среда, 13.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 20:13

Удружују се Фијат Крајслер и Пежо

Седиште заједничке компаније биће у Холандији а нова групација ће бити четврти произвођач аутомобила на свету
четвртак, 31.10.2019. у 09:19

МИЛАНО-ПАРИЗ – „Фијат Крајслер” и „Пежо” ПСА саопштили су данас да ће удружити снаге путем размене акција на фифти-фифти основи, како би формирали четврту највећу светску групацију у сектору производње аутомобила.

Управни одбори двеју компанија дали су овлашћења својим тимовима да окончају разговоре и закључе обавезујући меморандум о разумевању у наредним недељама, наводи се у заједничком саопштењу ових произвођача аутомобила.

Председник Фијат Крјслера Џон Елкан ће председавати удруженом групом, док ће главни извршни директор Пежоа Крлос Таварес бити њен генерални директор.

Договор долази у тренутку када се произвођачи аутомобила суочавају са глобалним падом тражње и настоје да развију технолошки напредније, чистије моделе аутомобила како би испунили све оштрије прописе против загађења ваздуха.

Процењује се да ће ово спајање, када буде завршено, генерисати синергију од 3,7 милијарди евра (4,1 милијарда долара) годишње, без икаквог затварања погона, наводи се у саопштењу јавио је Ројтерс а преноси Танјуг.

Пре закључења уговора, Фијат Крајслер ће својим акционарима исплатити специјалну дивиденду од 5,5 милијарди евра и поделити им акције у својој роботичкој јединици Комау, додаје се даље.

Пежо ће својим деоничарима поделити 46 одсто акција у својој фабрици за производњу ауто делова Форесија.

Француски министар финансија Бруно Ле Мер поздравио је овај договор, оцењујући да ће то овим аутомобилским групацијама обезбедити потребан минимум средстава за улагање у чистије технологије и за испуњавање захтева индустрије.

Удружена група, чије ће седиште бити у Холандији, имаће Управни одбор од 11 чланова. Шест чланова ће бити из Пежоа, укључујући главног извршног директора Тавареса, а међу преосталих пет из Фијат Крајслера биће председавајући Елкан.

Акције заједничке компаније ће бити листиране на берзама у Паризу, Милану и Њујорку, наводи Ројтерс.

  


Коментари6
5a442
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

andrijasevic
Krajzler je enormno velik, da bi ga Fijat kupio sa sve Mercedes-ovim ulaganjima.Davnih godina kupio i ugasio francusku Simku ,saradjivao sa Reno-om ,Mitsubisi-jem ....Ovde se radi o ogromnom prometu materijala kroz broj proizvedenih auta a ne o tome sta bi mi voleli da vozimo(SAAB)
Audi
Ja kupio audija neki dan. Znaci nista od ovih gore. I molim vas, "фифти-фифти" - mogli ste reci pola-pola ili jednako ucesce, stvarno nam ne treba engleski.
Škemba
Izgleda da je završnica kapitalizma takva da će na kraju postojati samo jedna kompanija koja je vlasnik svega i proizvodi sve i koja je u stanju da kupi bilo šta. Kao igra monopol.
veglia
Nije vise Mercedesov, kupio ga je Fiat pre par godina.
Amer
Nije nikad bio Mercedesov,bio je Dajmler Benc.
Препоручујем 3
andrijasevic
Zar Krajzler nije bio udruzen sa Mercedesom ili jos jeste?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /
Колумна недеље

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља