среда, 11.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:39

Теретни воз из Кине са опремом за брзу пругу стигао у Београд

Композиција са опремом коју кинеске компаније користе за изградњу брзе пруге од Београда до Будимпеште, кренула је 24. септембра из града Ђинана, у провинцији Шангдонг, и прешла око 10.500 километара
четвртак, 24.10.2019. у 12:55
Кинески воз у станици Нови Београд (Фото Танјуг)

Теретни воз кинеских железница China Railway Express са опремом за градњу брзе пруге у Србији стигао је данас из Кине у Београд, а дочекали су га председник Србије Александар Вучић и заменик министра трговине Кине Ћен Кеминг.

Воз је у железничкој станици Нови Београд уз „дугу сирену” „пресекао” црвену врпцу, чиме је означено званично успостављање прве железничке карго линије између две земље.

На црвеној траци је, иначе, на српском и кинеском језику писало: „Први пут долази у Србију”, а на возу је са стране исписано: „Кинеске железнице поздрављају српски народ”, преноси Танјуг.

Председник Вучић и Ћен руковали су се са машиновођом и честитали му на успостављеној линији.

То је први директан воз из Кине за Србију и довезао је више од 500 тона опреме за изградњу брзе пруге у нашој земљи. Воз у свом саставу има 28 вагона са контејнерима.

Кренуо је 24. септембра из кинеског града Ђинана, у провинцији Шангдонг и прешао око 10.500 километара, а траса воза је била: Кина, Монголија, Русија, Белорусија, Пољска, Мађарска и Србија.

У тој композицији налази се опрема коју кинеске компаније користе за изградњу брзе пруге од Београда до Будимпеште.

Реч је о опреми за системе контактне мреже, као што су трансформатори, каблови, интегрисани системи аутоматизације за трафо станице, системи даљинског управљања за контактну мрежу, системи за напајање струјом контактне мреже и друга опрема за брзу пругу.

Наведена опрема за вучну подстаницу и контактну мрежу важан је део „енергетског подсистема” у Техничким спецификацијама интероперабилности.

Материјали за контактну мрежу, који су стигли из Кине у Србију, испуњавају све европске стандарде и поседују све потребне сертификате за изградњу пруге за велике брзине.

Железнички транспорт из Кине у Србију осигурава снабдевање опремом за пројекта брзе пруге Србија - Мађарска и убрзаће реализацију радова на терену. 

До краја 2021. од Београда до Новог Сада возом за пола сата
Председник Александар Вучић поручио је данас да ће се крајем 2021. године, уколико посао буде завршен у предвиђеном року, од Београда до Новог Сада возом путовати 30 минута.
„Крајем 2021. године, уколико кинески пријатељи, а ја им верујем, заврше посао у року, ићи ћемо Београд-Нови Сад за 30 минута. Зашто би после тога било ко користио аутомобиле”, рекао је Вучић, преноси Танјуг.
Како је казао, од Београда до Будимпеште ће се стизати за само 2 сата и 40 минута, због чега ће до Беча моћи да се стигне за 4,5 сата, што је боље него да се путује авионом због времена који се потроши на аеродромима.

Модернизација пруге Београд Центар - Стара Пазова, дуге 34,5 километра, део је пројекта изградње пруге за велике брзине до 200 километара на сат, између Београда и Будимпеште.

Вредност уговора за модернизацију и изградњу брзе пруге на деоници Београд Центар - Стара Пазова је 350 милиона долара.

Извођач радова је кинески конзорцијум „China Railway International” и „China Communications Construction Company”, а рок за извођење радова је јун 2021. године.

Воз су у железничкој станици Нови Београд дочекали и потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић, амбасадорка Кине у Београду Чен Бо, градоначелник Београда Зоран Радојичић и други.

Из Кине је деведесетих година 20. века само спорадично тек по неки вагон, преко Турске, упућиван за Србију и то у саставу возова чија је крајња дестинација била у другим земљама централне Европе, као што су Мађарска, Пољска и Аустрија.

Железнички саобраћај један је од централних видова саобраћаја кинеске глобалне економске иницијативе „Појас и пут”, а брза железничка пруга од Београда до Будимпеште саставни је део тог пројекта.

Фреквентност линије зависиће од интересовања компанија из Кине које раде на српском тржишту, као и компанија из Србије које сарађују са Кином, најавило је раније Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Отварање железничке карго линије између Кине и Србије ствара могућности и за све привреднике из Србије, али и региона, да могу своју робу да извозе на кинеско тржиште, као и да увозе потребну робу из Кине, јер је железнички транспорт много исплативији од ваздушног и поморског саобраћаја.

Иницијатива „Појас и пут” је покренута 2013. године и има за циљ да направи Нови пут свиле низом инфраструктурних пројеката, изградњом саобраћајне и енергетске инфраструктуре за извоз робе, као и лука и индустријских паркова.


Коментари11
e10e0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Selo
Prugu za Bar zaboravite..to je brdska pruga i nikada nece biti ruta za masovan teret. Ozbiljna teretns luka je Solun. sa ravnicarskom prugom do Varvarina i dalje na sever. Pruga Bar je turisticka pruga ako se uopste jos koristi. jer je CGZeleznica u stecaju.
Neverni Toma
Poverovacu u sve ovo samo kad vidim da ce se tako brzo stizati od mesta do mesta.
ВлаДо
Целог живота сам читао и слушао да је поморски и речни транспорт најјефтинији и најисплативији а сад одједном у овом чланку тврде супротно.Можда нисам упућен и почели су по води да постављају прагове и асвалтирају воду.
dr Slobodan Devic
U mnogim gradovima Evrope se napusta koncept "slepe" i "glavne" zeleznicke stanice (Bec, Bolonja, Zeneva, ...). "Prolazne" stanice su mnogo efikasnije i najcesce su pod zemljom. U velikim gradovima, zemljiste pored reka je najskuplje. Ogromna ranzirna stanica pored Save je bila apsolutno ekonomski neisplativa. Izmestanje autobuske stanice blizu zeleznicke stanice Novi BGD je bila dobra ideja. Jos nek Kinezi naprave metro da prodje kroz Prokop, i gotovo ...
артиљерац
2021 за пола сата у Новом Саду?Чиме?Железнице Србије немају вагоне за брзине веће од 120 км/ч.Друго,да би се стигло за пола сата воз мора да иде брзином од 170 км/ч и да не стаје НИГДЕ.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља