петак, 15.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 08:33

Обнова Панчевца после моста на Ади Хуји

недеља, 29.09.2019. у 12:43
Панчевачки мост (Фото А. Васиљевић)

Панчевачки мост није у надлежности Града Београда већ „Путева Србије”, али то не значи да не разговарамо са нашим колегама о његовој реконструкцији, рекао је заменик градоначелника Горан Весић на ТВ Прва.

Како је навео, Панчевачки мост је стари мост који је веома прометан, преко њега иде и железница, па га није лако реконструисати.

„Да би био реконструисан мора бити потпуно затворен за саобраћај, што је немогуће без обзира на Пупинов мост. Ми ћемо 2021. године почети да радимо мост на Ади Хуји, који се налази на унутрашњој обилазници Београда и када завршимо тај мост, тада ће се стећи услови да се у једном тренутку затвори Панчевачки мост и потпуно реконструише”, рекао је Весић.

Како је рекао, тај мост се сада пројектује и он ће се преко унутрашње обилазнице спојити са Мостом на Ади, преко Миријева, Малог Мокрог Луга, Саве Машковића, Црнотравске, Борске и Патријарха Павла.

Говорећи о изградњи метроа, Весић је подсетио да је председник Вучић у мају потписао Меморандум о разумевању са кинеском компанијом „Пауер Чајна”.

„Ми тренутно са том компанијом преговарамо о наставку пројектовања београдског метроа. У међувремену град је са републиком у оквиру радне групе предвидео динамику по којој ћемо до новембра усвојити план детаљне регулације за Макишко поље, након чега ће Влада прогласити јавни интерес и кренути у екпропријацију. Следеће године завршићемо план детаљне регулације за шински систем, донеће се потребне измене закона како бисмо до краја следеће године почели радове на метроу на Макишком пољу”, јавља Танјуг.

Подсетио је да ће се метро градити наредних седам до осам година, а дужина ће му бити 42 километра.

„Кинеска компанија нам гарантује 30 километара за пет година, радиће заједно са француском компанијом „Алстом” која ће обезбедити опрему и Београд ће тада добити две линије метроа што је историјска ствар. Београд чека метро од 1971. године, све власти су то обећавале а ми смо први који смо овај посао довели до почетка изградње”, казао је Горан Весић.

Поправке на Тргу ће бити о трошку извођача

Пројектанти и извођачи радова на Тргу Републике нису водили рачуна о томе да ће туда пролазити и други саобраћај осим аутомобила и зато ће сада извршити поправке о свом трошку, изјавио је заменик градоначелника Београда Горан Весић.

Он је навео да нема оправдања за пропусте и да ће извођачи пресложити коцке да коловоз могу да користе сви – аутомобили, бициклисти и мотоциклисти.

„Посао мора да се уради у року и то није оправдање. Рок за радове истиче 25. октобра и они јесу завршили раније, али нису плаћени до краја јер, по уговору, нису предали улицу која је функционална. Плаћено је до сада 70 одсто, а сви ови радови биће о трошку извођача и Београд неће коштати ни динар”, рекао је Весић за телевизију „Прва”.

Он је подсетио да је, када је рађен мост на Ади, 39 милиона евра било плаћено за додатне радове, а 14 милиона евра дато извођачима као награду само зато што су га пустили за Нову годину.

Када је реч о замеркама на изглед Трга републике, Весић је рекао да је град добио трг какав имају све велике европске престонице – Берлин, Мадрид, Париз, Москва...

„Велики тргови су места за културне догађаје, окупљање грађана. Имамо бесплатни интернет, постављене су паметне клупе, нова расвета. Разговарао сам са власницима ресторана који су задовољни, јер им је порастао промет и до 50 одсто”, јавља Танјуг.

На питање да ли је све морало да се ради одједном, заменик градоначелника каже да би требало да се ради још више.

„Желимо да средимо овај град и имамо новца за то. Мора да се уреди саобраћајна, водоводна и канализациона инфраструктура. Ми смо град у којем 30 одсто грађана нема канализацију у 21. веку. Тренутно радимо два велика пројекта – на левој обали Дунава канализацију са пречистачима отпадних вода. Влада Србије, захваљући подршци председника Србије, финансираће 285 милиона евра велику фабрику за прераду отпадних вода у у Великом Селу”, навео је Весић додајући да је само за решавање питања канализације потребно око милијарду евра.

Говорећи о изградњи метроа, подсетио је да је председник Вучић потписао меморандум о разумевању са кинеском комапнијом Пауер Чајна и да се тренутно ради на идејном пројекту који је потребан за грађевинску дозволу, али и на осталим припремама.

„До краја следеће године би требало да почну радови на Макишком пољу. Метро ће се градити између 7 и 8 година, и биће дужине 42 километара. Кинеска компанија нам гарантује да ћемо за пет година имати 30 километра”.  

Када је реч о кривичној пријави коју је поднео против Драгана Ђласа и члана општинског већа Стари град Бранка Миљуша, пошто се група присталица Савеза за Србију окупила испред његове куће, Весић је потврдио да је о томе писао европском известиоцу Дејвиду Мекалистеру. Како је рекао, у писму је навео и све случејеве отворених претњи породицама и лично – председнику Вучићу, премијерки Брнабић, предедници скупштине Маји Гојковић, као и Биљани Поповић Ивковић.


Коментари5
f4f88
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Jovan
Krečim stan. Kažem majstoru (izvođaču radova) da ofarba stan u tamno plavu boju. Majstor tako i uradi. Ja dođem, pogledam, vidim tamno u stanu i počnem da se dernjam na izvođača ... pa vidiš da je tamno u stanu, šta si to uradio, menjaj boju u svetlo žutu ... i to da uradiš o svom trošku, sram te bilo.
Милош
Да ли је за радовање, или за плакање?? Правиће се мост преко Аде Хује, па онда реновирати Панчевац. А за реконструкцију - калдрмисање- Трга Републике треба им више од годину дана!! И након "завршетка" - поново испочетка?? За колико светлосних година онда Панчевац стиже на ред? И како ли ће га урадити? Биће ипак , да је ово за плакање!!!
Milutin
Захваљујем летору вашег листа што је уважио моју примедбу и променио реч РЕКОНСТРУКЦИЈА у правилну српску реч ОБНОВА ! Са поштовањем.
Чангило оглед П.Р.
Зашто не би неко сео, отворио план Београда, мало размислио и предложио да се Панчевачки мост, након изградње потпуно новог моста око 2 километра низводно, уопште не реконструише, него да се сагради потпуно нови мост? Када могу да одлуче да руше Стари савски мост, и то пре изградње новог који би га заменио, зашто овде не би било умесно да се након пуштања у саобраћај новог моста преко Аде Хује, који би имао и железничку пругу, сруши стари мост-франкенштајн и сагради попуно нови, функцио0налнији?
NekoIzMase
Most preko Ade Huje neće biti i železnički nego samo drumski, jer nema opcije za železnicu, za železnicu je predviđen most između Vinče i Pančeva(Starčeva)koji je predviđen da bude drumsko železnički o kojem se priča uvek pred izbore, po svemu sudeći njegova izgradnja je planirana tamo negde 2035. Pančevac je odavno zreo za obnovu, koliko vidim tek možda tamo negde 2029-te ako se pre toga sam od sebe ne sruši.
Препоручујем 7

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља