среда, 13.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 12:17
ИСХРАНА

Од црне чоколаде до укусног воћа

Ужина је погодила суштину ако оброк који после ње долази можете појести без преједања
четвртак, 10.10.2019. у 20:00
(Фото Пиксабеј)

Ужина је по дефиницији оброк који једемо између главних оброка: доручка, ручка и вечере. Уколико сте здрави, само је ваша машта и доступност одређених намирница ограничавајући фактор шта можете појести.

Генерално, циљ уравнотежене исхране јесте да имате довољно енергије током дана, уз задржавање нормалних вредности шећера у крви и нутријената у организму. Наш циљ треба да буде побољшање здравља.

Пуно особа нема жељу или времена за ужину, па ни за један од главних оброка. С друге стране, има оних који стално нешто грицкају. Сложићете се да и један и други екстремни случај не ваља.

У првом случају долази до великих разлика у нивоу шећера у крви, па су главни оброци обилни. Најгоре је ако једемо само једном до два пута дневно. Тако оптерећујемо цео организам, а последица може да буде гојазност.

Други случај је још гори. Овде заборављамо шта значи глад и онда не знамо ни где је граница ситости. Последица је такође гојазност.

Некако нам се открива одговор сам од себе: ужина нам треба ако желимо да побољшамо своје здравствено стање. Обично једна или две. Скромно и довољно.

Међутим, уколико уносимо нездраве прехрамбене намирнице ужина може бити штетна за наше здравље. Од изузетно масних кокица у биоскопу до слаткиша који су пуни празних калорија, разне индустријске грицкалице могу дефинитивно покварити вашу дијету.

Влакна су важна за правилно одвијање пробавних процеса у вашем организму. Ужина која садржи влакна помаже у овом процесу који одређује где се складишти додатна масноћа и шта излази из тела.

Зелено лиснато поврће пуно је влакана. Ако не обожавате зелениш, изаберите лепу, сочну крушку која је пуна влакана. Једноставно, ужини додајте толико потребна влакана.

Антиоксиданси су сјајни за одржање здравља срца и могу умањити ризик од инфекција. Парадајз је невероватан извор антиоксиданата. Можете грицкати мало чери-парадајза. Они су мали, слатки и одлични за ужину. Ако сте за више слатких ствари – онда узмите боровнице!

Сокови од воћа и поврћа сјајни су извори вредних витамина и минерала. Ако нисте љубитељ поврћа, можете помешати сок од воћа и поврћа и пити га као смути с мало јабуке додате за слаткоћу. Сок, поред освежавајућег ефекта, омогућава да ваше тело добије нутритивно вредне ствари које садржи поврће. Сок можете понети било где и попити за ужину.

Ако сами цедите своје сокиће, онда знате да су и они лако преносиви. Ако не волите преслатке ужине, можете да изаберете мање слатког воћа и додате мало кеља и све провучете кроз соковник.

Не узимајте млечну чоколаду и ону пуњену разним филовима, бирајте само црну са што више какао делова. Тамна чоколада је сјајан извор антиоксиданаса. Она може бити од помоћи у борби против срчаних болести. Чоколада такође подиже расположење и може вам дати енергију да прођете кроз дан. Црну чоколаду можете појести као такву или уз неко бобичасто воће или орашасте плодове.

Од црне чоколаде до укусног воћа, постоји решење за сваку ужину. На овај начин можете да повећате ниво енергије, борите се против болести или прехладе, а може подржати и здраве пробавне процесе.

Оно што ипак треба да водите рачуна јесте да не претерујете у ужинама, да „не покварите” следећи оброк. Ужина је погодила суштину ако оброк који после ње долази можете појести без преједања.

Учините себи услугу и узмите здраву ужину између оброка. Чипсеве, кроасане, наполитанке, кекс и остале занимације из кесе прескочите.

Јасна Вујичић, нутрициониста

www.nadijeti.com


Коментари0
ced39
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља