Купила сам патике пре два месеца и практично сам их носила само неколико дана. После тога сам приметила на предњој страни, на делу који се током хода савија, оштећења на кожи, као да ће да пукне. Забринуло ме то што сам практично само неколико дана ходала у њима и то шта би могло да се догоди после дужег коришћења. Однела сам патике у радњу и објаснила трговцу о чему је реч, они су ми рекли да то није до произвођача него до неадекватног ношења патика. То у најмању руку није у реду, али ја не знам како да решим проблем. Шта да радим ако ми не уваже рекламацију, ипак су то патике које сам платила готово 5.000 динара?
ОДГОВОР:
Уколико се недостатак појавио у периоду од шест месеци од куповине, претпоставља се да су вам патике продате с недостатком, односно да је продавац тај који треба да докаже да роба није имала недостатак. Не морате да објашњавате и доказујете да недостатак није настао вашом кривицом. Читав овај поступак доказивања односи се на судски поступак. Питате се шта вама значи ово право да не морате да доказујете да је недостатак постојао када само на суду можете да га остварите?
Искористите предност коју вам Закон о заштити потрошача пружа у овом случају, тако што ћете у непосредном контакту с продавцем показати да знате за ово ваше право. Немојте бежати од могућности да га упозорите да ћете, уколико не поштује закон, заштиту својих права потражити на суду. Да се недостатак који сте приметили појавио после шест месеци од куповине – у том случају бисте ви морали да докажете да је роба имала недостатак од почетка.
Одговара редакција „Потрошача”
