четвртак, 05.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 17:40

Скупо и непотребно премештање Старог савског моста

четвртак, 14.11.2019. у 14:27
(Фото Д. Јевремовић)

Грађани су с правом очекивали да их нова власт неће замајавати такозваним анкетама, каква је својевремено била расписана за мост преко Аде, поготову што је са врха власти најављивано исправљање свих грешака, без обзира на актере. Нажалост, наставило се по старом. Сада се од грађана тражи да се определе за једно од два предложена решења о пресељењу Старог савског моста. Обе понуђене опције су апсурдне.

Прво, премештање мостовског лука распона сто метара на нову локацију на реци Сави тражи распон од 150 метара. Мост од челика није праћка, па да може да се истеже. Мост може да се премести на нову локацију само уз огромна улагања ради прилагођавања.

Други предлог је да се мост премести на ливаду. Да је то економски оправдано, давно би се слична ствар урадила са напуштеним челичним железничким мостовима широм Србије.

Инвеститор „Београда на води” је у праву када својим станарима намерава да обезбеди миран сан. Трамвајска бука то онемогућава, а разлог је тривијалан: завртњи којима се шине спајају за мостовски патос су од лошег материјала. Завртњи су се одвили и зато праве велику буку. То се једноставно решава, релативно лако и брзо, уградњом савремених бешумних веза шина за патос.

Одлуком да се мост сруши учињена је велика неправда. Зашто је неко решио да „због шницле закоље вола”? За такво суштинско питање у анкети није било места?

Удружење грађана „Наши мостови” апелује на градске власти да се врате одличном првобитном решењу за проширење Старог савског моста. Процењује се да би та инвестиција коштала око десет милиона евра. Рушење, изградња новог моста, као и апсурдно премештање конструкције на нову локацију коштали би више од сто милиона евра. Ко је ту зажмурио и Саву замутио?

Наш нобеловац Иво Андрић је записао да су мостови грађевине важније од храмова. Стари савски мост јесте својеврстан храм дуги низ година и грех је рушити га без преке потребе. Предност је и то што би током извођења радова на проширењу моста саобраћај на њему могао да се одвија. Рушење и изградња новог моста неминовно прекидају саобраћај за дуг временски период од три до пет година. То ће у Београду изазвати додатни саобраћајни хаос незапамћених размера. Они који су донели одлуку о рушењу Старог савског моста остаће запамћени по томе што су одлуке од животне важности за грађане Београда донели далеко од очију јавности.

Инвеститори „Београда на води”, ако буду инсистирали на изградњи новог моста, изложиће своје купце још већој буци коју ће производити тешке грађевинске машине за време рушења старог и изградње новога моста. Алтернатива је да се у једној грађевинској сезони изведе проширење старог моста. Естетски ефекат проширења подразумева додатне нове лукове модерних линија, какво је дато у решењу откупљеног конкурсног пројекта „Мостпројекта”, аутора дипл. инж. Слободана Цветковића, једног од најбољих светских стручњака за челичне мостове.

Љубивоје Костић,
дипл. грађ. инж., председник удружења грађана „Наши мостови”,
редовни члан Југословенске инжењерске академије


Коментари21
e56c4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Siniša Stojčić
Dajte Nemcima da ga uzmu. Učitelj Tasa ga sačuvao, a Vi vratite Nemcima, tako da naši Nemci mogu mirno da spavaju
Ne rusite mostove
Zivim u Melburnu gde svaka ili skoro svaka ulica ima svoj most. Reka Yara je manja od Save, ali navescu primer jednog bivseg zeleznickog mosta koji je sacuvan iako je pored njega podignut nov savremeni most, oba se nalaze u jezgru grada. Stari most je pretvoren u pesacki i postao je veoma popularan i atraktivan i za gradjane kao i za posetioce Melburna. Most je obogacen panelima sa interesntnim sadrzajima i podacima o emigrantima. eto prilike za prikaz bogate istorije starog savskog mosta.
Леон Давидович
Наравно колико год имате мостова преко реке никако не могу бити вишак јер увек ће се наћи неко или нешто да преко њих стиже до друге обале реке.
Препоручујем 9
Milojko
Most ce se uraditi jer ce neko iz vlasti lepo profitirati, a kada to znamo onda znamo i da ce profit biti mnogo veci ako je cena radova veca. Sada sve bi bilo drugacije da Srbija nije partijsko-udbaska drzava.
geras
skupo-neskupo , potrebno- nepotrebno, važno je da se zna red , da svako zna svoje mesto u sistemu . oni na vrhu izmeštaju čitave kvartove, ovi malo niži, iz drugog ešalona, mostove .
CTEBAH
Most bucan i to preko svake mere. Ne samo za stanare Beograda na vodi neko inace, buka se cuje na Kalemegdanu. Protok saobracaja je skoro nula sa jednom trakom koja je izrovarena od vibracija tramvaja. Renoviran vise puta a razvali se u roku par godina. Potreban je moderan most sa tri trake u oba pravca. Cena za Beograd nije i ne treba da bude pitanje jer se resava problem za sledecih 100 godina. Istorijska vrednost mosta postoji, a ona se moze ocuvati premestanjem. I to se i nudi kao opcija.
svi na most
Premestanje Starog Savskog Mosta nije opcija za Beogradjane, ali pretvaranje u pesacki sa biciklistickim stazama je odlicna ideja, vidjena po svim metropolama sveta, koje verno cuvaju istoriju grada. Za potrebe saobracaja podizu se novi siroki moderni mostovi.Most se mora odbraniti od naprednih ideja-projekata.
Препоручујем 6

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља