четвртак, 14.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:44

Потписан споразум о обнови барске пруге до границе са Црном Гором

субота, 19.10.2019. у 21:31
(Фото Танјуг)

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић потписала је данас, у оквиру посете руског премијера Дмитрија Медведева Србији, споразум о наставку модернизације барске пруге.

Михајловић је потписала Споразум о заједничкој реализацији пројекта модернизације барске пруге потписала са генералним директором Руских железница Олегом Белозјоровим, саопштило је Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, преноси Бета.

„Са Руским железницама до сада смо модернизовали око 200 километара пруга у Србији. Данас потписаним споразумима крећемо у нове пројекте вредне 230 милиона евра, који ће се финансирати из новог руског кредита за железницу”, рекла је Михајловић.

Она је додала да је Барска пруга, уз железнички Коридор 10, најважнији железнички правац који Србију повезује са регионом, а укупна дужина деонице која ће бити обновљена износи 209,8 километара.

„Са Руским железницама реконструисали смо већ 77,6 километара деонице од Ресника до Ваљева, а модернизацијом целе барске пруге кроз Србију вратићемо брзину возова на 100 км/час све до границе са Црном Гором”, рекла је Михајловић.

Током посете премијера Медведева потписана су још два споразума у области железнице, и то о одобрењу државног извозног кредита Влади Србије, вредног 172,5 милиона евра, уз учешће из буџета Србије у износу од 57,5 милиона евра, што је укупно 230 милиона евра.

Нови зајам односи се на пројектовање и изградњу новог диспечерског центра на железници, израду пројектно-техничке документације за наставак реконструкције барске пруге и изградњу електротехничке инфраструктуре на деоници брзе пруге Београд-Будимпешта, од Старе Пазове до Новог Сада.

Током посете руског премијера потписан је и уговор о пројектовању и извођењу радова на изградњи железничке инфраструктуре и изградњу јединственог диспечерског центра на железници.

Уговор се односи на израду пројектно-техничке документације, вредан је 9,48 милиона евра, а потписали су га в. д. генералног директора „Инфраструктуре железнице Србије” Мирољуб Јевтић и генерални директор „РЖД интернешенел” Сергеј Павлов.


Коментари6
92e64
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mihailo Krunić
Nije mi jasno da ima onih koji osporavaju opravdanost modernizacije železničke pruge Beograd- granica sa Crnom Gorom. Valjda, i pored ove pruge živi veliki broj građan Srbije. Znam, da će u budućnosti biti i auto put do Užica, ali ne i do Priboja, Prijepolja i Brodareva. Ako nemaju auto put, valjda im treba pruga.
Nikola
ODLIČNO. Jedva čekam da ponovo putujem ovom modernizovanom prugom od Beograda do Bara i nazad, koja je počela da se projektuje i radi još davne 1922. godine. Milina je bilo posmatrati izvanredne krajeve i pejzaže koji se mogu videti na njenoj trasi, kako kroz Srbiju, tako i kroz bratsku nam Crnu Goru. Srećno bilo.
Gavrilovic Slobodan
Voleo bih da mi neko objasni iz kojih razloga bi bacali srpske pare za prugu koja nam ne treba kada imamo bez ikakvih investicija pristup mnogo ozbiljnijojoj solunskoj lucl. To mi mnogo smrdi kao i auto put Pristina -Niš koji je isključivo u šiptarskom intetesu
Dusan T
Ne brinite Slobodane, kakvo je vreme doslo nacicemo se uskoro u komitama, a na toj pruzi ima mnogo mostova. Dusu dalo, i daleko bolje nego autoput Nis-Drac.
Препоручујем 6
ralence
Повезаност Србије са извозом преко луке Бар је превазиђено економско планирање за будућност .То је сада постало слепо црево за извоз. Са великим Кинеским улагањима у Србији и на Балкану,Србска привреда мора да рачуна на Луку Пиреј у Грчкој која је под Кинеском управом и за њих је веома важна за продор у Европу. Исто тако Србија може да користи Румунску Луку Констанца на Црном мору за извоз у Русију , Турску и околне Земље Црног мора итд...Дунав повезује Србску привреду са Западом и Истоком.
Препоручујем 12
Bosko
Mi smo sagradili prugu Bg - Bar a ne umemo da je obnovimo? Rusi nam daju komercijalni kredit da uposlimo njih i njihove firme i ljude da nam oni obnove prugu, bas su prijatelji.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља