петак, 06.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 16:02

Слање пошиљки убудуће уз личну карту

По Закону о поштанским услугама, купци и курирске службе имаће поуздане податке о ономе ко шаље пакет, што ће, како се очекује, смањити број превара
Аутор: Ј. Антељ, И. Албуновићпонедељак, 11.11.2019. у 20:00
(Фото Пошта Србије)

Курирске службе од пре неколико дана раде по новим правилима која ће донети значајне користи за купце. На снагу је ступио Закон о поштанским услугама, а најзначајнија новина јесте то да ће убудуће, пре преузимања пошиљке, „курири” имати право да провере податке из личне карте пошиљаоца. Купци ће тако, као и курирске службе, имати увид и знати поуздано ко шаље пакете, што ће смањити број превара, којих је до сада било много. Нашој редакцији, иначе, последњих недеља се јавило више читалаца који су имали негативно искуство с наруџбинама преко интернета, односно нису могли да врате неодговарајућу робу пошиљаоцима, јер је на пакету била истакнута погрешна адреса и број телефона.

– Наручила сам парфем преко „Инстаграма” и договор с продавцем је текао потпуно уобичајено. Када је сутрадан стигао пакет, схватила сам да је реч о погрешном парфему. Одмах сам контактирала с њим и жалила се, а он ми је рекао да вратим пошиљку преко курирске службе на адресу која је истакнута на пакету. То сам и учинила, међутим, пошиљка се вратила јер телефон пошиљаоца није у функцији. Задржали су пакет још један дан, а онда су ми га вратили и морала сам да платим још једном поштарину у износу од 270 динара. Страшно је да немате коме да се жалите, па сам одлучила да случај пријавим Одељењу за високотехнолошки криминал и полицији за превару – прича наша читатељка која је имала лоше искуство.

Још једна новина у закону јесте то што ће убудуће у унутрашњем саобраћају бити могуће да курирске службе у току пријема пошиљке, у присуству корисника, провере садржај уколико постоји сумња да је реч о недозвољеним производима. У међународном поштанском саобраћају, технологија пријема пошиљака је непромењена у односу на претходне прописе.

Горан Паповић, председник Националне организације потрошача Србије НОПС каже да ће организацијама ове промене значајно олакшати контролу и омогућити конкретнију помоћ грађанима.

– Ово је требало одавно да се примењује јер је било много ситуација у којима су пошиљаоци давали лажне податке или пакете с погрешним садржајем, а ми нисмо могли да им уђемо у траг. Уз ове промене закона, ми ћемо сада имати прилику да правимо листу несавесних продаваца, чије ћемо податке објављивати на интернету, преко друштвених мрежа, како би што више потрошача сазнало за њихове преваре. То је акција коју НОПС већ припрема и Закон о поштанским услугама и његове новине ће нам помоћи у томе – каже Паповић. Он саветује грађане да се јаве овој организацији у случају да се суоче с оваквим проблемом, јер ће на тај начин лакше саставити листе несавесних трговаца.

Нови рокови за рекламације

У предузећу „Пошта Србије” кажу да закон обезбеђује већи степен заштите корисника поштанских услуга, даљу либерализацију тржишта, повећање броја поштанских оператора и услуга.

– Нови закон омогућава једноставније пласирање и продају производа преко електронске трговине. Прописују и већу одговорност оператора за евентуално насталу штету на пошиљкама и прецизније прописује њихова права и обавезе– кажу у овом предузећу.

Уз већ поменуте новине у „Пошти Србије” истичу и да закон доноси нове рокове за рекламације оштећених пошиљака и то 60 дана у унутрашњем и шест месеци у међународном саобраћају. Оператори су дужни да кориснике обавесте о исходу рекламације у року од осам дана.


Коментари4
65711
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Euskirchen
Vas neko ozbiljno krade. Ako vam ne stiže pola pošiljki treba da vidite ko za vas potpisuje preuzimanje pošiljki ili u da podnesete zahtev da vam se pošiljke ostavljaju u pošti pa da ih odatle sami preuzimate.
Ivana
Naručiti parfem sa Instagrama od XY pojedinca i posle se žaliti Odeljenju za visokotehnološki kriminal...ne znam šta bih rekla, no krajnje je neozbiljno odlučivati se takvu vrstu kupovine i posle toga opterećivati organ koji se svakodnevno bavi razbijanjem pedofilije i drugih malo ozbiljnijih krivičnih dela.
Pola ne stigne
Meni pola pošiljki od aliexpresa ne stigne i ni jednom nisam uspeo da štetu naplatim od pošte, mala vrednost do 1000din. pa se tužba sudu ne isplati, mada po trakeru se vidi da je stiglo do Beograda.
Nikola M.
Apropo ovog teksta vezano je i pitanje rada Poste Srbije. Naime, 2013. godine je dobijeno od EU i fondova za razvoj potpuno noci sistem -centar za sortiranje i distibuciju poste. Posta se bila obavezala da ce poslati na doobuku za rad na ovom sistemu 100 ljudi u centre poput Milana, Beca, Minhena itd. Tvrdoglavo i konzervativno rukovostvo nije za to marilo tako da ta oprema i dan danas trune u centru u Zemunu. Ove tvrdnje se lako mogu proveriti.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља