четвртак, 21.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 18:02
ПОМЕТЊА У ЈАВНОМ ПРЕВОЗУ

Станица код „Владе Дивљана” као тркачка стаза

Откако су трајно скраћене линије 43 и 96, житељи Котежа и Борче 3 на стајалишту код палилулске установе културе трче из возила у возило да што пре ухвате место у неком крцатом аутобусу који иде ка центру
Аутор: Дејан Алексићчетвртак, 07.11.2019. у 12:00
(Фото: Д. Алексић)

„Одсекли су нас од града, сад смо село!”, „Још само да нам одузму и зглобне аутобусе па да нас скроз докусуре!”, „Уместо да поласци буду и чешћи, они нам осакатише линију, сад више нисмо градска, него локална линија!” Ово је само делић коментара које је у току „аутобуског дружења” са житељима Котежа чуо репортер „Политике”.

Са Котежанима смо се јуче возили до и од овог насеља које припада централној градској општини Палилула. Али, ових дана, Котежанима можете да поменете све, само никако центар јер су остали без њега, односно без директне линије до њега. Скраћивањем линија 43 и 96 житељи Котежа и Борче 3 остали су после много година без везе са Тргом републике.

„Коме ми припадамо? Какав црни центар? Па да нас заиста сматрају житељима централне општине не би нам ово урадили! Сад је прилика да се отцепимо и направимо своју општину, кад Палилулу није брига за нас”, револтиран је био један од житеља овог београдског нaсеља.

Сличне реакције стижу и са линије 96. Са Борчанцима смо се нешто краће возили, али сасвим довољно да осетимо да им је јед једнак као и котешким сапатницима.

„Видела сам негде где се хвале како су ово грађани тражили? Па како их није срамота да тако масно слажу? Уместо да нам унапреде ионако лоше линије, они их још нагрдише. Вероватно да им не хабамо нове коцке на Тргу”, с једом је истакла суграђанка Марија Нешић.

Котежани и Борчанци су нарочито кивни зато што сада, како кажу, морају свуда да крећу раније јер не знају када ће им наићи неко од возила које иде ка центру. Какав хаос и циркус са преседањем имају становници ових насеља најбоље се види на стајалишту „Центар за културу ’Влада Дивљан’”.

 

У зависности од тога који део центра им је потребан, Котежани и Борчанци сада могу да преседају на линије 16, 23, 27Е, 32Е, 33, 35, 48, 95

Ова станица, нарочито ка граду, постала је својеврсна тркачка стаза. Чим аутобуси 43 и 96 сиђу са Панчевца, путници, и старо и младо, заузимају ниски старт да претрче у 16, 95 или неки други аутобус који вози ка граду. Не бирају. Меркају први који је испред њиховог возила. А када се отворе врата, креће трка и претрчавање у неки од тих аутобуса. Како су и до сада линије из правца палилулских насеља ка центру биле крцате, јасно је да је после скраћења траса аутобуса 43 и 96 борба за место постала још жешћа. Старији са колицима и торбама, млађи са ранчевима – сви у журби за обавезама само гледају да што пре улете. Ко не зна разлог за то можда би се и насмејао на овај призор, али ситуација у којој су се нашли путници на ионако врло оптерећеној траси аутобуса кроз Булевар деспота Стефана врло је жалосна. Гурање, трка, нервоза...

Аутобуси 43 и 96, иначе када оставе путнике код „Владе Дивљана”, скрећу у Јована Авакумовића, у тим улицама се окрећу и поново иду ка Котежу и Борчи 3.

До даљег је тако. Да ли ће надлежни, који су брзоплето донели одлуку о скраћивању и укидању више градских линија, променити неке од тих одлука, остаје да се види. Али, тешко је веровати у то, јер циљ по свему судећи заиста и јесте да се коцке на Тргу републике ослободе што више возила јавног превоза.

„Појачане” линије 77 и 79

Надлежни су решили да од јуче, изненада, опет без благовремене најаве, појачају линије 77 и 79. Прва је појачана за три возила, а друга за једно. У граду се изгледа надају да ће тиме олакшати муке Београђанима којима су скраћене и укинуте тролејбуске и аутобуске линије, али житељи делова града који су оштећени оваквом одлуком кажу да им то није никаква замена.

Гужве на Славији

Корисници јавног превоза све више се жале и на несносне гужве на Славији откако су скраћене линије 21 и 22 и укинута линија 19. Тврде да су несносне гужве на стајалишту у правцу Теразија и Трга републике.

„Линија 31 константно је крцата јер се сада у њу слива доста путника због скраћивања и укидања ових тролејбуских линија. Једнако је гужва и у тролама 29. Да, имамо онај локалац 22А, али пошто је реч о соло возилу, његов капацитет не може да надокнади потребе свих путника који су остали без везе са центром. Ма ужас!”, кивна је била читатељка која се јуче јавила нашој редакцији.


Коментари16
9d175
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Бранислав Станојловић
Овде у Лондону су пре доста година забранили зглобне аутобусе као опасне.
Ivo
Ova gradska vlast iz dana u dan unistava nas Beograd,i svi smo svedoci toga. Ima li granica ovom maltretiranju i izivljavanju nad nama? Dokle ce Vesic da eksperimentise in vivo,a da gradjani kao stoka samo gundjaju i negoduju,ne preduzimajuci nista konkretno?Jasno je da je svima u Bg ovakvo stanje preselo,pa to u zadnje vreme priznaju cak i pojedinci iz vladajuce stranke.Jasno je da ce rezultat nezadovoljstva videti vec na sledecim izborima,ali do izbora treba preziveti.Pa ko prezivi pricace!
Ivana
Linija 96 se u potpunosti poklapa sa linijom 95 i nikada mi nije bilo jasno zašto uopšte postoji?? Treba je ukinuti i dodati još neki autobus na liniji 95. A ostali iz autobusa broj 43 uopšte ne moraju da trče u autobus koji je ispred, izađu kao sav normalan svet i uđu u sledeći autobus koji im odgovara - na toj stanici ima veliki broj autobusa nije baš u svakom gužva. Sklonost ka senzaciji i preterivanju...
Ivan
Pa ako cemo da gledamo po toj Vasoj logici, onda bi trebalo ukinuti 53, posto se preklapa sa 23; 96 postoji da bi resteretila 95 donekle, e sad drugi je problem, i ja mislim da to treba ispitati, zasto autobusa nema, nema, a onda dodju 3 ista jedan za drugim
Препоручујем 4
Srpsko dete
Svaka čast Politici. Retki su mediji koji pišu istinu i pravo stanje...
Miki
Vesicu kralju kasnih radova.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља