уторак, 22.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 18:47

Бахате возаче на ауто-путу ловиће 56 камера

Аутор: Александар Бојовићуторак, 01.10.2019. у 22:55

На ауто-путу Београд–Ниш, од 15. октобра, на 14 локација у оба смера, биће постављено 56 камера „Путева Србије”, које ће снимати возаче, а полиција ће их, кад прођу тестирање, користити за кажњавање прекорачења дозвољене брзине од 130 километара на сат.

Реч је о пилот-пројекту „Путева Србије”, а камере ће бити постављене и на деоницама дуж којих нема одмаралишта и бензинских пумпи, а међусобна удаљеност биће им од шест до 32 километра. У смеру Београд–Ниш камере ће, на пример, бити постављене испред наплатне станице Београд у Врчину, затим након 10 километара испред наплатне станице Мали Пожаревац, па после седам километара испред Умчара и тако на још 11 локација.

Захваљујући томе, возачи који возе брже од дозвољених 130 километара на сат, никако неће моћи да избегну казну jeр камера може да их сними и тренутно – при најмањем прекорачењу дозвољене брзине.

Како сазнајемо у полицији, у прва три месеца само ће се тестирати ове камере, а потом ће саобраћајна полиција на основу њихових снимака почети да кажњава оне који прекораче брзину.

За то време биће премерене деонице и урађена сертификација времена и трасе како би било апсолутно сигурно да су подаци добијени помоћу камера и система тачни. „Путеви Србије” неће радити мерење просечне брзине (то и није у њиховој надлежности), а ове нове камере ће са великом прецизношћу бележити регистрације свих возила која се крећу и до 250 километара на сат.

То значи да ће возач који је ишао средњом просечном брзином до 130 километара на сат, бити ухваћен ако је на некој деоници возио, на пример, 160, а затим ишао спорије или направио паузу како би спречио да то буде откривено приликом мерења на наплатној станици.

Проф. др Миломир Веселиновић, стручњак за безбедност саобраћаја, каже за „Политику” да је добро што надлежни хоће на овај начин да „укроте” деонице на ауто-путу где се вози брже од 130 на сат, али, како наглашава, камере је требало поставити на бази претходно озбиљно урађене провере.

„Ако те анализе нема, онда је разлог за постављање камера мутан. Постоје идеални услови у којима човек може да вози брже на ауто-путу, али када су се већ на то одлучили може бити добар експеримент. Сагласан сам да камере прво треба да буду пилот пројекат, а касније да се резултати упоређују са будућим стањем”, каже Веселиновић.

Када је реч о брзини на ауто-путу, професор наглашава да мали број људи вози екстремном брзином и да су већа опасност они који иду споро на ауто-путу.

„Камере је требало поставити тајно и снимати карактеристичан период дана у недељи или у месецу и направити дистрибуцију брзина. То је дијаграм који ће показати колико је оних који возе споро, колико њих неком просечном брзином и колико је оних који возе екстремно брзо”, закључује професор Веселиновић.

Подсетимо, у августу прошле године појавила се новина у саобраћају – мерење средње брзине кретања возила на ауто-путу. И ово је пројекат МУП-а и „Путева Србије”, који мере средњу брзину на основу времена проласка кроз наплатне рампе. Разлика у времену и пређеној километражи на ауто-путу, од кућице до кућице, даје обрачун просечне брзине.

Сви они који према овој рачуници возе брже од дозвољене средње брзине – биће кажњени. Ова новина у саобраћају изазвала је велику буру у јавности.


Коментари7
9ef62
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

milan
A da li ce te kamere moci da snime i navijace koji kao razbojnicke bande u proslosti zaustavljaju automobile povređuju vozace i lupaju automobile.. Ona prethodna banda koja je navodno uhapsena pustena je . Navijaci kao taksisti . Debelo zasticeni od zakona. Narod to vidi i pita se DOKLE...
Тречи и млеко сатиратан
Немам ништа против да возаче "лови" и 560 камера, али да то буде регулисано посебним законом. Овако, неко нам каже да "Путеви Сребије" имају надлежност да постављају камере и раде са снимљеним материјалом оно што они сматрају да треба, а то је, за почетак, да анализирају брзине и да касније достављају неке снимке МУП-у, а неке не. Слично је и са камерама у Београду на 800 локација, кажу у МУП-у да треба да им се верује на реч да неће бити злоупотребе. Зашто се не донесе закон о овој области?
Gliga
Ko će da lovi bahate vozače u mojoj ulici!? Lako mi je za autoput : /
Marko Sine
Uskoro cemo raditi samo kako bismo mogli da platimo kazne.Drzava stvarno brine o gradjanima.
Nikola Nesic
Možda je pre svega trebalo utvrditi gde ljudi najviše stradaju, a ne gde se najlakše hvataju prekršioci. Takva analiza bi dovela do nečega što Putevi Srbije ne žele da imaju saznanje. Uzrok stradanja su loši putevi, a ne prekomerna brzina na autoputu. Lako će se između rampi na savremenom autoputu, sa kamerama kazniti svako ko napravi prekršaj. Koga kazniti na Ibarskoj magistrali gde nema ni znaka, ni linije, trotoara, kraja puta i početka livade, i gde vozač iziritaran uslovima napravi grešku.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља