субота, 07.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 10:55

Нова писта и више летова

Из републичког буџета биће уложено још новца за инвестиције на аеродрому „Морава” код Краљева, а ускоро је могуће увођење још авио-линија
Аутор: Мирољуб Дугалићнедеља, 17.11.2019. у 12:24
(Фото М. Дугалић)

Краљево – Влада Србије недавно је прогласила две линије авио-превоза с аеродрома „Морава” код Краљева а, како смо већ писали, реч је о летовима за Беч и Солун. Расписан је и тендер за избор авио-превозника, који се завршава 21. новембра ове године.

То значи да само период до коначне одлуке и потписивање уговора са изабраном авио-компанијом дели „Мораву” од успостављања редовног цивилног саобраћаја, па ће, како је већ и најављено, први летови за Беч кренути почетком децембра, а пред почетак туристичке сезоне, у првој половини марта за Солун.

До поменутих дестинација и назад летеће се три пута недељно, а за ове линије Влада Србије ће авио-компанију субвенционисати са 5,7 милиона евра у наредне три године. Пошто су проглашене јавним интересом покриваће се превознику само онај део трошкова лета који није намирен, и то умањен за износ продатих карата, али по повољним ценама.

А колика ће, рецимо, бити цена карте до Беча и назад већ се увелико распитују бројни потенцијални путници из Краљева и околних градова, иако се још не зна чији ће авиони одавде летети.

– Наравно да очекујемо да ће то бити компаније „Виз ер”, можда „Ер Србија”, али то ћемо видети. У сваком случају, њихов је интерес да имају што више путника, а то ће остварити повољним ценама авио-карата. Зато се очекује да цена повратне карте до Беча или Солуна буде, примера ради, између 10.000 и 12.000 динара – рекао је Зоран Илић, помоћник министра у ресорном министарству, задужен за авио-саобраћај, приликом недавног боравка у Краљеву.

Што се тиче увођења још неких линија, др Предраг Терзић, градоначелник Краљева, већ је говорио да су одавде упућени захтеви и стручне процене оправданости за летове до Истанбула и до неких од градова у Немачкој. А на наше питање о томе упућено Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре добили смо одговор:

– Уколико региони Шумадије и западне Србије покажу интересовање и адекватним анализама образложе оправданост, влада би могла да размотри те додатне захтеве и проглашење и тих линија у јавном интересу.

Пошто је недавно Влада Србије донела решење о додели још 155 милиона динара за извођење инвестиционих радова на аеродрому „Морава”, Илић је новинарима појаснио да је реч о изградњи потпуно нове писте.

– Постојећа писта је грађена за војне авионе, који су лакши од цивилних, и она може да прихвата само мање путничке авионе, типа АТР, дакле, не и оне веће, које ми желимо на овом аеродрому – појаснио је Илић.

О градњи нове писте, такође у поменутом одговору надлежног министарства, пише: – С градњом нове писте може се најраније кренути у другој половини 2020. године, јер томе претходе друге активности, попут израде планског акта, који је већ у припреми, израда техничке документације и коначно расписивање тендера за извођача радова. Стога је планиран завршетак посла за крај 2021. или прву половину 2022. године.

То ће значити и услове за робни саобраћај, што је све учесталији захтев привредника с овог подручја.

Иначе, од надлежних за овај аеродром смо дознали да је солидно опремљен, а тридесет седморо запослених обучено и спремно за прихват првих цивилних летилица и путника.

ИАТА аеродрому доделила код KVO

Међународна асоцијација за ваздушни саобраћај (ИАТА) званично је доделилла Аеродрому „Морава” идентификациони код KVO, објавио је портал Ex-Yu aviation.

Ова три слова представљају индентификатор локације аеродрома.

На сајту Директората за цивилно ваздухопловство, на списку аеродрома са сертификатом и даље су само аеродроми у Нишу и Београду, а „Морава” је на списку аеродрома са дозволом за коришћење, преноси РТС.

 


Коментари3
07117
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

међусобно растојање
Зар није аеродром Поникве био у сваком погледу важнији, а за њега је општина Чајетина понудила да би га сама уредила? Много више туриста би долазило преко њега (Златибор, Тара, Мокра гора, Ужице), налази се на западу земље и даље од нишког аеродрома него "Морава".
Мика Пећинац
Lepo to... samo jos da izgradimo autoputeve do Kraljeva i do Raske, da ne ginemo ko zecevi doks tignemo do areodroma. Manji je rizik voziti se Boing 737 MAX (ovaj sto pada ko zrela kruska na povetarcu) nego ici Ibarskom magistralom
Владимир Раденковић
Имамо и аеродром Слатину са сертификатом

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља