четвртак, 22.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 04.11.2019. у 14:09
ДИЗАЈН

Слика на поду

Окачите ме на зид, немојте газити по мени
(Фотографије из приватне архиве ауторке)

„Аризона” − тепих из 1984. године који је дизајнирала више је слика него употребни предмет у ентеријеру. А како и не би, када је ауторка превасходно сликарка, а тек потом дизајнерка. Зато овај тепих има за вас поруку: „Окачите ме на зид, немојте газити по мени!”

Наравно да би била штета газити по једном уметничком делу које, као такво, служи да се застре под. Ако преко „Аризоне” ставите сто и столице, двосед и фотеље, или, недајбоже, кревет, онда од ефекта лепе слике неће остати ништа.

Чему заиста служи тепих попут „Аризоне”? Познаваоци уметности и дизајна ентеријера одговориће питањем: „Чему служе изванредни, скупоцени, од свиле израђени персијски теписи?” И биће у праву. Вековима уназад су се израђивали теписи као уметничка дела − кинески, турски, као и многобројне азијске варијанте с краја на крај континента, али − у складу са стилом амбијента.

Сликарка дизајнерка која се, као веома млада уметница, прикључила европском (италијанском) револуционарном покрету „Мемфис”, са жељом да мења слику стамбеног ентеријера друге половине 20. века, морала је да води рачуна о томе чему тепих у модерној европској култури становања служи, каква је његова употребна, функционална и рационална улога.

Луксузни, раскошни, скупоцени теписи, обично не служе у соби тако што ће бити покривени деловима намештаја или што ће бити на местима која су изложена гажењу. Они могу бити на поду, али постављени тако да се виде у целини, заштићени од хабања сваке врсте. У том смислу, најбоље одговарају мање димензије, теписи који ће стајати на месту где ће до пуног изражаја моћи да дође њихова лепота или вредност. Тепих „Аризона” има повеће димензије и лако ће се уклопити у велике стамбене или пословне просторе са вишком слободне подне површине, где као слика на поду неће бити умањена његова естетика.

 Натали ди Пакије

Француска уметница и дизајнерка рођена је 1957. године у Бордоу у Француској. По завршетку студија сликарства одлази у Италију и живи у Милану од 1979. године. До 1986. године радила је као дизајнер и била је једна од оснивача познате дизајнерске групе „Мемфис”. Радила је бројне дизајнерске експерименте, углавном на равним површинама као што су тканине, теписи, завесе, зидни тапети, али и објекти и разне врсте намештаја. Много је путовала, откривајући егзотичне крајеве и њихову изворну уметност (Африка, Аустралија, Индија), и из тих делова света преносила идеје на модерну дизајн-сцену. Када се група „Мемфис” распала после 1987, у потпуности се посветила сликарству.

Арх. Радмила Милосављевић
www.dopisna-skola-ambijent.rs

Коментари0
0a433
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља