четвртак, 14.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 19:39

Завршени грађевински радови на источном краку Коридора 10

петак, 01.11.2019. у 13:45
Фото А.Васиљевић

БЕЛА ПАЛАНКА - Сви грађевински радови на једној од најзахтевнијих и најкомплекснијих деоница на источном краку Коридора 10 ка бугарској граници, дугој 22,5 километара, завршени су за безбедно пуштање у јавни саобраћај 9. новембра, кажу инжењери Кородора Србије.

Пуштањем те деонице од Просека до Црвене Реке цео ауто-пут, од Ниша до границе са Бугарском, биће отворен за саобраћај, а пре тога остало је само да се обави технички преглед.

На тој деоници у брдско- планинском терену изграђени су галерија као контрагтег косини 6, тунел Банцарево и техничко-оперативни центар из кога се обавља надзор и управљање тунелом, четири моста, један надпутњак, а избушено је више од 900 шипова укупне дужине скоро 14 километара.

Инжењер Коридора Србије Никола Караџић казао је за Танјуг да је било неопходно да се ископа више од 2,5 милиона кубних метара материјала и да се угради нешто више од два милиона кубних метара насипа како би се та захтевна деоница завршила.

„Уз све то, било је потребно завршити заштиту 27 косина, од којих је већи део захтевао опсежне мере санације. Урађено је више од три километра регулације водотокова”, рекао је Караџић.

Испричао је да је у зони насеља Глоговац и Црвена Река изграђено више од три километра зидова за заштиту локалног становништва од буке, а да је, такође, као мера заштите животне средине изграђен и затворени систем доводњавања са аутопута.

Измештени су, додаје, далеководи свих напонских нивоа који су били у колизији са ауто-путем.

У последњих неколико месеци, како је рекао, радило се неретко и у три смене како би се сви радови завршили, па је тако на тој деоници је било ангажовано више од 200 радника и више од 120 јединица механизације.

Руководилац пројекта опремање тунела на Коридору 10 Марко Милошевић каже да тунел Банцарево има две тунелске цеви од којих је десна дужине 733 метра, а лева 832 метра укључујући И галерију.

Тунелске цеви су повезане са три попречна пролаза намењена за пролазак људи у случају инцидентних ситуација . а Милошевић наводи да су пролази опремљени противпожраним вратима и системом за венталицију како би сви учесници у саобраћају били безбедни.

У тунелу има 13 различитих система који су задужени за безбедност људи, па је тако, објашњава Милошевић, у тунелу Банцараво постављено 49 камера које снимању сваки метар у тунелу и чувају снимљени садржај.

„Ако се деси да се у тунелу заустави возило, да се појави дим, да испадне неки терет, аутоматски ће се појавити на дисплеју у оперативном центру упозорење оператерима и предлозиће се одговарајући сценарио за реаговање”, рекао је Милошевић.

Један од најважнијих система у тунелу је систем за дојаву пожара, а тунел има двоструко напајање, из трафостанице Банцарево, док се са обе стране тунела налазе дизел агрегати од по 500 киловата који омогућавају седам дана рад тунела без икакве интервенције.

Сарадник у Сектору за пројектовање Коридора Србије Растко Крстић каже за Танјуг да је галерија на коју се надовезује тунел изграђена за само три и по месеца.

Објаснио је да је галерија у продужетку леве цеви тунела Банцерево изграђена ради трајне стабилизације косине 6, и то модерном методом која је омогућила бржу изградњу и стабилност током извођења радова.

Дужина галерије је 174 метра, а Крстић наводи да је за њену изградњу утрошено 10.000 кубних метара бетона, 3.500 тона челика, 132 шипа дужине 16 метара.

„Галерија је насипана са 80.000 метара кубних материјала који служе као контрагтег косини 6”, испричао је Крстић, преноси Танјуг.

 


Коментари1
e25e8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

daviacolvento@yahoo.it
како то без негативних коментара? Од мене један громогласни БРАВО!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља