субота, 14.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:00

Застој у издавању класификационих картица

Представници Јуте су апеловали на државне органе да дозволе возачима да возе на ђачка путовања са потврдом да су предали захтев за издавање обавезних докумената
Аутор: Драгана Јокић-Стаменковићчетвртак, 24.10.2019. у 20:20
Полиција није дозволила полазак 100 возила , а 900 су превозници сами оставили у гаражи (Фото Д. Јевремовић)

Откако су 14. октобра саобраћајни полицајци кренули у опсежну контролу аутобуса и возача који превозе децу на излете и екскурзије само у првој недељи отказано је сто полазака, док су до јуче аутопревозници повукли још око 900 аутобуса за које су имали договорене вожње.

У 90 одсто случајева главни разлог отказивања поменутих путовања је, како наглашава Александар Сеничић, директор Националне асоцијације туристичких агенција Србије (Јута), то што возачи аутобуса нису имали класификационе картице које су потврда да су квалификовани за свој посао. На конференцији за медије коју је овим поводом организовао у седишту Јуте, он је појаснио да је приликом већине отказаних екскурзија добијена потврда исправности и за возила и возаче, али су искључени из саобраћаја због недостатка поменуте картице. Показао је и документ којим сведочи да се то прекјуче догодило у београдској ОШ „Вук Караџић”, где је полиција послала на технички преглед аутобус „под гаранцијом” стар само седам месеци.

– Већина возача је ушла у процедуру добијања класификационих картица, али се сусрећемо са техничким проблемом јер их институције не издају у кратком року како смо очекивали. Знамо возаче који су захтеве предали и пре августа, а картице не добијају. Незванично сам чуо да у ковници новца где картице треба да се израде недостају потребни формулари – истакао је Сеничић.

Представници Јуте су апеловали на државне органе да се договоре и, због неусаглашености прописа и спорости у издавању картица, дозволе возачима да возе децу на екскурзије са потврдом да су предали захтев за издавање класификационог документа.

– Правилник о условима и начину стицања сертификата ступио је на снагу 29. децембра 2018, с роком примене од годину дана од дана објављивања, што значи да возачи класификационе картице могу набавити до 29. децембра ове године – нагласио је Сеничић и додао да није јасно зашто се сада возачи контролишу на овај начин.

Драгоје Зекавица, члан Управног одбора Јуте и председник њиховог Одбора за ђачки и омладински туризам, казао је да су одлагања путовања нанела не толико материјалне колико пословне штете туристичким агенцијама које организују путовања.

– То подразумева отказивање унапред заказаних хотела, туристичких водича, али и лекара који морају пратити ђачка путовања. Туристичке агенције унапред плаћају хотеле за екскурзије. Неки нам изађу у сусрет, па само помере екскурзију, али има и оних које траже да им плаћамо пенале. Такође је проблем са матурским екскурзијама у иностранство, јер њих хотелијери одлажу не за седам дана, него за пролеће 2020. А и ту зависимо од добре воље хотелијера по питању плаћања надокнаде због одлагања – истакао је Зекавица који је додао да за добијање квалификационе картице плаћа 6.000 динара и да се не полаже никакав додатни тест.

Полиција сматра молбе Јуте неоснованим

„Политикин” извор из Министарства унутрашњих послова тврди да не постоји ни једна одредба ни у Закону о безбедности саобраћаја ни у Правилнику о условима и начину стицања сертификата о стручној компетентности и квалификационе картице возача која одлаже обавезно поседовање квалификационе картице до 29. децембра. Појашњава да је тај датум искључиво одређен за особе које до њега положе испит за возача камиона или аутобуса, јер оне могу да поднесу захтев за картицу без обавезе слушања наставе, која ће важити за оне који положе после тог рока.

– Сви возачи аутобуса требало је до краја јануара ове године да затраже поменуте картице. Онда не би било проблема. Немогуће је да дозволимо возачима аутобуса да превозе децу на основу потврде да су затражили квалификациону картицу, јер без детаљне провере тог захтева у Агенцији за безбедност саобраћаја не знамо ко је особа која је га је поднела. То може да буде и новинар „Политике” уколико му фирма одобри да поднесе тај захтев, како ми да знамо да је та особа квалификована да вози аутобус – наводи наш саговорник.

Ускоро додатне контроле агенција које организују екскурзије

Извесно је да саобраћајна полиција неће одустати од детаљних провера возача и аутобуса који превозе децу  на излете и екскурзије, а „Политика” сазнаје да ће контроле само додатно бити појачане.

Незванично, туристичка и саобраћајна инспекција најскорије време планирају да крену у појачане контроле туристичких агенција које организују екскурзије и излете за децу.


Коментари9
91036
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

orka
Nastavak - Pored tesko stecene dozvole cetri kompletna polaganja za sve kategorije! Sve ostale obavezne dokumentacije: lekarskog uverenja, potvrde iz mup-a i suda, potvrde o slobodnim danima, evidencije o zadnjih 28 radnih dana, alko testa, preko milion odvezenih kilometara (uredno evidentiranih), ja i dalje ne mogu da krenem na put. Zbog dokumenta kojim agencija za bez. saobracaja opravdava svoje postojanje!!! Birokratija i kompletno ludilo!!! Koje pri tome mnogo kosta!!! E tako, pozz
orka
Evo da probam da objasnim.Profesionalni sam vozac, karticu cu podici u ponedeljak. Za karticu vam treba uplata od 6200 din i vozacka dozvola sa profesionalnim kategorijama. Za " B" se ne dobija. I to je to, u principu sa njom mozete, da ne kazem sta.... A sve je to nastavak ludila paradrzavnih agencija (agencija za bez. saobracaja) gde vam ona karticom potvrdjuje da imate dozvolu!!! I onda vidite do cega takvo ludilo dovede!!! Napominjem, za ind. karticu ne treba nista osim fotokopije voz. doz!
e
Elektronska uprava, ides,molis,zahtevas da ti daju pa opet u krug. Svi profi vozaci su u evidenciji i mogli su na kucnu adresu dobiti kartice uz placanje takse i uputstvo za dalje ?
Tranzicija
Čemu služe bre te kartice? I ko garantuje da ni tu nema zloupotreba
Magnus
"Te kartice" se koriste u celoj Evropi, i mi ih moramo imati kako bi nasi vozaci mogli da voze u i kroz Evropu. Svako lice koje ima vozacku dozvolu C i D kategorije u ovom trenutku moze uzeti tu karticu, a od 01.01.2020. ce se polagati poseban ispit kako bi neko postao profesionalni vozac.
Препоручујем 4
dušan
Te kartice zvanično služe kao potvrda da je vozač 'kvalifikovan' za taj posao a zapravo su način da država uzme pare kako za registraciju vozila tako i za registraciju vozača . Kako se uvek nađe način da za vozilo 'nešto nije u redu' tako se i za vozače sprema slično. Na primer obaveza da se obnavlja ta kartica i pohađaju kursevi naravno uz plaćanje odgovarajućih taksi ..Samo da napomenem da je u Italiji taj ispit za CQC kako ga tamo zovu MNOGO teži i skuplji nego autoškola za D kategoriju.
Препоручујем 3
stanislavsr
Šta uopšte znače te kartice? Ima li posebnih uslova koje vozači moraju da ispune ili je to samo uzimanje 6.000 din "po glavi vozača"?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља