уторак, 12.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:55

Картице за возаче и појасеви одлажу полазак на екскурзију

Када полиција затражи картицу да очита податке, шофер је дужан да је преда да би се очитало када је и колико радио, где је био претходних сати, којом брзином је возио
Аутор: Дејан Алексићсубота, 19.10.2019. у 20:00
(Фото Д. Јевремовић)

Нити су српски возачи аутобуса одједном непрофесионални и неспособни, нити су ова возила одједном толико неисправна. Разлог за тренутно хронично одлагање ђачких екскурзија, излета и других путовања ђака јесте то што многи возачи још немају квалификационе картице без којих не могу да започну вожњу, истичу српски аутобуски превозници које је овакво понашање надлежних, пре свих полиције, прилично избацило из колосека. Закон који уређује ову област ступио је на снагу одавно и одмах је свим превозницима било познато да ће и одређене новине заживети. Али, како додају, проблем са поласком ђака на путовања последњих дана настао је јер надлежни нису благовремено обавестили превознике да изваде те картице.

– Када је закон донет, одмах се знало да ће сви професионални возачи који иду на дуже релације морати да изваде те картице, али је држава то пролонгирала и прећутно дозволила да и даље возе без њих. Онда је без благовремене најаве донет нови правилник који прописује обавезно поседовање тих картица – објашњава директор једног од већих српских превозника који је због шкакљивости ове теме желео да остане анониман.

Преко потребне картице, како кажу превозници, јесу својеврсни сертификати. На њима се очитава када је и колико возач радио, где је био претходних сати, којом брзином је возио. Када полиција затражи ту картицу да очита податке, возач је дужан да је преда.

– Полиција онда може да види да ли је возач одмарао, да ли је радио више него што треба, јер пред вожњу деце, као и других путника, он мора да има активан одмор. И то ништа није спорно, али јесте спорно што пре доношења правилника превозници нису добили довољно времена да картице изваде – указује наш саговорник.

Добар део од десетак највећих и најпоузданијих превозника у земљи није то стигао да уради на време због чега се сада путовања и одлажу.

– Када је донет закон, картице код нас нису могле одмах ни да се изваде јер систем није био разрађен како треба. Држава је морала много озбиљније да крене у то – замера директор једне од највећих аутобуских компанија у земљи.

Превозници подсећају да није новина то што саобраћајна полиција пре поласка сваке екскурзије излази на терен. То је, додају, уобичајено већ две године. Али, сугеришу, досад нису захтеване ове картице.

Један од проблема са којим су се превозници суочили је и што, како кажу, сада полиција у току тих провера, а на основу новог правилника, захтева и да сви аутобуси имају појасеве за сваког путника, поготову када је реч о превозу деце.

Технички прегледи били битни и пре правилника

Сваки аутобус који превози путнике, без обзира на то да ли је реч о градском, међуградском или туристичком, мора да прође редовни шестомесечни технички преглед. Без тога возило не може да се региструје и не може да изађе на своју линију. Тако је било и пре доношења правилника, а тако је и сад, наводе превозници.

– Чак и да неки превозник има свој технички преглед, шестомесечну проверу не може да обави у свом погону јер постоји шанса да ће бити пристрастан. То мора да учини код трећег лица које издаје потврду о исправности. Та потврда се доставља МУП-у, а осим тога, кад год превознике посети саобраћајна контрола из Љермонтовљеве, када они долазе у проверу, тражи се досије возила у коме су између осталог и ти подаци – указују превозници.

На шестомесечном прегледу детаљно се проверавају управљачки механизам, точкови и њихов положај и ови прегледи се обављају уз помоћ електронских система.

Превозници свакодневно у „својој режији” и у својим гаражама обављају и дневне прегледе аутобуса. Ове провере су брже и једноставније, али и оне могу да укажу да ли сутрадан аутобус треба да се пусти на улицу или не. Возачи, наиме, имају такозване листе кварова у којима бележе проблем ако га уоче, на пример покварен брисач. Онда се на крају дана у гаражи погледа то што је возач пријавио, а техничка служба провери и стање кочница, управљачког механизма, електроинсталација, пнеуматика...


Коментари1
cfdda
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Zaboravljeno koferče
Kao prvo Zakon ili Pravilnik kako kaže direktor je donet krajem decembra prošle godine. Kvalifikacione kartice su počele da se izdaju u februaru ove godine. Sada je oktobar. Milsim da je dovoljno vremena od februara do oktobra da se ode do šaltera amss da se izvadi kartica. Drugo, ova kartica nema nikakve veze sa tahografskom karticom. Neposedovanje tahografske kartice je ozbiljan nedostatak kao i neposedovanje pojaseva. Stoga puna podrška saobraćajnoj policiji. Stop nemaru.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља