недеља, 20.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:55
ПОТЕЗ ОД РУЗВЕЛТОВЕ ДО ДРИНЧИЋЕВЕ

Улице Краљице Марије и Џорџа Вашингтона као пешчани базени

Надлежни уверавају да ће од недеље за саобраћај бити отворена деоница од Старине Новака до Таковске на којој је тренутно и највише мајстора
Аутор: Дејан Алексићчетвртак, 12.09.2019. у 21:21
Потез од зграде градске управе до Таковске ради се убрзано (Фотографије: Д. Алексић)

Улице Краљице Марије и 27. марта мајстори, који су у њих дошли половином јуна, требало је да напусте још 20. августа, а најкасније 1. септембра. Иза радника је требало да остану преуређени коловоз, трамвајске шине и поплочани тротоари, али тамо тренутно свега има само не сређених саобраћајница. Краљице Марије тренутно изгледа као огромни пешчани базен у коме асфалтни слој није ни у најави са три-четири радника јуче око 9 сати. А Горан Весић, заменик градоначелника, истакао је јуче да очекује да до краја септембра или у првим данима октобра тај део буде пуштен у саобраћај. 

За разлику од ове улице, у 27. марта асфалт је стигао целом дужином, али и ту је сваком пролазнику јасно да има још доста посла пре успостављања редовног саобраћаја. Надлежни, ипак, уверавају да ће саобраћај на потезу од Старине Новака до Таковске профункционисати коначно од недеље.

Градски оци за пробијање рока као оправдање истакли су непредвиђен проблем са подземним инсталацијама и тиме што су оне биле погрешно уцртане. Чак и да се то узме као оправдани изговор, житељима овог дела престонице, с разлогом, није јасно зашто је у међувремену раскопана и Улица Џорџа Вашингтона.

Од Рузвелтове до Старине Новака нити мајстора нити помака у послу

– Ово тренутно делује као да се деца играју. Кад кренем ујутру у набавку гледам где да згазим, а да не изврнем ногу. У Краљице Марије, која тренутно најгоре изгледа, готово да нема мајстора. А у 27. марта радници не знају где ће пре. Градилиште изгледа хистерично. Тамо где их има, мајстори раде пуном паром, али јасно је да их нема довољно иако их је на овој деоници тридесетак – јуче се пожалила Милица Јовановић (70) која станује недалеко од Градске управе.

Да је свака реч суграђана на месту, јуче се уверио и репортер „Политике”. У Краљице Марије радници се могу пребројати с лакоћом. Ова улица изгледа као да су у њој радови тек почели. Знатно више је посао одмакао у 27. марта. Део радника је око шина, део око ивичњака и асфалта, док једна група буши одређене отворе на већ постављеном асфалту.

Док се чека успостављање редовног саобраћаја у 27. марта, у њој, ближе Таковској, већ има доста аутомобила, али не оних који се крећу овим коловозом, већ искључиво паркираних. Уочи 1. септембра надлежни су уверавали да ће у наредном периоду коначно нормално моћи да се користи и раскрсница са Таковском (у правцу центар – периферија и обрнуто). Користила се само неколико дана, а сада је већ поново раскопана. Било је јасно да ће овај укрштај улица тек морати да се сређује јер је само пола трака на овом углу било завршено, док је у другом делу био стари слој. Због тога се тренутно аутомобили двосмерно крећу у тракама које се уобичајено користе за смер центар – периферија.

У Џорџа Вашингтона, где су радови кренули крајем јула, скоро месец дана пре предвиђеног рока, део деонице је готово без мајстора, док је у другом делу више њих концентрисано на постављању трамвајских шина. На последњем потезу који је затворен половином августа, од Булевара деспота Стефана до Дринчићеве, јуче је бушен коловозни слој. Тек ту је нејасно зашто се уклања коловоз када близу краја нису ни Краљице Марије ни преостали део Џорџа Вашингтона.

Раскрсница у Таковској која је отворена првог септембра и одмах затворена

До сада су у тефтерима надлежних остали бројни најављени и пробијени рокови, када је реч о обнови ових улица, па грађани оправдано сумњају и у последњу најаву која каже да ће од недеље возила моћи да се крећу од Таковске до Старине Новака. Поједини житељи престонице нашем листу ових дана су се пожалили како су незванично од мајстора чули да ће на целој деоници и коначан рок (20. децембар) бити дебело пробијен. За сада, макар званично, такав сценарио надлежни не помињу. На ову тему јуче је говорио и градски урбаниста Марко Стојчић који је указао да је део од Таковске до Калемегдана знатно мање компликован и да се очекује да ће радови бити завршени до Нове године.

– Нову деоницу радова нећемо отварати док се не заврши претходна. Нажалост, генерација за генерацијом је у прошлости обављала неке радове који нису били уписивани у катастре подземних водова и то нам је био највећи проблем – навео је Стојчић.

Једно је сигурно – док се не заврши цела деоница од Рузвелтове до тврђаве, трамваји неће моћи да се врате на шине у овом делу града.

Три велика градилишта

На потезу од Рузвелтове до тврђаве, али и у Карађорђевој са Савским кејом, као и у Булевару патријарха Павла носилац посла је исти – „Енергопројект”. Последњих дана и житељи Карађорђеве негодују што после пуштања у саобраћај коловозног дела мајстора готово да и нема, а нема ни тротоара.


Коментари8
e9543
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dejan
Kraljice Marije poligon za vežbe.Obučavaju se oni koji bi hteli biti majstori ili tako nekako.Imamo cevi,rupa,malo šina itd.Rekviziti za obuku.Plan je da svaki dan njih nekoliko tačnije dvojica,otkopavaju i zatrpavaju i tako u nedogled.Super, kakva produktivnost.Sramota za ljude koji tu žive,rade... zadnja rupa na svirali.
Danilo Stojković
Da se ja pitam, ja bih tu proterao autobus! Nije to tako loše kao što izgleda.
Sasa
Ovo je kao majstori kad udju u kucu da krece tri dana pa u medjuvremenu uzmu jos 7 stanova ,pa umesto 3 dana ostanu dva meseca a pare uzeli unapred.Samo sto ovde maltretiraju 20 hiljada stanovnika sto zive u tim ulicama i jos milion koji ne moze normalno da prolazi tim ulicama.
natalija
Da to samo pokazuje (svakodenvno) da smo Severna Koreja... U Tokiju takvu ulicu kao što je 27 marta (od Vuka do Kalemegdana, takve dužine) (ali mnogo širu, sa po 5 traka u svakom sveru) urade za jedan dan (tačnije jenu noć, počnu u 22h i ujutru u 07h građani Tokija tu voze).... Alo 21 vek, u Evropi....
Препоручујем 5
Dragan
Pokušaj pravdanja time da su naišli na instalacije koje nisu bile ubeležene je, najblaže rečeno, nekorektan. Kao što je i vaš reporter uočio, na raskopanim ulicama gotovo da i nema radnika. Zašto raskopavaju Džordža Vašingtona, a da nisu završili prethodno počete radove? Zato što se radovi i ne izvode stvarno, već se samo simuliraju. Da bi ljudima delovalo kako se nešto radi. Bilo bi zanimljivo kada biste odabrali tri pozicije i mesecima svakodnevno objavljivali fotografije sa tih mesta.
Саша Микић
Не разумем зашто се не искористе такве темељне реконструкције улица за смештање инсталација у бетонске тунеле, па ће се онда увек знати где се налазе и биће их лакше одржавати. Овако се извођачи увек изговарају на непредвиђене околности са инсталацијама, мада су у већини случајева у праву. Ево код мене у улици је већ доста пута кидан подземни телефонски кабл. Када сам питао да ли га имају уцртаног на плану, рекли су да имају, али да је на дубини од 80 цм, а уствари је на 20 цм. Промена није уцрт

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља