уторак, 12.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:55

Постављене камере на ауто-путу Београд – Ниш

Укупно 56 камера на 14 портала у оба смера снимаће возила и мерити просечну брзину на деоницама дугим од шест до 32 километара
среда, 16.10.2019. у 08:47
Аутопут Београд - Ниш (Фото А. Васиљевић)

На аутопуту Београд - Ниш постављено је укупно 56 камера на 14 портала у оба смера, које ће снимати возила и мерити просечну брзину на деоницама дугим од шест до 32 километара, речено је данас помоћник директора Сектора за наплату путарине у Путевима Србије и руководилац тог пројекта Дарко Савић.

Он је раније рекао да ће бити постављене камере на деоници од Београда до Малог Пожаревца у дужини од 10 километара, затим од Малог Пожаревца до Умчара дугој седам километара, од Умчара до Водња шест км, од Водња до Смедерева 12 км, од Смедерева до Велике Плане 30 км и Велике Плане до Марковца 12 км.

Такође камере ће бити и на деоници од Марковца до Баточине дугој 10 км, од Баточине до Јагодине 22 км, од Јагодине до Параћина 24 км, од Параћина до Појата 12 километара, од Појата до Алексиначких Рудника 32 км, од Алексиначких Рудника до Алексинца шест км и од Алексинца до Ниша (Трупале) 20 км.

По четири камере на 14 портала снимаће саобраћај на свих шест трака аутопут.

Саобраћајна полиција ће у прва три месеца тестирати те камере и онда ће донети одлуку да ли ће их користити за кажњавање возача који неку од деоница прођу већом просечном брзином од 130 км на сат.

Сада се мери просечна брзина, на пример, на улазу и на излазу са аутопута, па возачи који возе брже од максимално дозвољених 130 км на сат пре него што изађу на наплатној рампи направе паузу и тако смање просечну брзину.

Савић је рекао Танјугу да ће камере снимати возила испод портала и напоменуо да постоје деонице између којих нема одморишта нити бензинских станица, нити било шта где би возачи могли да стану и продуже време путовање како би смањили просечну брзину.

Каже да ће деонице на којима се постављају камере бити дуге од шест до 32 км и да ће камере бити постављане на 14 портала у оба смера, као и да ће тестирање камера трајати између два и три месеца.

Камере ће, према његовим речима, моћи са 100 одсто тачности да сниме возила при брзини до 250 км на сат.

„Аутопут Београд - Ниш са садашњом густином саобраћаја не омогућава возилима да се крећу брзинама већим од 250 км на сат. Чак и да неко вози толиком брзином сигурно ће проћи мањом брзином испод неког портала”, каже Савић.

Додаје да камере могу да сниме таблицу и при брзини већој од 250 км на сат, али не са 100 тачности и да је сигурно да неће моћи нико да прође већом брзином од 250 км на сат а да не буде снимљен.

„Путеви Србије се залажу да се врши мерење просечне брзине, јер свакодневно имамо погинуле на аутопуту. Циљ је да заштитимо учеснике у саобраћају. Србија има један од најпрометнијих коридора у Европи пошто спаја источну и западну Европу. Сваке године бележимо драстично повећање броја возила”, рекао је он.

Савић додаје да су нам, на пример, у августу 2019. аутопутеви били пренатрпани.

„Увидели смо да имамо портале за постављање камера, за шта иначе треба пуно новца, ми имамо портале испред сваке наплатне станице и то су идеална места за постављање камера. Тако можемо да пратимо да ли се возило искључило са аутопута или наставља даље”.

Путеви Србије ће тако моћи камерама да детектују сва возила која користе аутопут, пошто има случајева да возачи користе аутопут и онда разграде жицу и изађу са аутопута и тако избегну плаћање, преноси Танјуг.

„Имамо више десетина хиљада таквих возила годишње, а првенствено су то шлеп службе које уђу на аутопут и разграде жицу дуж аутопута. Тако угрожавају своју безбедност, као и других учесника у саобраћају, па има случајева да људи налете на пса и неку другу животињу на аутопуту”, напоменуо је Савић.


Коментари5
ce07b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Izidor
Kamere neće ništa da reše, al ne vredi pisati. Voziš 100 kmh gde su kamere (vide se) a posle sledećih 10 km voziš 200 kmh. I, čemu kamere? Bačene pare a bezbednist ništa. Služe samo da pune budžet
Miha
Dobićeš kaznu jer si na drugoj deonici prekoračio prosečnu brzinu. Druga kamera je krajnja za prvi segment puta, ali je istovremeno početna za drugi segment.
Препоручујем 7
може да бидне
Да ли ће ове камере снимати и возила са иностраним таблицама и кажњавати их за прекорачење брзине? До сада то није био случај, због убирања путарине било им је прећутно дозвољено да не поштују ограничење од 130км/х. Ако их будемо кажњавали, одоше они преко Румуније и Бугарске...
vox populi
Kamere ne mogu snimati "prosečnu brzinu". Ona se proračunava.
Драган
Наћи ће браћа Срби начин да преваре и камере, пре него што истекне период тестирања.Смем да се кладим, у гајбу пива.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља