среда, 13.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 12:50

Апликација на четири точка

среда, 16.10.2019. у 11:39
(Фото А. Васиљевић)

Узрок дугог и исцрпљујућег штрајка таксиста који је отежао живот Београђанима и даље је за већину мистерија.

Прва мистерија је назив једне новоосноване организације, који није на српском језику, према важећем уставу. Јавност очекује од државног органа који је ово удружење регистровао одговор на питање зашто назив није на званичном српском језику „Вози кола”. Друга мистерија је неразумљиво објашњење оснивача чиме се бави „Кар го”. У јавним медијима је наведено да се баве пружањем помоћи на путу, а те послове већ педесет година успешно обавља и АМСС. Када се детаљније размотре послови које обављају, види се да се баве привредном делатношћу, производњом и продајом сопствених софтверских производа, које називају „апликација” (само недостаје име апликације – такси превоз), дигиталном наплатом свог софтверског производа и услуге такси превоза унапред и дигиталним посредовањем у ангажовању извршиоца наручиоца такси превоза. Ово је четврта мистерија, против које се бори 20.000 таксиста, већ три године, јер сматрају да представља типичну сиву економију и нерегуларну употребу возача и возила која нису проверена и регистрована по Закону о јавном превозу (посебна шестомесечна техничка провера исправности возила и провера важности полисе осигурања путника у јавном превозу, итд.).

Према томе, „Вози кола” („Кар го”) је нерегуларно регистрован као удружење грађана у Министарству за државну управу и локалну самоуправу, јер се стварно баве привредном делатношћу и за то је надлежан АПР – Агенција за привредне регистре, у складу са Законом о привредним друштвима и усклађено са Законом о јавном превозу. Основна делатност привредног друштва „Вози кола” је производња и продаја софтверских производа (апликација). Дефиниција софтверског производа, као нематеријалног средства, садржана је у Међународном рачуноводственом стандарду ИАС-38, који се обавезно примењује у Републици Србији и налази у „Службеном гласнику РС” бр. 45/2014, на страницама 157 до 167. По томе, софтверски производ нема физичка својства, може да се мери, обрачунава, процењује, утврђује цена и може се продати. Да би произвео своје софтверске производе, „Вози кола” користи нематеријална и материјална дугорочна средства, као што су софтверски алати, електронски рачунари (сервери) емисионе станице, релеји, пословни простор и слично. Надамо се да нико није против увођења нових дигиталних технологија, али њихови носиоци треба стриктно да се придржавају постојеће статусне, финансијске, саобраћајне и рачуноводствене законодавне регулативе.

Посебно је значајно да се у овом случају, приликом регуларне регистрације, утврде власници, износ унетог оснивачког капитала у монетарном и немонетарном облику, као и докази о пореклу капитала. Уколико се сви ови услови испуне, обезбеђује се регуларност пословања и фер конкуренција са свим другим учесницима у јавном такси превозу.

Драгутин Драгојевић,

судски вештак за економско-финансијску област и заштиту ауторских и сродних права

 


Коментари18
d9095
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

mrki 369
Da,da "Car Go" nije na srpskom. Čime smo to mi zaslužili da ceo svet "Taxi" naziv koristi na našem, srpskom jeziku. Koliko bi firmi,kafića,ustanova.....itd. trebalo ukinuti zbog svog stranog naziva.
Djordje Petrovic
Problem s Car - go nije u nazivu nego u tome što udruženje građana ne može zakonski da vrši poslovnu aktivnost prevoza, što će reći da oni zapravo rade na crno. Bilo bi veoma lepo da aktivisti interesnih grupa prestanu već jednom da nas obmanjuju pričama kako oni samo uvode inovativne tehnologije. Rad na crno uz izbegavanje obaveza i mogućnost za jeftinije poslovanje je izmišljen pre nego što je bilo ko od vas i rođen.
Naxis 605
Odličan komentar pravo usrž
Препоручујем 2
Jedan txista koji ne duguje porez
Jedno pitanje od taxiste Beograda koji ne duguje porez, koji se redovno kupa i kome je auto besprekorno cist.. Da li se mi taxisti pitamo za nesto inovativno.. Da li nama smeta taj tablet ili telefon sa kojim konkurisemo za voznju a izricito je zabranjeno koriscenje istih u toku voznje zakonom.. Zasto masa koja nas ne voli ne poradi na svojim zaradama i posle prica kako je taxi jeftin.. Zasto nas 6450 stavlja u isti kos zbog 50 ljudi koji kradu a za to je kriva vlas koja ih ne sankcionise.
Zorica
A zasto Vase udruzenje ne napravi aplikaciju i uvede bezgotovinsko placanje kao i oni?
Препоручујем 1
Из угла
Суштина је бољитак потрошача, а то је конкуренција и лакше, сигурније пословање преко програма на телефону. То је циљ, народно добро, влада да нађе решење и изгласа га у Скупштини. Таксисти да се прилагоде тржишту.
Naxis 605
Na nemoj. Znači svi mi da radimo u okviru zakona a za car go i cammeo ćemo uokviriti zakon. Ovim komentarom svi vi priznajete da ste van zakona.
Препоручујем 4
Novica
Da li si ti procitao tekst? Sva idruzenja imaju aplikacije, placanja na 4 nacina itd, i sad ti tu solis pamet nekom. Mozes skinuti sa googleplay od svakod taxi udruzenja app i jednim klikom pozvati registrovano sa licincom vozilo
Препоручујем 21
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Па да! У Србији све пршти од ћирилице и назива на српском, само још да променимо Car Go у "Вози кола" и све проблеме смо решили (а, да... и да таксисти имају ситно кад треба да врате кусур и да откуцају фискални рачун... и да плате порез... и да оперу кола и себе... и да не наплаћују вожњу као аутобуску карту до Минхена...)

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља