После посете председника Александра Вучића Риму истакнуто је да Ватикан питање „... Косова сагледава у оквиру сучељавања исламског и хришћанског света”. И врапци знају да скоро сви у Србији одбацују овакву слику и сматрају да је албански сецесионизам изразито антирелигиозан. Најзначајнији доказ је посета некадашњег председника Србије Николића Индонезији, када је на питање домаћина о верском аспекту косметске кризе, рекао да то с религијом нема никакве везе.
Очигледно неко није управу или Ватикан или Србија? Ако се погледа стварност видеће се да да је са„атеистичког”' Космета отишло је у редове ИСИС-а више бораца по глави становника него из било које европске земље. Секуларни Албанци процењују да је барем 50.000 Албанаца на позицијама вахабизма, на Космету се граде стотине џамија, поред стотина које постоје. Потпуно непотребних џамија. То се најбоље види на југу Србије када се иде ауто-путем од Бујановца према Македонији. За двадесетак кућа подигнута нова џамија а само два-три километара даље за других двадесетак кућа опет нова џамија. Изградњу форсирају најистакнутије личности сецесионистичких власти. То је била пракса још за време комунизма. Изградњу џамије у Витомирици, да би се разбила компактна српска енклава, иницирао је покрајински Савеза комуниста. Сада изградњу џамије у јужном делу Митровице, код моста на Ибру, најављује председник скупштине сецесионистичког Косова Кадри Весели. Посебно је важно да је службена Исламска заједница Космета( ИЗ) проповедала одлазак у редове ИСИС-а. То није био случај у Босни. Вахабити су чак претили смрћу Муамеру Зукорлићу. И на крају најважније за папу, муслимани Албанци протерују Албанце католике. Види се да је Ватикан у праву, а власти и јавност Србије у криву.
Питање је зашто Србија то ради? Пре десетак година, гледајући исламизацију јужне српске покрајине, питао сам тадашњег министра за КИМ зашто не узму ту чињеницу у обзир? Одговорио ми је, да ја не разумем о чему се ради, да су Албанци атеисти и да ислам код њих не игра улогу већ антирелигиозни национализам. И друго да и кад би се стварно радило о исламу, да ми то не смемо да кажемо, јер бисмо тиме изиритирали исламски свет.

Колико је прва тврдња тачна најбоље показују горе наведене чињенице. А што се тиче друге, да бисмо иритирали исламски свет, и она је потпуно нетачна и показује потпуно непознавање збивања међу муслиманима.
Глас исламског света је ОИС (Организација исламске сарадње). Дакле ОИС окупља исламски свет и има 57 држава чланица. На сваком заседању ОИС доноси резолуцију којом позива државе чланице да признају Косово. И ниједна чланица се не буни против такве резолуције. Дакле, сви се слажу да Косово треба признати. Али у пракси неке исламске земље признају Косово. а неке не. Када погледамо које су земље ОИС-а признале Косово видимо да је то учинила већина. Значи, упркос молби да будемо пријатељи већина муслимана је признала независност. Посебно је важно да су најзначајније то учиниле исламске земље: Саудијска Арабија, Египат, Пакистан, наши пријатељи Уједињени Арапски Емирати, Турска... Емирати су били и један од финансијера УЧК. У то име је, Србији веома познати, шеик Мухамед примио признање од Атифете Јахјаге. Једина важна исламска земља то која није учинила јесте Иран. Али се не сме заборавити да је и Иран подржавао УЧК.
Зашто онда Иран не призна творевину за коју се борио? Зато што има проблем са Курдима и Туркменима. Готово 40 процената држављана Ирана нису Персијанци. Мароко има проблем са Западном Сахаром, Индонезија са Аћеом, Алжир са Берберима. Признање Косова значило би да дају право својим мањинама да се отцепе. То се најбоље видело на примеру Комора. Коморско острво Мајот је остало у саставу Француске и тиме је нарушен територијални интегритет те земље. Када им је Дачић објаснио да ако они признају Косово, онда и Мајот има право на отцепљење, одмах су повукли признање. Иста је ситуација са Сомалијом. И они имају Сомалиленд који тражи независност. Дачић их је такође упозорио да добро размисле. Јер какав легитимитет имају да бране своју целовитост када то не признају другима?
Дакле, када би Србија истакла ово што каже Ватикан , то ништа не би променило у исламском свету. Напротив све исламске земље су формално у сукобу са ИСИС-ом, а. Значи ако се ми на Косову боримо против ИСИС а не против ислама, онда би и Саудијска Арабија морала барем формално да нас подржи. Овако има пуни легитимитет да „брани секуларну и неисламску косовску демократију”.
Али истицање да се Србија на КИМ бори против ИСИС-а могло би да промени ставове САД и ЕУ. Јер како да објасне својој јавности да подржавају реализацију исламске терористичке идеологије на тлу Европе ?
Професор Универзитета, оснивач научне дисциплине политикологија религије