понедељак, 09.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:41

Пет погинулих у паду „летеће тврђаве” из Другог светског рата

среда, 02.10.2019. у 21:30
(Фотографије Бета/АП)

ХАРТФОРД - Најмање пет људи погинуло је у паду бомбардера из времена Другог светског рата у близини Међународног аеродрома Бредли, северно од Хартфорда у америчкој држави Конектикат, саопштили су званичници.

Авион Б-17 са четири мотора и на млазни погон, у којем је било 13 путника, срушио се и запалио приликом неуспешног покушаја узлетања, док је пилот настојао да га поново приземљи, преноси АП.

„Летелица је у ваздуху била неколико минута, када је пилот пријавио проблем са достизањем висине”, рекли су званичници, преноси Танјуг.

Авион Б-17 на аеродрому је раније ове недеље изложила едукативна група Колингс фондација.

Само неколико оваквих авиона је у техничком стању да могу да лете.

Авиони дуги 23 метра, са распоном крила 32 метра, коришћени су у дневним бомбардовањима Немачке током Другог светског рата.

(Фото Википедија)

То су биле изузетно ризичне мисије које су помогле да се разбије нацистичка ратна машина, наводи АП.

Колингс фондација је саопштила да се исти авион срушио на аеро-митингу у близини Питсбурга 1987. године, када је повређено неколико људи.

 


Коментари13
ab931
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Леон Давидович
Прве млазне авионе направили су Немци Ме 262 и Ме 253 и Британци Glopter Meteor и ушли су у употребу 1944., али до краја рата нису имали неког посебног значаја. Совјети су почели са производњом са завршетком Другог светског рата а МиГ 15 нарочито се истакоа у Корејском рату. Б-17 имао је четри звездаста мотора Wirght - R 1820 - 97 , сваки снаге од 895 KW, дакле укупне снаге 4 x 895 KW.Овај амерички бомбардер производит је од 1935, до 1945. године Дакле питање је како је одржават овај авион
феликс1956
@артиљерац. И ја мислим да је преводилац буквално превео текст са енглеског. А да је "укључио" мозак и мало почепркао, по књигама, не по интернету, сазнаo би: у време II св. рата Американци НИСУ имали авионе на млазни погон. Са таквим, буквалним превођењем сам долазио у додир и док сам, као електроинжењер, радио у РВ и ПВО ЈНА. Једна, тада млада жена-преводилац, енглески израз за електромагнетско поље-electro magnetic field превела је као "електромагнетска ливада"...било је дирљиво- смешно.
артиљерац
@ Markus 1975 Shooting star(4 комада)су били у Енглеској,на испитивању,и приземљени су у марту 1945 због бројних недостатака.Два су била у Италији али су служили искључиво за извиђање.Иначе сам схватио зашто се помињу млазни мотори.У оригиналу вести(АР)се каже да су мотори В-17 имали turbo charger,турбо компресор,па је преводилац то схватио да је млазни мотор, turbo.Само је то онда технички неписмен преводилац.
Dr Dabić
Спомињу се млазни мотори јер господа скидају чланке са интернета и "преводе" помоћу Google translatera.
Мр Радомир Шћепановић
Па када хоћете да летите експонатима...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља