понедељак, 16.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:04

Укидање тролејбуса „преко колена” и гнев грађана

Линија 28 укинута због тога што се у великој мери преклапа са аутобусом 77, као и са линијама 40 и 41. – Као директну везу са Коњарником путници могу да користе 31 или 29, уз преседање на 17 и 31 у Шумицама
Аутор: Дејан Алексићуторак, 05.11.2019. у 12:00
Заувек склоњена после више од пола века постојања (Фото Д. Јевремовић)

Ниједном званичном одлуком града из претходних година није било предвиђено укидање тролејбуских линија 19 и 28. Зато и не чуди револт грађана. Он се не стишава откако су у петак надлежни објавили изненадну вест да се ови тролејбуси не враћају на старе трасе. Како за наш лист наводе у Секретаријату за јавни превоз, приликом припреме за враћање линија на редовне трасе после завршетка радова на Тргу републике, секретаријат је анализирао функционисање привременог режима који је трајао у току обнове Трга.

– Констатовано је да је привремена линија 22А изузетно ефикасна и да су грађани задовољни. Због тога је 22А и задржана уз продужење до Студентског трга. Због преклапања траса у центру са осталим линијама, 21 и 22 су скраћене на Славији – наводе у секретаријату.

Како додају, путнике са ове две линије на потезу од Славије до Студентског трга преузима линија 22А, као и путнике са досадашње линије 19.

– Као директну везу са Коњарником путници могу да користе линију 31 или 29, уз преседање на 17 и 31 у Шумицама. Тролејбус 28 укинут је због тога што се у великој мери преклапа са аутобусом 77, као и са линијама 40  и 41. Становници Звездаре користиће 40 до Таковске или 77 до Македонске, а уколико желе до Студентског трга могу преседати на линију 41 – поручују из секретаријата.

Ипак, директне линије, које су укинуте, и њихове будуће замене никако немају исти ефекат за Београђане.

Трола 19, као и аутобус 31, повезивала је Студентски трг и Коњарник. Али, иако су се преклапали до Славије, после тога путеви су им се разилазили. На ово би надлежни вероватно додали да се од Славије ка периферији траса „деветнаестице” преклапа са осталим тролама. Али поента је што крајње стајалиште није исто, због чега је ова линија и постојала.

И када је реч о линији 28, истина је ипак другачија. Констатација надлежних да ка центру постоји линија 77 опет не пије воду јер иако су се трасе 28 и 77 преклапале у Чингријиној, Димитрија Туцовића и делом у Цвијићевој надаље је „двадесет осмица” покривала палилулске улице којима 77 не иде. Ове две линије сусретале су се само код „Политике”. Суграђани су предлагали још летос да се 77 за стално остави на тада привременој траси јер би такво трајно преусмеравање 77 било одлична надокнада за тролу 28 које више нема.

– Јеси ли чула ово за 28? – коментарисале су две житељке Палилуле на станици у Цвијићевој.

– Милице, шта да ти кажем? Ово више није град! Воде га људи који не разумеју његове потребе. Нешто ми дође да одем до Старог двора да им мало то објасним – врло озбиљно истакла је друга Београђанка.

Да ли они који организују градски саобраћај препознају потребе грађана и није битно колико је очигледна брзоплетост овакве одлуке и неубедљиви аргументи за укидање. Јер, почетком септембра, када је Трг републике накратко за саобраћај био отворен, између осталих враћене су и линије 19 и 28. Ни речи није било о трајном укидању.

Пре ће бити да су друге ствари биле разлог за овај маневар. Према незваничним информацијама, како се планира претварање Студентског трга у пешачку зону, истоимена окретница је препрека за претварање у пешачку зону. Све би било лакше да је изграђена она која је као замена планирана у Дунавској улици, али није било много избора.

Један од разлога за укидање и скраћење траса дела тролејбуских линија, према такође незваничним информацијама, јесте и нова калдрма на коловозу Трга републике. Нова коловозна подлога, сазнајемо, не може да издржи свакодневно толико оптерећење тролејбуса, поготову двоструких.

(Фото Р. Крстинић)

Проблематична линија 77

Линија 77 коју надлежни помињу као замену за 28, годинама је била врло поуздана, али већ дуже није: 14, 18, 20... овакве бројке излазе када се затражи информација о удаљености аутобуса 77. Ред вожње се већ дуже не поштује. Тако су јуче између 10.30 и 11 сати безнадежно чекали путници да наиђе овај аутобус.

Укините онда и друге линије

Суграђани који с правом не разумеју одлуку о укидању две тролејбуске линије подсећају да би, ако се дословно примени аргумент надлежних, требало да се укину једна од следећих двају линија – 40 или 41, 16 или 23, 33 или 48... Како кажу грађани који су нам се јављали, управо добар део сваке од ових линија поклапа се са оном другом.

Не знају шта ће са њима

Надлежни као да не знају шта да раде са тролама. Према оптимистично најављеном, али никад оствареном плану, за драстичну измену крвотока јавног превоза из 2015. идеја је била да Дунавска буде привремена окретница за тролејбусе, а да онда за линије 19, 21, 22 и 29 почетно стајалиште буде Славија. Само нису успели до дана данашњег да донесу одлуку хоће ли троле које су ишле ка центру заменити електробуси, трамвај 1 или нешто треће, као тренутни аутобус 22А. Према плану из 2015, дугорочна будућност била је виђена и за линију 28 чија је нова предвиђена траса била Медаковић 3 – Церак виногради.

Могући и протести

Бројни грађани погођени укидањем линија 19 и 28 најављују и протесте. Иницијатива „Не давимо Београд” је укидање линија 19 и 28 оценила као непромишљен потез којим се наставља урушавање јавног превоза.

– На траси линије 28 налазе чак три студентска дома која она повезује са Студентским тргом и већим бројем факултета – указали су у иницијативи додајући да захтевају да се одлука о укидању линија 19 и 28 повуче, али и да се додатно унапреде ове линије.

Секретаријат за јавни превоз, како кажу у овом градском министарству, организовао је снимање свих линија у централној градској зони да би се видело да ли је потребно додатно појачање појединих линија. Повратак 19 и 28 ипак се не помиње.


Коментари27
bdf9a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Стефан
Град Београд преко ГСП-а приватним превозницима плаћа 300 динара по километру, што је скоро дупло од стварне вредности услуге. Разлика на разне начине одлази у џепове градских и републичких властодржаца. Од око 1.200 возила која свакодневно излазе на београдске улице, њих око 500 је у власништву приватних превозника који раде за ГСП. Сви би најрадије да возе празне аутобусе и то минибусеве, којих је све више на градским улицама, јер троше још мање горива. А троле нису у приватним рукама...
Miloš Vučković
Važno je reći i da je ukidanjem trolejbuske linije 28 otežan dolazak velikom broju pacijenata koji idu iz centra grada na terapiju i preglede u Gradsku bolnicu (KBC Zvezdara).
Jelena
Lako je gradskim ocima da se igraju sa linijama GSP, kada ih ne koriste!!!!!!!!!!!!A vi, Beogradjani najbolje da idete pesice, kao nekada crnci sto su uradili iz revolta!!!!!!!!!!!!!!!!!
Arsenije
Sekretarijat ne treba da procenjuje šta je optimalno, nego da vrati linije i ispoštuje volju građana. Sve linije da se vrate!
stanislavsr
Kocke na Trgu republike ne mogu da izdrže trolejbuse! Da li je moguće da čovek tako nešto priča? A šta mogu? Bicikle? Sramota šta amateri i neznalice prave od Beograda. Beograd vekovima odoleva osvajačima i razaranjima ali ovi će ga uništoti.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља