петак, 22.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 13:38

Словеначка „Адриа Ервејз” обуставила летове, нема пара

уторак, 24.09.2019. у 08:16
(Фото Пиксабеј)

ЉУБЉАНА Словеначка авио компанија „Адрија Ервејз” саопштила је да је обуставила све летове планиране за данас и сутра због недостатка новца.

Како се наводи у саопштењу компаније, руководство превозника је затражило од владе четири милиона евра, али та средства нису одобрена, преноси агенција СТА.

„Одлука да привремено обуставимо летове последица је недостатка новца који је авиокомпанији потребан за даље пословање. Компанија интензивно тражи решење у сарадњи са потенцијалним инвеститором. Циљ је да омогућимо 'Адрија Ервејз' да поново лети”, наводи се у саопштењу компаније која је упутила извињење путницима и партнерима, преноси Танјуг.

Како се наводи, превозник је некада био у државном власништву, али је приватизован 2016. године и продат немачком фонду 4К Инвест.

Од тада је продао све своје авионе и дао их у закуп, али медији указују на то да се дуг према добављачима повећава - неки извештаји наводе чак 60 милиона евра.

Будући да, упркос проблемима, половина путника љубљанског аеродрома користи услуге „Адрија Ервејза”, очекује се да ће ускоро бити покренути планови за помоћ аеродрому.

Како се наводи, држава Словенија не може да спаси овог авиопревозника, али је показала спремност да измени законе који би омогућили субвенционисање кључних рута.

Оператер аеродрома Љубљана такође је рекао да има план за ванредне ситуације, али да још није открио детаље.

Како преносе медији, оваква одлука компаније је утицала на неколико стотина путника који су имали резервисане летове, а неизвесна је и судбина запослених у „Адрија Ервејзу”.


Коментари23
5d07c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Boj
Propala je najveća švajcarska avio kompanija swiss air, objavljeno preko noći. Bio haos na aerodromu, ljudi su dovodili cijele porodice kući na prenoćište. Politika nije dozvolila pomoć iz državne kase. Propala je mađarska, italijanska i mnogo američkih avio prevoznika. To je sasvim normalno u privatnoj privredi da nerentabilne firme propadaju. JAT je poslovao uz dotacije države, bacan je novac u bure bez dna. Komunizam je propao je nije poštovao zakon poslovanja.
Леон Давидович
Све једно је штета за друштво ако пропадне приватна или државна компанија. Радници остану без посла, дугови се обично немају одакле измирити и све је то штета за друштво.Погрешно је мишљење да је приватно власништво у случају банкрота само проблем власника, као да је то нека отуђена категорија имовине ван друштва, напротив банкрот је увек и укупна друштвена штета. Ако друштво нема успешне компаније било приватме било државне онда је и друштво комплет банкрот.
Препоручујем 4
Саша Петровић
(Inex-Adria Airways) ако се добро сећам настао је као разбојничка крађа коју су извели другови тако што се отело од ИНЕКС-а неколико авиона и дало републици на сјеверу. Инекс је морао и даље да плаћа рате кредита за самаљоте. Сребрнину су овдашње компаније похрањивале у земљу друга Кекеца. А кад је добровољних давалаца нестало све се вратило на своје. Некима баш лепо стоје узде док чисте коње својих господара. Фабрика аутобуса, Inex....
артиљерац
@ Desa V Ако ми буде допуштено да додам.Ви сте у праву.Добијао је ЈАТ паре из буџета,али да се покрију губици на домаћем саобраћају.У домаћем саобраћају практично није било профитабилне линиј,целе године.Изузев Бгд-Загреб и можда Љубљана.А Њујорк,кад има 250 путника(Дестка има 285 места)вичемо,празан нам Њујорк.Имам у кући фотку из 1989,Дубаи, 4 ЈАТ-ове Дестке се нашле.2 за Аустралију,2 из Аустралије.ПУНЕ.Ја сам летео и сликао са терасе.Тад је Дубаи био нов и "јефтин" аеродром.
артиљерац
@ Desa V. Госпођо,нисте у праву.Ја сам ваздухопловни инжењер.Запослио сам се у ЈАТ-у 1986.ЈАТ-у је инострани саобраћај био високо профитабилан. САД,Канада.Аустралија стално пуно.ЈАТ је имао своја 2 DC-10,и узимали смо у dry leasing(без летачког особља и механичара)још 3.ЈАТ је клао домаћи саобраћај.Летело се са и на 15 аеродрома.Ево примера:Пула-Дубровник, Љубљана-Скопје,Београд-Иванград(Беране,додуше сезонска црногорска линија).Нама је инострани саобраћај пкривао губитке домаћег.Кунем вам се.
Milos miokovic
....... kako se srbijanci slade..... pa cak i kada vas tako nesto ispunjava, to se ne pokazuje....
Videk
@Мирослав hahaha...kako se nasmejem nekim kometarima, ko da su deca pisala. Vi neznate šta je privatno poduzeče očigledno, kad se pitate dali bi sažaljevali Slovence. Kakve veze ima privatno poduzeče sa narodom? Ako poduzeče pravi minus neka rikne, tako je to jednostavno. a što se Gorenja tiče, neznate ni šta je strateško pozicioniranje. I usput nije Slovenija samo Gorenje i možda Adria Airways...hahaha...
Препоручујем 7
Мирослав
Србијанци???!!! А шта Срби треба да раде, да их жале, сажаљевају? Истопило се што су се нафатирали. Зато су и Горење продали.
Препоручујем 30

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља