петак, 06.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 15:59

Да научимо децу како да мисле, а не шта да мисле

Реформе у образовању се спроводе да се младе генерације оспособе за будућност, за нове послове који још увек не постоје и које још увек не можемо ни да замислимо како ће изгледати, каже премијерка Брнабић
уторак, 12.11.2019. у 11:45
Ана Брнабић (Фото Влада Србије - С.М.)

Премијерка Србије Ана Брнабић изјавила је данас да је циљ реформи које се спроводе у образовању да се направи систем који неће учити децу шта да мисле, већ како да мисле и да их припреми за 21. век.

Она је, на Међународној конференцији о будућности образовања, нагласила да се реформе у образовању спроводе да би се младе генерације оспособиле за будућност, нове послове који још увек не постоје и које још увек не можемо ни да замислимо како ће изгледати.

„Зато је образовање као тема међу приоритетима Владе Србије, ако не и најважнија тема. Током историје оно што је одређивало успех једне нације и друштва је било образовање”, навела је она и додала да у свету који се брзо мења успех и конкурентност, хармонија и срећа једног друштва зависе од квалитета образовања.

Како је навела, напредују друштва која се заснивају на знању, иновацијама, култури, креативности, слободи мишљења, а основ свега тога је образовање.

У Србији, како је рекла, започете су реформе образовног система које подразумевају да се систем образовања повеже са тржиштем рада, тако да може да се прати напредак сваког ученика, студента.

На тај начин може да се прати који ниво образовања и који профили радника су потребни тржишту рада.

„Желимо да знамо колико дуго ће чекати на запослење које са заснива на ономе што су њихове квалификације, профил или студијски програм који су завршили. Хоћемо да пратимо њихове просечне плате када се запосле и колико брзо ће моћи да се врати уложено”, истакла је премијерка.

Она је нагласила да је Србија заједно са Уницефом имплементирала нови курикулум у предшколском образовању, где се учење заснива на игри, на стимулацији истраживања, критичком мишљењу.

Подсетила је да су, у складу са дигитализацијом, интернет добиле скоро све школе, да је уведен бежични интернет у 500 школа, а да је циљ да до 2021. године све школе буду дигитализоване.

„Тренутно имамо 10.000 дигиталних учионица за 200.000 ђака широм Србије.

„Предавање је интерактивно, интересантније, знање се брже прихвата, задовољни су и ђаци и наставници “, навела је Брнабић, преноси Танјуг.

Истиче и да су уведена специјализована ИТ одељења у гимназијама, да је информатика постала обавезан предмет од петог разреда, да се развија дуално образовање.


Коментари20
e93f5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Baba
,,да би се младе генерације оспособиле за будућност, нове послове који још увек не постоје и које још увек не можемо ни да замислимо како ће изгледати." СВАШТА! За послове који не постоје! Нелогично!
Raca
Прво што децу данас треба научити је да разликују људе од андроида у облику људи, којих је данас на жалост пун свет, и да добро гледају кад су нпр. на улици или у саобраћају да се не сударају са њима, јер они не користе своју главу и мозак већ мисле као нека даљински управљана и програмирана машина не обазирући се око себе. Још важније деци је да схвате и науче је да прави људи доносе хумане одлуке, за разлику од безосећајних андроида и туђом вољом управљаних бића, без свога ја.
Mustafa Aga
Zbog svoga neiskustva deca mogu lako da se zamisle u pogreshnom pravcu...Zato mi odrasli treba deci da pomognemo da nauche kako da razmisjljaju ali takodje i shta da misle...Ako ono shto smo ih usmerili da misle ima u sebi logike...Deca che svojim pravilnim razmishljanjem to prihvatiti...
srki s
Predsedniče Vlade Srbije,da li odrasli smeju da misle?
Nenad
Uz neke sitne korekcije valjalo bi ne menjati previse jedino sto vredi u Srbiji a to su skole . Na zapadu je katastrofa izadju iz skola i fakulteta da neznaju ama bas nista.Tipa MEGATREND. Svi uce da pakuju maglu . Nazalost ovih dana preminu ono dete , Mihajlo sto studira tri fakulteta istovremeno ( i to drzavna ) pa se prisetih cuvene MATEMATICKE gimnazije , mozda cak i najbolje skole u svetu tog tipa . Molimo vas ne unistavajte barem to , preklinjem obidjoh ceo svet niko im do kolena nije.
Taki taki
Na medjunarodnim PISA takmicenjima Finska, Svedska, pa i Slovenija pokazuje najbolje rezultate.Kanada je jako dobra, takodje. Ne znam kakvo je Vase iskustvo, pa kazete katastrofa.. Evo, bas razmisljam u cemu su nase skole dobre..mozda jedino matematika.
Препоручујем 5

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља