сарадње у туристичком сектору. Надам се да нам долазе још бољи дани када је реч о сарадњи Србије и Кине у области туризма – рекао је Љајић.

Нису само Кинези у овој години бирали Србију као омиљену дестинацију. У првих пет месеци ове године, према извештају Европске туристичке комисије, наша земља је била трећа најпосећенија дестинација за госте из Немачке. На првом месту је била Црна Гора, а на другом Турска. Променила се и листа земаља из којих туристи најчешће стижу у Србију. У првих пет ту су Босна и Херцеговина, затим Турска, као и Немачка, која је ту други месец заредом.

Према подацима Народне банке Србије, девизни прилив од туризма у првих шест месеци ове године у односу на исти период прошле износио је 562 милиона евра, што је раст од 6,4 одсто.


Коментари4
2d833
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Milos
Kinezi su kao turisti I ulagaci dobri samo do jedne tacke , odnosno kada sami pocnu da otvaraju hotele,hostele I apartmane I onda prakticno veci deo novca ostaje kod njih samih , tako je I u biznisu , zatvaraju krug sa svojim sugradjanima , a o izdavanju racuna nije potrebno trositi reci ! Tako da od kineza je vrlo mala korist za nasu zemlju , ovo pricam kao covek koji je u poslu sa njima !
Београђанин
Одлично! Баш ме радује. Туризам је јако здрава индустрија јер ти странци троше своје паре у Србији које онда остају овде и тако се полако надокнађују мањци у домаћој потрошњи. Надам се да ће се овај позитивни тренд наставити и у будућности. Загреб је опасно изрекламирао у Азији што доказује колики потенцијал Београд има који не само да је већи већ је и лепши и нуди више активности за странце. Можда је време да Србија изрекламира летње фестивале у Азији! Кинези воле алкохол и свињетину, ето Гуче!
Dr Slobodan Devic
Zasto samo do 30 novembra???
Mavashi
Dotle je plaćeno, a koliko i kako je deljeno, to su preskočili.
Препоручујем 5

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља