четвртак, 05.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 18:43
БАЛКАНСКИ ЕВЕРГРИН

Живот у половњацима

Могућа забрана увоза старих аутомобила с моторима еуро 3 не дотиче највећи број возача који су принуђени да возе крнтије
Аутор: Александар Апостоловскипонедељак, 11.11.2019. у 19:00

Посматрам своју драгу олупину тешку две тоне. Вршњак је моје ћерке. Дакле, има 17 и по година. Толико је просечно стар аутомобил у Србији, што ће рећи да сам просечни грађанин овдашњи. Последњих месеци, цркао му је вентилатор мотора, па је, срећом, на паркингу, а не на ауто-путу, из мотора почео да куља дим. Потом је почео да пушта уље, али одозго, као фонтана. Како се у механику аутомобила разумем као и у операције на отвореном срцу, мајстор ме је утешио и рекао да се не секирам. Неки од дихтунга, али који, треба заменити, па ће омиљени крш бити бесмртан.

Пошто сам отклонио два квара, чекао сам по враџбинском усуду и онај трећи. Стигао је пре него што сам се надао. Акумулатор је умро, нека му је лако уземљење. Дакле, ауто ми негде губи струју. А кад човек погледа мог „Крајслеровог” „пи-ти крузера”, помислио би да је то неуништива машина, па је ваљда и дизајниран у нешто између ретро и футуристичког стила. Бракан Несбит, креатор овог снажног дизајна с великим крилима, огромном маском хладњака, као да покрива фрижидер, али онај од пода до плафона у који се може стрпати свињче и залихе „кока-коле” за читав месец, с великим браницима и праговима, објашњавао је да је желео да крузер постане оличење индивидуализма америчке културе. Какав преварант! Тај ауто, да ли је СУВ, да ли је лимузина, да ли је комби, ко ће га знати, још нисам провалио, постао је оличење колективизма српског механичарског еснафа. Зато не бих путовао њиме даље од Сопота, како бих евентуално проверио да ли је Зоран Бабић пронашао море и сурфује на таласима.

Наиме, издао би ме, претварајући се у мог потенцијалног убицу. Није ли, уосталом, Србија проглашена за гробље половњака? Побогу, па увозимо их чак и из Бугарске, у већим количинама него туристе. Оно што је много опасније јесте наша журба да што пре некуд стигнемо, као да ћемо пронаћи златну жицу или кипарску лову.

Ипак га волим, али је то љубав из рачуна. Наиме, кад се саберем, а онда тотално одузмем, схватим да немам новца за новији, тако да ме могућност забране увоза половних аутомобила с мотором еуро 3 савршено не дотиче. Чак не осећам грижу савести јер загађујем околину. Уосталом, да имам еколошку свест, најпре бих оставио цигарете, а тек онда бринуо што дајем лични допринос глобалном загревању.

Ако бих, којим чудом, и некако успео да се додатно задужим код банке, мада су у кредитном бироу већ издали потерницу с мојим ликом, као потенцијално опасном особом која подрива зеленашку политику банака, могао бих да купим нешто млађу олупину с гробља кршева, произведену, рецимо, јуна 2005. године, с мотором еуро 4. Тада су почели да се производе, наводно, чистији мотори. Али, том трансакцијом навукао бих само још већу беду на своја нејака плећа. Веровати продавцима половних аутомобила да сте направили савршен посао, јер сте купили кола с њиховог плаца, једнако је интелигентно као послати сопствену жену с Ђенком на летовање, уз Ђенкино уверавање да јој је најбољи друг и да ће је с мора вратити нетакнуту.

Драган Стојановић

Свој ауто, који ускоро слави пунолетство, готово да познајем у душу, тако да ћу га возити док неко од нас не испусти душу. Куповином нешто млађе крнтије добио бих двоглаву аждају у џаку, с мотором који би можда мање тровао све око мене, али би, по законима тржишта половњака, сасвим сигурно, почео лагано да ме убија. Ко зна какве би караконџуле искочиле испод хаубе? У том случају вероватно бих морао да мењам и мајстора, а познато је, уосталом, колико дружење с аутомеханичарима утиче не само на нервни, већ и кардиоваскуларни систем. А како Срби, једноставно, морају да возе, јер је то питање живота или смрти, а не рационалних одлука које се заснивају на једноставној рачуници да је и вожња таксијем јефтинија него месечно одржавање крнтије, уз услов да вас такси не вози у Грчку, не чуди податак да је у овој години у Србију увезено 50.600 половних возила старијих од 14 година, с прокаженим мотором еуро 3.

Европљани нас познају у душу, а нарочито нашу опседнутост аутомобилима. Тако су пронашли идеално место за депонију возила која тамо не возе ни они који живе на социјалној помоћи. Могуће је да сам ипак превелики песимиста и да ћу, у скоријој будућности, возити аутомобил који лети. И то нов, новцијат. У споту СНС-а, који промовише дигиталну будућност Србије, у главној улози је заменик шефа посланичке групе владајуће странке у Скупштини Србије Владимир Орлић, који се возика летећим аутомобилом, користећи паметни сат.

Спот је одлично урађен и интригантан, али за возача, односно просечног бирача, може бити иритантан. Да ли ћемо морати да имамо пилотску или ће важити постојећа возачка дозвола? И ко ће, у научнофантастичној саги, доживети да купи летећег половњака!


Коментари8
4fe3e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Bane
Moj auto je star 40 good
Nelic
Samo u jedno sam siguran, poucen zivotnim iskustvom u ovom udbanistanu - ovde je sve kaobajagi i nijedan potez vlasti nije u interesu naroda i civilizacije nego uvek ima finansijski ( ili strateski) momenat koji je povoljan po nekog "prijatelja stranke". Ovde salteri i drzavne sluzbe ( pocev od Komunalne policije) postoje radi sebe a njihov rad se ne sme proveravati kao sto nije dozvoljeno ni znati koliko ljudi radi za drzavu (!) niti istrazivati ko je kidnapovao srpske bebe po porodilistima
Boris
Pošto je tema ovih dana aktuelna, evo da i ja dam svoj doprinos. Vozim 18 godina star auto. Nije ni tako loš, mada kao i svaka mašina toliko stara ume neprijatno da iznenadi. Da imam, kupovao bih svakih 4 - 5 godina nov auto u salonu i ne bih se mlatio s ovim. I u tom smislu, zabrana evro 3 i evro 4 će samo otežati nama koji nemamo za bolje, a mi smo četiri petine Srbije. A vazduh ćemo moći da vidimo i sa evro 5.
Miroljub petrovic
Nauci nesto da radis, neki zanat, pa ces imati za novi auto.
branislav popović
Dosadno, dosadno!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Погледи /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља