Компаније „Свис” престала је да лети са нишког аеродрома „Константин Велики” због конкуренције или прерасподеле авиона, „Рајан Ер” није имао потребне дозволе, а „Ер Србија” је одустала од линије Ниш-Будимпешта јер није било довољно путника, саопштило је Министарство грађевинарства, саобраћаја инфраструктуре реагујући на оптужбе због гашења три линије с тог аеродрома.
Наиме, у саопштењу које преноси Танјуг, Министарство подсећа да авио-компаније лете ка одредиштима за која имају комерцијални интерес, те да је управо држава улагањем у инфраструктуру и опремање нишког аеродрома створила услове да лоу-кост превозници имају интерес да лете са овог аеродрома.
Нетачне су зато и злонамерне тврдње Националне коалиције за децентрализацију да је нишки аеродром „Константин Велики” остао без три линије под „директним или индиректним утицајем републичке власти”, тврде у Министарству.
Подсећају при томе и да се авио-компаније при одабиру линија руководе својим комерцијалним интересима, због чега се одређене линије затварају, а друге отварају, а да је главни критеријум који на то утиче профитабилност појединих линија.
Из министарства подсећају и да је од 2015. кад је ресорно министарство преузело управљање развојем и улагањем у нишки аеродром, кроз ову ваздушну луку прошло 1.250.000 путника. Поређења ради, од отварања аеродрома 1986. до 2014. године кроз овај аеродром прошла су укупно 173.842 путника, те додају да ће у 2019. кроз овај аеродром проћи 2,5 пута више путника него за период од 1986. до 2014.
Објашњавајући како је нишки аеродром остао без три линије, у саопштењу наводе да је компанија „Свис” летела под једнаким условима са нишког аеродрома као и друге компаније, а да су престали да лете или због конкуренције или због прерасподеле авиона.
„Рајан Ер” је, додају, без дозволе надлежне организације за цивилно ваздухопловство покушао да започне летове на линији проглашеној линијом у јавном интересу, за коју је могао благовремено да се определи да лети под комерцијалним условима или да конкурише и на тој, као и на свим осталим линијама које су проглашене линијама у јавном интересу.
Лет „Ер Србије” на релацији Ниш-Будимпешта, објашњавају, укинут је одлуком Владе због слабог одзива путника.
Такође, како наводе, Влади Србије је нишки аеродром враћен на основу одлуке Града Ниша, који више није могао да покрива губитке и обезбеди инвестиције за даљи развој аеродрома.
Министарство наводи и да Влада Србије не даје субвенције компанији „Ер Србија” већ субвенционише линије које су уведене на захтев грађана и привреде региона источне и јужне Србије.