недеља, 08.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 11:09

Почиње градња тролејбуске мреже до Дунавске

Извођач је уведен у посао крајем октобра и у току су припремни радови на организацији, геодетском снимању и стационирању опреме
Аутор: Дејан Алексићуторак, 12.11.2019. у 19:30
(Фото Д. Јевремовић)

Тролејбуси су последњих дана трн у оку Београђана. Уопште их не погађа, а и нема разлога, што су ова возила деценију нерегистрована. Али су револтирани јер су надлежни у једном дану, односно 1. новембра, осакатили тролејбуску мрежу после отварања коловоза на Тргу републике. Није јасан тачан план када је реч о будућем тролејбуском крвотоку у престоници, али очигледно је да ипак не одустају од даљег уређења ове мреже.

Пролетос су расписана два тендера за сређивање тролејбуске мреже (ка Дунавској и у Немањиној и Кнеза Милоша), извођачи су изабрани и овај посао коначно се полако захуктава. Како наводе у Дирекцији за грађевинско земљиште, за изградњу тролејбуске контактне мреже до Дунавске уговор је закључен са групом понуђача „АТМ БГ”, „Баувесен”, „Елнос БЛ” и „ДЦ енергокоп”.

Нето вредност уговорених радова је нешто више од 346.000.000 динара, а рок за завршетак радова је 180 дана.

– Извођач је уведен у посао крајем октобра и у току су припремни радови на организацији, геодетском снимању и стационирању опреме. Овај посао подразумева изградњу нове исправљачке станице на углу Цвијићеве и Драже Павловића и изградњу око два километра контактне мреже трасом улица Цвијићева, Венизелосова, Гундулићев венац, Жоржа Клемансоа и Дунавска. На овом потезу биће реконструисане и три раскрснице да би се омогућило одвијање планираног тролејбуског саобраћаја – кажу у Дирекцији и додају да ће се реконструисати укрштања Венизелосове и Цвијићеве, Венизелосове и Гундулићевог венца, као и Гундулићевог венца и Жоржа Клемансоа.

Други посао који се тиче уређења тролејбуске мреже подразумева израду техничке документације и извођење радова на контактној мрежи у Немањиној улици до Славије и на мрежи од Депоа до Жоржа Клемансоа дуж Гундулићевог венца. Уговор за овај посао закључен је са групом понуђача „Д.Ц. енергокоп”, „АТМ БГ”, „Интерградња коп” и  „Geoexp”. Вредност ових радова је око 91.940.000 динара, а рок за израду техничке документације и извођење радова је такође 180 дана.

– Извођач је у септембру уведен у фазу пројектовања. Предмет уговора је пројектовање и изградња напојног кабла од око четири километра, који ће из постојећих трафоа снабдевати исправљачку станицу у Цвијићевој и омогућити функционисање тролејбуске мреже. Један део напојног вода биће пројектован и положен трасом од Омладинског стадиона до исправљачке станице у Цвијићевој, док ће друго напајање бити спроведено у саобраћајним површинама од Универзитетске библиотеке „Светозар Марковић” до исправљачке станице – објашњавају у Дирекцији.

Осим напајања исправљачке станице у Цвијићевој, у оквиру овог уговора пројектоваће се и изградити око 200 метара нове тролејбуске мреже дуж Гундулићевог венца, као и контактна мрежа у Немањиној улици, између Трга Славија и Кнеза Милоша. Тиме ће на раскрсници Кнеза Милоша и Немањине бити омогућен пун програм тролејбуских веза из обе улице.

Корак ка окретници

Контактна мрежа до Дунавске коначно би требало да буде неки конкретан корак када је реч о дуго помињаној тролејбуско-аутобуској окретници у Дунавској. Годинама се најављује селидба тролејбуса са Студентског трга на Дорћол јер је један од главних циљева надлежних, када је реч о јавном превозу у центру, гашење окретница Студентски трг и Трг републике. Тендер за уређење новог терминуса у Дунавској је одавно завршен, али су проблем имовинскоправни односи. Ваљало би да уређење те окретнице почне што пре јер, како су надлежни кренули да укидају и преусмеравају тролејбусе, може се десити да буду укинуте и последње две троле које иду до Студентског трга.


Коментари9
fb1a9
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ivan Stojanovic
Kako stvari stoje, plan je da se ulica Gundulicev venac (deo izmedju Venizelosove i Zorza Klemansoa), iz lepe jednosmerne ulice sa dva drvoreda i parking mestima, potpuno transformise u dvosmernu (prosirenu) ulicu, uz secu stabala i uklanjanje parking mesta kako bi trolejbusi tuda mogli da se krecu u dva smera. Stanovnici ovog kraja to nece dozvoliti i vec su se po tom pitanju organizovali.
Александр Првуль
До прокопа нема жеље да се провуку жице за тролу?
Gordana
Вратите нам тролејбуску линију 28.
dzordz
meni sve ovo ne lici na plansko uredjenje trolejbuske mreze, nego na krpljenje neceg sto je ostecenjo novim resenjima saobracaja i samom centru beograda. okolo naokolo. i sta se dobije time? odbijaju se od centra beograda beogradjani?
Pohvala ludosti
Van svake pameti, ukidaju nam mogucnost da dodjemo do centra grada.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља