четвртак, 14.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 09:29

Од почетка године 69 младих погинуло у саобраћају

среда, 02.10.2019. у 19:16
(Фото Д. Жарковић)

КОПАОНИК - У Србији је прошле године у саобраћајним несрећама погинуло 109 младих, а од почетка ове године 69, речено је на сесији у оквиру семинара „Унапређење система безбедности саобраћаја” на Копаонику, на којој је истакнуто да се очекује да ће ове године први пут број младих погинулих у саобраћају бити мањи од 100.

Начелник одељења за превенцију и едукацију у Агенцији за безбедност саобраћаја Душко Пешић рекао је да су млади посебно угрожена категорија у саобраћају, не само у Србији већ у целом свету.

Број младих који су погинули у саобраћајним незгодама у Србији значајно је смањен, рекао је Пешић и додао да се у последње две године тај број креће између 103 и 109.

Он је навео да је последњих шест-седам година свака четврта особа која је погинула у саобраћајној несрећи припадала популацији старости од између 15 и 30 година, а да је у последње две-три године сваки пети погинули у саобраћају био из те популације.

„Број младих који су погинули у саобраћају је значајно смањен. Прошле године за првих девет месеци 78 младих нам је погинуло, а ове године 69”, рекао је Пешић и додао да се очекује да ће ове године, први пут, бити мање од 100 младих погинулих у саобраћајним незгодама.

Навео је да кампање усмерене ка младима које спроводи Агенција за безбедност саобраћаја дају резултате и додао да последње три године та агенција ради кампању „Ум на друм” кроз коју утичу на младе да се у саобраћају понашају промишљено и одговорно.

„За разлику од ранијих кампања које смо радили, а у којима је акценат био на застрашивању и упозоравању, што је на неки начин стварало одбрамбене механизме код младих, препознали смо да тај тон комуникације није добар и последње три године се другачије обраћамо младима, обраћамо им се језиком којим они причају”, рекао је Пешић.

Како је додао, труде се да проблеме у саобраћају младима прикажу на њима занимљив и прихватљив начин.

Пешић је указао на то да кампања није само подела флајера, активности на друштвеним мрежама или снимање видео-спота који ће да се врти на телевизијама.

„Кампања је сложен систем мера и активности који има унапред одређено трајање, дефинисан циљ и циљну групу”, поручио је Пешић, преноси Танјуг.

На сесији „Безбеднији учесници у саобраћају” било је речи и о успостављању и реализацији „Школских саобраћајних патрола” у Врбасу, унапређењу безбедности мотоциклиста на територији општине Бачки Петровац, искуству Агенције за безбедност саобраћаја у реализацији активности са децом у локалним самоуправама...

Осим те, одржана је и сесија „Безбеднији путеви и кретања” на којој је било речи о контроли брзине у Смедереву, инсталацији видео надзора за аутоматску детекцију саобраћајних прекршаја у Старој Пазови, измештању теретног саобраћаја из централне градске зоне у Кикинди...

Семинар „Унапређење система безбедности саобраћаја” завршава се сутра, а организује га Агенција за безбедност саобраћаја у сарадњи с Министарством унутрашњих послова.


Коментари3
7cac1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Леон Давидович
Шта да се ради када људи хоће да се доказују са брзинама , а као да уопште нису свесни да аутомобил нема при таквим брзинама већу отпорност од шкољке пужа притиснуте нечијом ногом.
Dr No
Broj mladih u populaciji se smanjuje i odlaze iz zemlje i to je razlog manjeg broja poginulih. Vozač sam i svakog dana vidim dosta bahatih i opasnih vozača, koji prericu na punoj liniji ne drzw odstojanje, prolaze kroz crveno, a policije nema nigde. Kaznena politika je takva da je cilj popuniti rupe u budžetu a ne sprečiti nezgode.
Bory
U svim naprednim zemljama se policija izdržava uz pomoć kazni i to je sasvim razumljivo stanovništvu. Naplaćivanje kazni utiče na porez koje stanovništvo plaća. Svima je jasno samo nekim Srbima nije. Policija treba da misli za tebe ili spriječi nezgodu koju je neko prouzrokovano brezom vožnjom?
Препоручујем 1

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља