Највише питања читалаца који су се јављали редакцији „Потрошача” и ове године се односи на рекламацију обуће. Да ли је реч о лошијем квалитету обуће на нашем тржишту или се трговцима не исплати да прихватају рекламације, тек купци су незадовољни. Питање које смо добили прошле недеље гласи - шта да ради у ситуацији када трговац одбије рекламацију иако је купац сигуран да је у праву. Патике су му пукле само неколико месеци од куповине, а трговац не жели да уважи његову рекламацију, тврдећи да је обућу неправилно користио.
У последње време већина трговаца има уговоре са неком од акредитованих кућа за вештачење како би били сигурнији у одлуку која је донета поводом рекламације. Трговац наравно може и без наведених вештачења сам доносити одлуку о рекламацији, јер за такозвану саобразност робе уговору одговара управо трговац.
Нигде се у закону не наводи обавеза трговца да има уговор са неком од ових кућа, поготово што су и њихове одлуке на суду подложне обарању. Први корак након одбијања рекламације јесте да уложите приговор на рекламацију. Напомињемо да трговац није у обавези да опет прихвати приговор, али већина трговаца не прави проблем да се уложи жалба и изврши поновно вештачење јер се не слажете са првобитном одлуком. Уколико и након тога нисте успели позитивно да решите рекламацију, можете урадити вештачење о свом трошку у некој акредитованој кући за вештачење и на тај начин доказати да је обућа неквалитетна.
Одговара Центар за заштиту потрошача Србије
