недеља, 08.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 11:09

Без рушења кућа у Штитару

Пројектанти предложили промену трасе. Инвестиција скупља 12 милиона евра
Аутор: М. Мијушковићчетвртак, 21.11.2019. у 21:21
На­та­ша Да­ни­ло­вић Хри­стић објашњава мештанима Штитара измену трасе (Фо­то М. Ми­ју­шко­вић)

Шабац – Институт за архитектуру и урбанизам Србије и Институт за путеве Београд, носиоци израде пројектне документације, прихватили су примедбе мештана Штитара, који су захтевали да вишетрачни, државни пут Шабац–Лозница обиђе 32 стамбена и више економских објеката предвиђених за рушење, и предложили су нову трасу кроз њихов атар. Заинтересованим грађанима ово је саопштено јуче, на отвореном делу седнице Градске комисије за планове у Културном центру у Шапцу.

Брза саобраћајница Шабац–Лозница (54,58 км), наставак је будућег ауто-пута Рума–Шабац (21,14 км), а са новим мостом преко Саве код Шапца (1.327,5 метара), комплетна инвестиција коштаће 467,5 милиона евра. Комерцијални уговор за изградњу ових саобраћајница потписали су у уторак министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић и извршни директор азербејџанске компаније „Азвирт” Кемил Алијев, у присуству председника Србије Александрa Вучићa.

Током јавног увида, који је спроведен од 4. октобра до 4. новембра, на трасу брзе саобраћајнице било је поднето укупно 55 примедаба. Највише их је стигло поводом јужног дела села Штитар, који би нови пут „одсекао” – 18 појединачних, једна Савета месне заједнице са петицијом 1.120 грађана и једна коју је потписао начелник Градске управе Милан Васић, с обзиром на то да је Скупштина града подржала мештане.

Први пројекат пута који је измењен

– Како бисмо избегли насељени део села Штитар предложили смо да се преиспита део трасе. То за последицу има пројектантско разматрање алтернативне трасе и прикључака, као и изналажење најповољнијег решења. Неопходно је обавити поновно снимање геолошко испитивање терена и поново се обратити „Железницама Србије” због потребе денивелисаног преласка брзе саобраћајнице преко пруге – каже вођа пројектантског тима др Наташа Даниловић Христић из Института за архитектуру и урбанизам Србије.

Првобитно предложена траса пута Шабац–Лозница ишла је лево од железничког коридора Рума–Зворник, а нова би морала да га пресече два пута.

– Поред денивелисаних прелазака пруге, нова траса брзе саобраћајнице захтева и измештање далековода од 110 КВ. Све то поскупљује инвестицију за око 12 милиона евра – истиче Даниловић Христић.

У име мештана Штитара, обрађивачима плана за разумевање и труд који су показали захвалио је Драгољуб Терзић. Он је истакао да ће 150 грађана из 32 домаћинства „после пет бесаних месеци моћи коначно да одахну”.

Обрађивачи су прихватили укупно 33 примедбе поднете током јавне расправе, коригујући површине јавне намене поред пута или приступних петљи, како граничне парцеле не би подлегле експропријацији. Међу прихваћеним зехтевима налази се и онај који је поднело Удружење „Дрински сплавари”, а које је тражило да се на релацији Бадовинци–Прњавор (део пута који се одваја према Републици Српској) обезбеди још једна веза са приобаљем.

Углавном нису прихваћене примедбе (захтева) грађана који су тражили да им поред земљишта предвиђеног за пут држава узме и исплати и суседне њиве које нису на траси. Како је истакнуто „процес експропријације и процена вредности земљишта није предмет урбанистичког плана”, те се такви захтеви „решавају у посебном поступку, по Закону о експропријацији”.

У затвореном делу седнице, Градска комисија за планове донеће коначну одлуку о примедбама грађана, о чему ће они бити обавештени писаним путем. Ову комисију чини деветоро чланова, од којих су шесторо представници града, а троје републике. До сада се није десило да се комисија оглуши о предлог обрађивача плана, па се то не очекује ни овог пута. Предлог нове трасе, међутим, мораће у том случају да прође нову јавну расправу, али само у коригованом делу плана, код села Штитар.


Коментари2
4f9c4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Aleksandar
Skoro 400 000 evra po domaćinstvu, kako se lako pare troše kad se kredit uzima.
Djordje
U kakvoj zemlji zivimo jos ljudi treba da budu srecni sto nisu prosli kao oni u savamali. Sreca pa u Sapcu vlast jos uvek nije preuzeo rezim pa gradjani mogu da dobiju podrsku na lokalu. Bolje da trasa bude skuplja i da izmeste dalekovod nego da ljudima ruse kuce.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља