понедељак, 21.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 10:10
ИНТЕРВЈУ: ЗОРАН ТОДОРОВИЋ, тенор

Од лирског до драмског репертоара

После успеха у Бечу, Лондону и Паризу одједном је све кренуло брзином коју ни дан-данас не могу себи да објасним
Аутор: Борка Голубовић-Требјешанинуторак, 17.09.2019. у 21:40
(Фото: ORANGE Studio)

Тенор Зоран Тодоровић, Београђанин који је направио светску каријеру, наступајући пре свега на немачким оперским сценама, али освајајући и далеки свет, као што су Токио и Богота, одржаће свој гала концерт „Зоран Тодоровић и пријатељи” у суботу увече, 28. септембра, на сцени земунског Мадленианума, којим ова уметничка кућа уједно отвара своју нову, 22. сезону.

Уз Зорана Тодоровића, кога сврставају у десет светских тенора, а који овим наступом обележава 25 година уметничког рада, наступиће његови пријатељи: Алберто Веронези, диригент, Никола Мијаиловић, баритон, као и млада оперска уметница Евгенија Јеремић. Програм концерта по Тодоровићевом избору састављен је од њему омиљених арија и дуета из „Тоске”, „Пајаца”, „Турандота”, „Отела”, али и бројних изненађења.

Домаћа публика памти ваш наступ у роли Пинкертона у Пучинијевој опери „Мадам Батерфлај” у Народном позоришту у Београду, али и занимљиве солистичке и групне концерте. Колико вам је важан овај концерт?

Јако је лепо показати српској публици оно што им је можда измакло да виде у иностранству. Пошто сам на интернационалној сцени пре свега у оперским продукцијама, искористио сам шансу да у Београду сарађујем с нашим изврсним музичарима на пројектима које у иностранству нисам имао прилике да радим. То што публика све те концерте прихвата с одушевљењем свакако ме јако радује.

Важите за уметника који је најпре постао „светски”, па „наш”. Како су вам се, заправо, отварали музички путеви од времена када сте учили прве ноте у Музичкој школи „Мокрањац”, преко усавршавања у Франкфурту?

Кад студирате изван наше земље логично је да ће вас тамо најпре и запазити. У мом случају, имао сам невероватну срећу да ме после само четири сезоне открију велике агентуре које су ми омогућиле аудиције по готово свим великим операма. После успеха у Бечу, Лондону и Паризу одједном је све кренуло брзином коју ни дан-данас не могу себи да објасним.

Лакше је доћи до врха него се тамо задржати. Колико је захтевно деценијама трајати у друштву одабраних?

Управо сте рекли једну јако мудру реченицу. Лакше је доћи до врха него се тамо задржати. Било је много мојих колега који су скупа са мном кренули у ову авантуру и утихнули после неколико сезона. И не знам шта бих пре навео као најважнији аргумент за сигуран опстанак. Сигурно неуморан рад и знатижељно истраживање вашег личног инструмента, мудро одабирање улога, сарадње с агентом који је у прву руку заинтересован за вас, а потом за добру зараду, паузирање како би се гласу дала могућност и да се одмори и опорави…

Велики сте обожавалац тенора Франца Корелија. Ко су аутори који су током каријере давали импулсе вашој каријери?

У прву руку професори певања. Моја прва професорка Мирјана Влаовић у „Мокрањцу”, која је поставила сјајну базу за даљи развитак гласа. Баритон Бруно Пола, који ме је после десет година каријере усмерио у најбољем правцу и поставио глас за даљи развитак моје каријере и репертоара, а затим низ дивних музичких сарадника и диригената од којих сам учио да читам ноте и између редова, и да правим оригиналне интерпретације.

На почетку каријере освајали сте сцену лаганим лирским гласом, да бисте после три године припрема улогом Отела у истоименој Вердијевој опери ставили себи и круну тенорске каријере. Рекло би се да сте испунили све своје тенорске снове. Ипак, има ли нешто за чим чезнете?

Лирски репертоар ми је дао могућност да полако развијам каријеру и дам вокалу могућност да се развија током година. После десетак година сам као Дон Хозе и Каварадоси, Пинкертон или Полионе улазио полако, али сигурно у драмски фах да бих га, ето, крунисао и великим улогама као што је Отело. Једна од најкомплекснијих улога, како технички, тако и физички, јесте улога Елеазара у Халевијевој опери „Јеврејка”, коју су певали сви највећи тенори света тек на крају каријера кад је не само техника већ и велико певачко искуство било загарантовано. Иначе је улога једноставно претешка да би се несметано могла певати.

Какви су ваши планови у предстојећој сезони?

После велике продукције „Јеврејке” имаћу гостовања у улогама мог репертоара: „Тоска”, „Андреа Шеније”, „Турандот”, „Паjаци”, „Отело”, преко Хановера, Пекинга, Барселоне, Диселдорфа, Токија… Поред тога, размишљам да у сарадњи с Мадленианумом отворим оперски центар који би имао сврху да затвори вакуум између завршених академија и добијања ангажмана, аудиција и усавршавања певачке и глумачке технике.


Коментари2
f8730
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

dragan miliceviv
Lepo je sto najavljujete ponovo ovaj koncert ali nije lepo sto niste napisali da je ovaj umetnik vec dva puta otkazivao svoj nastup i to na dan koncerta a da nigde nije uputio bar pristojno izvinjenje publici koja je po najvecem pljusku u ne tako zgodno lociran Zemun (za neke iz drugih krajeva grada) dosla i "poljubila vrata" . Desavaju se takve situacije sa pevacima ali bas dva puta je malo mnogo. Pre bih rekao da gosn Todorovic nije bio zadovoljan uslovima ili tako nekako
Nedim
Veliki pevač se postaje.Tenor Zoran Todorović sada je ugledno ime u svetu opere. Imao je tetku u Nemačkoj pa je tamo otišao da studira i ozbiljno radi.Potrebni su dobri edukatori da vam postave glas i da vas usmere i na čemu da se fokusirate. Njegov gost biće bariton Nikola Miajlović sin naše operske umetnice Radmile Smiljanić koji se školovao kod napoznatijih svetskih umetnika Višnjevskaja u Rusiji,Gencel u Italiji,i stekao veliko iskustvo.Savladate uloge i putujete po svetu .

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља