среда, 03.03.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 02.10.2019. у 10:48
ПОТРОШАЧ ПИТА

Рекламација трговцу, а не произвођачу

Имам недоумицу у вези с рекламацијом производа, трговац код кога нешто купим тврди да се рекламација подноси произвођачу, а код вас у „Потрошачу” сам прочитала да се најпре обраћам трговцу. Једном сам то чак и рекла у радњи у којој сам враћала робу, а они су ме одбили и рекли да то није тачно. Коме се у таквом случају обраћамо и ко је у праву? Који је поступак рекламације?

ОДГОВОР:

Процес рекламације почиње код трговца, то јест у радњи где сте производ и купили. Тражите од трговца рекламациони лист у који ћете навести какав проблем с производом имате (опис неисправности) и ако се исти утврди, на који начин желите да се рекламација реши. Према Закону о заштити потрошача (члан 54) имате право да изаберете да ли желите поправку или замену, па је потребно да и то нагласите приликом рекламације и да се то унесе у рекламациони лист. Када ви или трговац завршите с писањем рекламационог листа прочитајте наведено и тек онда потпишите. Један примерак остаје вама.

Трговац по закону има осам дана да одговори на вашу рекламацију како ће се она решавати. Трговац може однети робу у овлашћени сервис или је предати увознику, односно произвођачу, ради дијагностиковања проблема.

Ако неисправност није направљена вашом кривицом, већ је, рецимо, лош квалитет или фабричка грешка, а десила се у периоду мањем од шест месеци од дана куповине, сматра се да вам је продато неисправно и имате по закону право избора да се несаобразност отклони поправком или заменом производа. Ово право имате и после шест месеци до навршене две године, али се оно по закону не подразумева, већ је подложно доказивању и зависи од природе робе и природе квара.

Одговара Центар потрошача Србије

Коментари2
1868e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

cvele
Само овде господа из Центра потрошача Србије нису одговорили на кључно питање: шта урадити ако трговац и даље одбија да прихвати рекламацију производа, као што је купац у тексту описао? Коме се онда обартити? Ко сноси трошкове доласка до продавнице, јер нису све продавнице свакоме у истом граду. Неко мора да превали по 30-ак или 50-аК километара да би купио одређени производ? На крају га кошта то трчкарање од куће до продавнице (трговца) више него сам производ. Ту лежи кључно питање.
Mirko
...I ono najbitnije - ništa usmeno. Sve podneti pisanim putem, preporučeno sa povratnicom.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља