Она стоји на литици с електричном виолином док се на ветру вијори њена дуга црна коса и свира виртуозно – то је садржај једног од многих спотова славне виолинисткиње Ванесе Меј. Ретко се дешавало да се у свету класичне музике виолинисти овако медијски представљају јавности и успех је био загарантован. Публика 51. Бемуса моћи ће да слуша уживо Ванесу Меј, после неколико година од претходног гостовања, у пратњи камерног ансамбла, вечерас у 20 часова у центру „Сава” с њеним препознатљивим репертоаром, који обухвата дела класике, али и „кросовер” правац, који подразумева микс различитих жанрова. Нашим новинарима је организатор пренео изричиту жељу уметнице, а то је да неће бити изјава, интервјуа, сусрета, већ само и искључиво концерт.
– Можда звучи необично, али још увек не могу да верујем да су ти људи испред мене изабрали четвртак, петак или суботу увече да мене слушају уместо да иду у биоскоп. Одушевљава ме осећање да је музика нешто што можете да делите с другима. Лично, уживам у изласку на позорницу. Чаролија се састоји у чињеници да тамо у гледалишту постоје људи с којима комуницирам, с којима имам исто искуство. Свеједно ми је да ли наступам пред двоје људи на пробама бенда или за 20.000 на отвореном или за милионе путем телевизије. Помало сам адреналински тип и ништа не надмашује ту еуфорију, као онај моменат када журите на позорницу. Волим то и једног дана кад се повучем сигурна сам да ће ми недостајати то осећање – каже Ванеса Меј у једном од ретких интервјуа које је дала страним медијима.
Некадашње чудо од детета, позната виолинисткиња рођена је у Сингапуру (отац Тајланђанин, а мајка Кинескиња), са четири године почела је да свира у Лондону, а као десетогодишњакиња успешно је дебитовала 1988. на фестивалу у Шлезвиг-Холштајну и, истовремено, у Великој Британији са филхармонијом. До тринаесте уметница је већ снимила три албума класичне музике, на којима је извела широк репертоар композиција, укључујући виолинске концерте Чајковског и Бетовена (према Гинисовој књизи рекорда, она је најмлађи солиста који је снимио ова ремек-дела), као и виртуозне комаде Паганинија, Вијењавског и Сарасатеа и нове аранжмане њених омиљених класичних и популарних мелодија. Први поп албум Ванесе Меј „The Violin Player”, објављен 1995, до данас је продат у преко осам милиона примеракa и направио је од шеснаестогодишње виолинисткиње звезду. Њен храбар приступ, који је подразумевао приказивање виолине у новом светлу, критичари су означили као контроверзан, док је широка публика уживала. До данас, Ванеса Меј је продала више од 10 милиона албума и освојила више од 40 међународних награда за поп и за класичну музику, а њене наступе и снимке могла је да прати публика у више од сто земаља.
– Било је сулудо да је албум с музиком за виолину продат у милионским тиражима. Дирнула ме је пажња људи да слушају виолину на нов начин. Иако сам ризиковала, сматрала сам да је важно снимити такав албум и он ми је отворио многа врата и донео нову публику. После тога су и други инструменталисти преузели идеју о стварању моста између класичног и савременог, рока и попа. Међутим, не желим да понављам исто. Желим нове ствари – истиче Ванеса Меј, која је до сада сарађивала са славним музичарима као што су Џенет Џексон и Принц. На турнејама је посетила више од 50 земаља и обишла планету неколико пута.
Учествовала је у бројним филмским пројектима, укључујући Дизнијев цртани филм „Мулан” и „Александар” Оливера Стоуна (у коме је коришћена композиција коју је за њу написао Вангелис). Ванеса Меј је активна и као композитор. Њен албум „China Girl: The Classical Album 2” укључује две ауторске композиције „Violin Fantasy”, на тему из Пучинијеве опере „Турандот”, и „Reunificatiohn Overture”, која је означила поновно уједињење Кине и Хонгконга.
– Мој идол био је Јаша Хајфец (амерички виолиниста рођен у Литванији), сећам се да сам плакала тог дана када је умро. Никад га нисам упознала, ни видела уживо, али је имао велики утицај на мене. Једнако је тако и с људима из различитих сфера музике, попут Принца. Увек сам се дивила његовом стилу и он је остао музичка легенда – рекла је једном приликом.
Занимљиво је да је Ванеса Меј представљала Тајланд на Зимским олимпијским играма у Сочију 2014. у дисциплини скијање, а иако није постигла запажен резултат, била је задовољна. Каже да је одувек волела скијање и бавила се њиме као дете, али планетарни успех у музици није дозвољавао да то буде више од хобија. Учешће на Олимпијским играма било је испуњење дечјег сна за њу, а у том дивном свету музике, у ком је постала звезда, можда и није било много места за њено детињство.