четвртак, 05.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 15:57

Деца не виде себе у медијима

уторак, 19.11.2019. у 21:59
(Фото Пиксабеј)

Деца не виде себе у медијима, готово половина није обучена за коришћење интернета и друштвених мрежа, сматрају да су садржаји пуни лажних вести, дезинформација, ријалити програма и захтевају бољу медијску писменост, показало је истраживање међу ученицима Удружења Пријатељи деце Србије.

Поводом обележавања 20. новембра, Међународног дана детета, удружење је обавило мини истраживање „Деца и традиционални и нови медији”, спроведено у Дечијој недељи током Седнице ученичких парламената 2019. године, 8. октобра, а учествовало је 56 ученика из целе Србије.

Како се наводи у саопштењу Удружења, учесници истраживања су одговарали на питања која се тичу коришћења традиционалних и нових медија, ставова о њима, те дали препоруке за унапређивање положаја деце у њима, преноси Танјуг.

Према истраживању, од свих традиционалних медија, деца најчешће користе телевизију - 89,3 одсто, потом радио - 52,7, а након тога штампане медије - 42,9 одсто.

Деца, учесници истраживања, на телевизији у већини прате филмове и серије, а мали број користи ТВ као средство информисања.

Од негативних феномена на телевизији наводе штетан садржај (најчешће се осврћу на ријалити програме), сматрају да се пласира доста лажних информација којима је циљ да се створи искривљена слика у друштву, да постоје спољни утицаји на уређивачку политику, да нема довољно садржаја који је деци занимљив, те да има превише реклама.

Када је реч о штампи, у већини истичу негативне феномене, попут: лажних вести, скандализације, непрофесионалности и пласирања нетачних информација у јавности, те да не постоје садржаји који су од значаја за њих.

Што се тиче праћења вести и друштвених дешавања, деца се у апсолутној већини изјашњавају да прате вести и тренутна друштвена дешавања - 83,9 одсто, а то раде углавном путем интернета и интернет портала - 45 одсто, потом друштвених мрежа - 34 одсто, док путем телевизије и штампаних медија свега 21 одсто.

Истраживање показује да се интернету и друштвеним мрежама најчешће окрећу због њихове приступачности, брзог долажења до потребних информација, те могућности селекције и лаког одабира садржаја које ће пратити.

Што се тиче извештавања о деци и програма за децу у медијима, испитаници у већини истичу да нема довољно квалитетног садржаја који би њима био занимљив, као и да се деца често приказују као жртве/насилници, а да се успеси деце занемарују и не даје им се довољан медијски простор.

Истраживање је показало и да деца у већини, 56,6 одсто, сматрају да не знају довољно о коришћењу и заштити на друштвеним мрежама и интернету, а свој деци поручују да је, приликом коришћења друштвених мрежа и интернета превасходно потребно размишљати о безбедности и заштити идентитета, садржају који деле и постављају, као и да треба критички преиспитивати све информације на друштвеним мрежама и интернету.


Коментари2
d85ee
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Miloš
A šta će deca uopšte na internetu, da budu mamac za predatore, da surfuju po eksplicitnim sadržajima, što uključuje i vršnjačke tuče? Ili na televiziji gde caruju rijalitiji filmovi koji su u domenu sadržaja za odrasle? Šta za to vreme rade roditelji? Zar je moguće da na televizijama sa nac.frekvencijom nema nijednog crtanog programa? I za kraj: moram se začuditi datim odgovorima anketiranih. Ne znam kog uzrasta su, ali neobično je da rijalitije lažne vesti, spoljni uticaji itd navode kao štetne
Radmila Mišić
Deca su divna i pametna! Ako može da ih uteši, većina radnih, pristojnih, dovoljno pametnih i mislećih odraslih ljudi ne vidi sebe u medijima. a sramota je od medija što jave na jednom stupcu, dužine 3cm da su naši srednjoškolci osvojili medalju na nekom takmičenju. Ko su ta deca, kako stižu da sve to nauče i postignu uspeh, kako se odmaraju od učenja, kako se bore sa tremom na takmičenju ...ništa od toga. Ponekog umetnika "počastite" dužim člankom ili tv prilogom jednom u dve nedelje-to je sve.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља