уторак, 12.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:55

Депозити за туристичке агенције до 10.000 евра

Агенције ће, према броју путника, бити сврстане у четири категорије, а на основу тих категорија одређени су износи осигурања и депозита
Аутор: Јелица Антељпетак, 18.10.2019. у 22:00
(Фото Р. Крстинић)

Србија у завршницу овогoдишње туристичке сезоне улази мирно: од почетка године забележено је само једно отказивање путовања и шест одузетих лиценци агенцијама. Већ до краја овог месеца, како „Политика” сазнаје, биће потписан правилник о условима за лиценцирање организатора путовања, а нова правила ће сасвим сигурно донети већу сигурност за путнике. Како за наш лист каже Расим Љајић, министар трговине, туризма и телекомуникација, нова правила за агенције на снагу ступају од јануара следеће године. Већ сада је, каже, јасно да ће путници бити заштићени од проблема који су у туризму били чести ранијих година.

– Систем се коначно поставља на здраве основе и очекујем да ће у наредним годинама бити још „мирније” него ове сезоне. Први пут се уводе депозити за добијање лиценци, а организатори путовања ће убудуће сносити ризик и за своје субагенте. Једна од новина је и то да ће сваки путник од јануара следеће године моћи у осигуравајућој кући у сваком тренутку да провери да ли је осигуран – каже Љајић.

Према новом правилнику, агенције ће бити сврстане у четири категорије, и то по броју путника (што је релевантан податак, јер су агенције до сада имале обавезу да то пријављују осигуравајућим кућама). У првој категорији су агенције које имају до хиљаду путника, у другој од 1.000 до 5.000, у трећој оне које су имале од 5.000 до 10.000 путника, а у четвртој оне које су имале више од 10.000 путника. На основу тих категорија одређени су износи осигурања и депозита. Депозити се крећу од 2.500 до 10.000 евра, у зависности од категорије, и оно што је агенцијама најважније – овај новац на рачуну може бити оперативан, фирма га може користити, али последњег дана у месецу га мора имати на рачуну.

На овоме су инсистирале туристичке aгенције, јер им је, кажу, било неприхватљиво да имају новац који је заробљен на рачуну, а да се боре да опстану на тржишту.

На основу свих ових параметара одређени су и минимални износи осигурања за инсолвентност и одговорност агенција и крећу се од 180.000 евра за агенције из прве категорије до 400.000 евра за агенције које имају више од 10.000 путника и спадају у четврту категорију.

Александар Сеничић, директор Националне асоцијације туристичких агенција Јута, каже да су износи осигурања одређени у договору са осигуравајућим кућама, које су истакле да не могу да дају веће полисе из својих разлога.

– Новина је и то да пријављивање путника убудуће неће бити збирно, као до сада (на крају дана), него у моменту продаје аранжмана. Требало би да путници на основу броја уговора о путовању имају и могућност да провере да ли су пријављени у осигурању – каже наш саговорник из Јуте.

Правилник, како је речено, ступа на снагу 1. јануара, па агенције имају довољно времена да се припреме. Пошто већини полисе истичу у јануару, Сеничић каже да су их продужили тако да имају рок да се припреме.

– Није проблем само обезбеђивање новца за депозите, него су и процедуре пријављивања у АПР-у другачије и то ће захтевати више времена – каже он и додаје да су њима били компликовани услови за категорисање агенција, али није било другог решења. – И даље мислим да категорисати агенције по броју путника није најбоље решење. Неко ко има хиљаду путника не мора обавезно да има мали промет. Постоје агенције које раде индивидуална путовања која коштају од три до пет хиљада евра и зарађују више него оне које имају више од пет хиљада путника, а продају аранжмане у Грчкој. Са те стране није логично, али било је то једино могуће решење.

Сеничић сматра да би електронско пријављивање путника требало да донесе у будућности поуздане податке, па да ће на основу њих можда моћи да се у неком тренутку обави и другачија категоризација агенција.

На питање шта путнике очекује са новим правилима, наш саговорник закључује да ове године није било проблема, а путници могу да очекују већу сигурност. Пре свега због тога што ће и мале агенције, али и велики организатори путовања, увести више реда и одговорности у пословање.


Коментари3
b336e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Simić Dušan
Turističke agencije su prošlost. Ko to ne shvata-nije u koraku sa vremenom u kojem živimo. Svi koriste booking sajtove ili se direktno povezuju sa hotelima i rezerviraju smeštaje. Nekada (kada nije bilo interneta i internetnih sajtova), agencije su bile jedini izbor. Naravno uz debelu proviziju. Narod nije više glup. Zašto da plaća agenciji proviziju kad može sam da rezerviše hotel, apartman, prevoz? Zato je od 2000 godine (od masovne upotrebe interneta) sve manje turističkih agencija.
Žika Slika
Poštovani, Dobar rezon da pogrešnim zaključkom. Broj putovanja u Srbiji povezan je isključivo sa standardom. Internet je omogućio bolju i zdraviju konkurenciju.Ali putničke agencije nije ugasio.Naprotiv.Zahvaljulući internetu ponude za putovanje vire nam iz frižidera.
Препоручујем 7
Vladimir
Ne idu svi u Paraliju na more kao ti... Probaj da razmisljas kao da si normalan i da ne letujes u Paraliji...
Препоручујем 3

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља