недеља, 17.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:02

Први пут пронађена вода на потенцијално насељивој планети

четвртак, 12.09.2019. у 10:52
(Фото: Пиксабеј)

ЛОС АНЂЕЛЕС – Научници су први пут пронашли воду у атмосфери планете који кружи унутар настањиве зоне удаљене звезде, јавља Би-Би-Си.

Како је планета К2-18б удаљена 111 светлосних година од Земље, предалеко је да би се до ње послала летелица у потрази за животом изван наше матичне планете.

Али научници у следећих десет година очекују лансирање генерације свемирских телескопа уз помоћ којих би могло да се утврди има ли у атмосфери планете К2-18б гасова какве могу произвести само живи организми.

Ова планета је двоструко већа од Земље, а рачунарско моделовање података показује да би до 50 одсто њене атмосфере могло да се састоји од воде.

Притом на планети преовлађују температуре довољно хладне за текућу воду, од нула до 40 степени Целзијуса, јавља Танјуг.

Једини проблем је то што астрономи не могу да се сложе око тога који гасови би доказали присутност живота.

„Свакако ће бити потребно истраживање хемијског састава можда и стотину планета да бисмо схватили како су створене и како су се развиле”, казала је за Би-Би-Си професорка Ђована Тинети, на челу тима који је објавио откриће воде на К2-18б у научном часопису „Нејчр Астрономи”.

Она је одушевљена открићем.

„Ово је једно од највећих питања науке јер смо се увек питали да ли смо сами у Универзуму”, рекао је њен колега др Волдман.

Вода је до сада откривена на другим планетама, али они су или превелике или превише вруће да би подржале услове за живот, док је мање и релативно хладније планете теже открити.

К2-18б је пронађена 2015. захваљујући Насиној летелици Кеплер и једна је од стотина планета чија је маса између Земље и Нептуна, а називају се супер-Земље.

Очекује се да ће Насина мисија Теш открити још стотине таквих планета током следећих година.

2398f

vuk
Planeta koja je daleko 100 svetlosnih godina nije nastanjiva planeta.Ljudi jednostavno ne mogu da dodju do nje.