Када купе неки уређај, намештај или друге кабастије производе за опремање стана, потрошачи у Србији често имају проблем како да роба што пре стигне на кућну адресу. Трговци често одговорност пребацују на произвођаче, тврде да робе тренутно нема у магацину, да су рокови произвођача дужи, али купци не би требало да прихватају та образложења. Закон о заштити потрошача и у овом случају јасно дефинише које су обавезе купца и трговца, па не би било лоше унапред се информисати о њима.
ОДГОВОР:
У Сектору за заштиту потрошача при Министарству трговине кажу да је најважније да купци сачувају рачун на коме би требало да буде наведен рок испоруке. Продавац је дужан, наводе, да купцу испоручи робу у року од 30 дана од дана куповине. Уколико роба није испоручена у предвиђеном року, потрошач има право на раскид уговора и повраћај новца. Трговац је дужан да врати новац у року од три дана од када је уговор раскинут.
Продавац је дужан да робу достави на адресу потрошача и да на рачуну или другој исправи о уговору напише рок испоруке робе. Уредном доставом се не сматра достава робе испред куће или стана потрошача, наводе у Сектору за заштиту потрошача Министарства трговине.
