среда, 13.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 11:20

Хрвати и Аустријанци узимају посао српским превизницима и воде туристе у обилазак Београда

уторак, 22.10.2019. у 10:53
(Фотографије А. Васиљевић)

Последњих година од како је Србија интересантна страним туристима, све је учесталије да туристички превозници из Хрватске и Аустрије празним аутобусима долазе у Србију по путнике из иностранства, воде их у обилазак Београда и других делова земље, а да за то немају дозволу, упозоравају у Удружењу туристичких агенција Србије.

Тиме се, кажу, наноси велика штета домаћим туристичким агенцијама због мањег обима туристичког промета.

Наглашавају да ниједна земља у Европи и свету не дозвоља да се тако на неки начин урушава домаћа привреда.

Директор Јуте Александар Сеничић рекао је за Танјуг да се најчешће дешава да празни аутобуси, на пример из Хрватске, долазе по групе страних туриста на београдски аеродром, с обзиром да он има већи број долазака него загребачки аеродром.

„Не би био проблем да страни превозник с тим гостима изађе право за Хрватску и да настави ту своју вожњу. То је дозвољено, али по нашим информацијама и ономе што нас обавештавају са терена, ти аутобуси настављају како разгледање Београда, тако и тај мали програм кроз Србију”, каже Сеничић.

Наводи да они бораве свакако дуже од 24 сата у Србији, колико им је дозвољено, и обављају делатност за коју немају одобрење српског Министарства саобраћаја .

„То морамо на неки начин да уведемо у ред. Не би био велики проблем ако направимо једну лагану процедуру за стране превознике, али свакако морају платити дозволу за боравак у Србији и обављање делатности”, каже Сеничић.

Објаснио је да ту постоји проблем с меморандумом о такозваној каботажи, немогућности да страни превозник обавља делатност у Србији у односу на домаће превознике, и да је то оно што се не поштује.

Наводи да, такође, постоји повремено проблеми и с превозницима из Аустрије, власницима бродова који крстаре Дунавом до Новог Сада и Београда.

„Врло често се дешава да шаљу празне аутобусе који прате бродове на крстарењу и у свакој луци фактички обављају трансфере за госте који се налазе на тим бродовима, што је свакако недозвољено”, рекао је Сеничић.

Нажалост, каже директор Јуте, у Србији се не спроводи довољно добра контрола ни кад је реч о страним превозницима који овде обављају те послове, али исто тако ни о водичкој служби.

Објаснио је да је, по српском закону, обавеза да свака туристичка група има локалног водича, водича који има лиценцу у Србији.

„Иста ствар је с нашим агенцијама када путују било где у иностранство, дакле морају имати ангажованог локалног водича. Нажалост, овде се то не контролише у довољној мери. Имамо ту и проблем са овлашћењима и туристичке инспекције и комуналне полиције”, каже Сеничић.

То су, наглашава, ствари на којима се мора радити ако се жели да се има увид заиста шта ти страни гости чују овде о историји Србије и на који начин се представља комплетно културно-историјско наслеђе у Србији.

Решење види у прављењу законског оквира који ће туристичкој инспекцији или комуналној милицији, некоме ко може да легитимише стране држављане, да да могућност контроле и евентуално наплате казне.

Треба, додаје Сеничић, и да се више рачуна поведе на граничним прелазима о уласку празних аутобуса у Србију, односно по питању каботаже.


Коментари4
d8d8c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Tromi pravnici tromog sistema usluga
Takve stvari se normativno sprečavaju bez naknadnih "kailmero - nepravda" sagledavanja takve" konkurentske slobode " u preduzetništvu . Da neće EU da to krikitikuje ?Pa neka nas tamo prime. Neće , oni hoće da Zapadni Balkan bukvalno stave u džep kao sitne kovanice Neka daju vodičima iz Srbije da turistima prezentuju Zagreb , Dubrovnik ili Beč. To će se desiti nikada - pa ni onda .
Beogradjanin Schwabenländle
То је тако када раде аматери, без знања, без размишљања, без планова .
Саша
Уведу се лепо дозволе за домаће водиче и среди се посао.
vuk
Ja da sam Kineski turista, i da planiram da provedem jedan dan u Srbiji i tri u Hrvatskoj, svakako bih voleo da ne menjam autobus pa da me po Srbiji vozi srpski a po Hrvatskoj hrvatski autobus. Problem nije u autobusima, nego u turistickim radnicima koji ne umeju da ponude Kinezima visednevni program u Srbiji. Ocigledno je Hrvatska jos uvek privlacnija od Srbije sa ponudom.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља