понедељак, 09.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:41

Радови преусмерили 40 градских линија

Због мајсторисања, на својим трасама није четвртина од око укупно 170 аутобуса, трамваја и тролејбуса
Аутор: Дејан Алексићчетвртак, 14.11.2019. у 12:00
Окретница у Адмирала Гепрата (Фотографије Дејан Алексић)

У програм новогодишње прославе градски оци и ТОБ могли би да уврсте и тачку „Кругом двојке”, односно дочек 2020. у престоничким трамвајима. Јер ако се може веровати информацијама са сајтова за градски превоз, управо 31. децембра, после више од пола године од укидања, трамвајске линије 2, 5 и 10 требало би да буду враћене на трасе.

Проблем је што оне нису једине због чијег укидања Београђани месецима кипте од беса. У јавном превозу, чија су главна обележја несносне гужве и непоштовање реда вожње, од око 170 градских линија тренутно је чак четрдесетак скраћено, укинуто или преусмерено. Постоје замене, али оне никако нису довољне нити од једнаке користи. На то, четири линије су трајно скраћене, а две неповратно укинуте.

Вишемесечне измене проузроковали су радови на саобраћајницама, њихов продужетак и непрестано одлагање завршетка радова.

Окончање обнове Трга републике жељно се ишчекивало јер је реконструкција овог плочника на неколико месеци преусмерила више линија. Али, када су мајстори напустили Трг, уследио је хладан туш јер су грађани схватили да су линије 19 и 28 трајно скинуте са саобраћајне мапе. Хладна вода полила је и оне који користе линије 21, 22, 43 и 96 јер је окончање обнове трајно скратило њихове трасе. Незванично, може се чути да је све ово урађено да би се ганц нове коцке на Тргу растеретиле дела тешких јавних возила.

Потез од Рузвелтове до Бајлонијеве пијаце посебна је прича. Радови на њему преусмерили су аутобусе 65, 77 и 79 и укинули трамваје 2, 5 и 10. Све би Београђани некако и издржали да је уређење ових улица завршено на време, али крај није ни на видику. Надлежни се хвале како ће половином наредне седмице бити завршене саобраћајнице до Дринчићеве, али томе се могу радовати само возачи аутомобила. За путнике у јавном превозу и пешаке то ништа не значи јер нису уређени тротоари без којих ни стајалишта за аутобусе и трамваје не могу да се пусте у функцију. У то су се први уверили путници на линији 77 која је враћена на стару трасу, али она и даље не може да користи стајалишта у 27. марта.

– Код подвожњака у Димитрија Туцовића годинама чекам превоз и ту смо увек имали избор – 28, 65 и 77. Сада нам је остала ова последња линија која не може да надокнади недостатак остале две. Пре неки дан је замало пукла осовина у „седамдесет седмици” јер је возач примио сваког ко је успео да се угура – пожалила се суграђанка Татјана Павловић.

Колико дуго нема линија 3 и 3Л, житељи Кнежевца и околине Топчидера су и заборавили да су оне некад и постојале. А, њихово враћање на старе трасе није ни у најави.

Раскопана и Улица краљице Наталије

До када ће да круже измењеном трасом, не знају ни путници на линији 26, који су у овај саобраћајни карамбол запали због радова у Заплањској.

И Земунци који путују аутобусима 704, 706 и 707 због радова у Булевару Николе Тесле сада круже Улицом трешњиног цвета и тако ће бити до 5. децембра. Муке имају и њихове комшије са линије 84.

– Већ дуже због истих радова 84 не стаје код Ушћа, а осим тога се на тој тачки стварају гужве недељама и свакодневно губимо по петнаестак минута у непрегледним колонама. Још већа је мука повратак јер у вечерњим сатима на Зеленом венцу аутобуса 84, 704, 706 и 707 нема 30, 45 минута – пожалила се суграђанка Споменка Димитријевић.

Непријатно изненађење ових дана задесило је и путнике трамваја 6, 7 и 12 који су због радова код окретнице на Ташмајдану преусмерени. Обавештење о томе на самом терминусу једва је уочљиво па неупућени узалуд и даље тамо чекају превоз.

Титулу саобраћајног циркуса у јавном превозу тренутно би ипак могла да понесе зона око Савског трга. Уске улице око њега нису довољне да приме ни све аутомобиле и аутобусе који ту редовно пролазе. Али, надлежни су ипак, очигледно на брзину и у ходу, решили да Балканска, Адмирала Гепрата и малена Улица Михаила Богићевића постану зона окретања за десетак аутобуса који су годинама окретали на Савском тргу. Тако се већ неколико дана у поменутим улицама око трга стварају несносне гужве, поготову код стајалишта „Немањина” у Балканској. Ту се путници из начичканих аутобуса, немајући где, гурају између паркираних аутомобила. Муку са њима деле и возачи.

– У Балканској и Михаила Богићевића није права окретница. Немамо тоалете, немамо где ни да пијемо воду. А нећемо да се спустимо до старе окретнице на тргу јер би то онда значило да морамо да напустимо и оставимо возило. На новој „окретници”, осим тога, сада не можемо да стојимо дуже од два-три минута јер су улице мале и брзо се створе гужве – пожалио се возач на једној од преусмерених линија додајући да проблем ствара и то што кроз Сарајевску преусмерени аутобуси губе више времена него кроз Савску.

Ништа једноставније није ни возачима који окрећу на привременом терминусу у Адмирала Гепрата. Код Вазнесењске цркве стварају се огромне гужве због окретања аутобуса 52, 53, 56 и 56Л. Ова возила на ову локацију преусмерили су радови у Краљице Наталије. До када ће тако бити, не зна се.

Већина грађана које све ово дотиче никако не може да разуме зашто надлежни константно започињу радове на више битних саобраћајница у исто време. Не схватају ни то што се извођачима дозвољава пробијање рокова. Јер четрдесетак преусмерених, скраћених и укинутих линија не значи само привремене трасе, него и свакодневне колапсе.

ПРИВРЕМЕНО УКИНУТЕ

  • 2, 5, 10 – до 31. децембра
  • 66 – до данас
  • 3, 3Л – до даљег

ПРИВРЕМЕНО ПРЕУСМЕРЕНЕ

  • 401, 402, 403, 405, 406, 407, 408, 409 и 503 – до недеље
  • 79 – до 19. новембра
  • 704, 706 и 707 – до 5. децембра
  • 6, 7, 12 – до 12. децембра
  • 65 – до 31. децембра
  • 45 и 83 – до 31. децембра
  • 46, 51, 91, 92, 511, 551, 553, 601 – до 31. маја
  • 52, 53, 56, 56Л – до даљег
  • 26 – до даљег

ТРАЈНО УКИНУТЕ

  • 19 и 28

ТРАЈНО СКРАЋЕНЕ:

  • 21 и 22 (до Славије)
  • 43 и 96 (до Панчевачког моста)

Коментари10
fd81c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ljiljana K.
Pustite nas više da živimo i radimo! Ima nas koji radimo i nedeljom, a hoćemo i da se vidimo i družimo sa porodicom i prijateljima. Ovo je prevršilo! Trčite oko Ade Ciganlije, na hipodromu, na stadionima, duž kejova, van grada. Prestanite zatvarati i izmeštati saobraćaj. Nikakve najave nije bilo. Dosta parada, trka, maratona, biciklijada, rolerijada, pešačkih dana,...!!! Aman!
Деда Звонце
ОДЛИЧНО! Јер како другачије натерати Београђане да, због сопственог здравља, пешаче бар 2 сата дневно!
lorenc
Vesic treba da ode da se vezba u Tomislavcima-kraj Backe Topole- sve ravno 5 ulica preseca drugih 5. Vrlo dobro za vezbanje. Pa posle toga da malo u juznu Srbiju da vidi malo I krive ulice ( zbog nereseno imovinskih odnosa) pa malo u Nis Leskovac pa onda tek u Beograd. Ovako iskasapise Beograd bez vezbanja..... nestrucnjak.
Јој, Сербијо, земљо под шљивама
Београд се спрема да постане "зелени град".Власт полако укида линије градског саобраћаја, те ћемо на крају ићи бициклом или пешице. А, и нисмо, пре доласка у Београд, у паланкама и селима ни имали градски превоз...
Ja
Nisu svi ni dosli u Beograd iz palanki i sela. A zbog vase bezanije sa rodnih ognjista mi sad idemo preko granice, jer, za razliku od vas, nemamo rodbinu na selu koja bi nas snabdevala hranom, niti im se mozemo.uvaliti.na besplatan odmor.
Препоручујем 20
Драган
Велики је проблем, као што видимо, када се уређивањем града баве особе које нити поштују а још мање град разумеју. Да бисте водили град величине Београда постоји сијасет детаља на које морате да обратите пажњу, не само на богаћење јер циљ (функционисања) града су — грађани. Циљ граду није бетонирани трг већ чиме он служи грађанима. Град са свим својим структурама треба да је у служби грађана а не обратно. Ако градске власти не помажу бољитку и удобнијем животу онда их се треба решити.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља