Kупила сам телефон преко оператера, и то приликом потписивања новог двогодишњег уговора. Међутим, за неколико месеци, колико је код мене, кварио се два пута и био је исто толико пута на сервису. После последње поправке опет нисам задовољна и имам проблеме с овим уређајем. Очекивала сам да ће ми оператер већ после прве поправке понудити нов уређај, али се то није догодило. Стално имају нека објашњења, као да сам ја крива што је уређај лошег квалитета. Пожалила сам се и предложили су ми да га опет пошаљу на поправку. Да ли имам право на нов уређај или ће овако бити док траје гаранција?
ОДГОВОР:
Закон о заштити потрошача у члану 52, између осталог, прописује да уколико испоручена роба није саобразна уговору, потрошач који је обавестио продавца о несаобразности има право да захтева од продавца да отклони несаобразност без накнаде, оправком или заменом, односно да захтева одговарајуће умањење цене или да раскине уговор у погледу те робе.
Исти члан прописује и следеће: „Потрошач има право да захтева замену, одговарајуће умањење цене или да раскине уговор због истог или другог недостатка саобразности који се после прве оправке појави, а поновна оправка је могућа само уз изричиту сагласност потрошача.”
Сходно томе, имате право и на замену и на раскид уговора и повраћај новчаних средстава. Потребно је да уложите рекламацију трговцу и да истакнете ваш захтев. Трговац има рок од осам дана да одговори на вашу рекламацију, а 30 дана да исту реши.
Одговара Национална организација потрошача Србије НОПС
