На простору „Београда на води” у близини нове Улице Николаја Кравцова и земљишта некадашње Железничке станице остала су само два објекта која још нису срушена. Један је приземна барака, а други је зграда са фасадном циглом на три спрата која је припадала „Железницама Србије”. Њу су некада железничари користили као преноћиште, па тако и носи име „Коначиште железничар”.
У плану је да ускоро почне рушење овог објекта који се простире на више од 1.500 квадрата и то, како се могло чути, можда већ крајем недеље.
Да је у плану рушење објекта потврдили су нам и у „Инфраструктури железница Србије”.
– Зграда „Коначиште” предвиђена је за рушење и обухваћена тендером за рушење објеката у оквиру старе Железничке станице Београд. Уговор са извођачем радова закључен је после спроведеног јавног тендера. Уговорени рок за завршетак радова је 19. јануар 2020. године, али се очекује да посао на рушењу објеката у оквиру старе Железничке станице Београд буде завршен до краја 2019. године – наводи се у одговорима „Железница Србије”.
Наша екипа јуче је обишла ову зграду у Савској улици. У приземљу се и даље налази бифе, у коме је било неколико гостију. Бифе је под закупом, али се очекује да и он ускоро буде исељен. У собама су радници запослени у оквиру комплекса „Београд на води”.
Покушали смо да сазнамо где ће бити премештени после најава о рушењу зграде. Од десетак радника које смо срели одговор нисмо добили и то због језичке баријере – неимари су говорили само турски.
Када и ове зграде у Савској улици буду срушене, простор који сада обухвата „Београд на води” уз ову саобраћајницу све до магацина и зграде Поште биће потпуно очишћен.
„Коначиште” је, према речима радника железница, изграђено пре петнаестак година. У њему су одседали кондуктери, машиновође и остали железничари. После велике поплаве 2014. године, ту су боравили и Обреновчани, а извесно време овај простор био је под закупом – приземље, око 400 квадрата првог и трећег спрата и око 150 квадрата другог.
Да ли је можда овај велики зидани објекат могао бити сачуван и искоришћен на неки други начин, а не срушен, питање је које се намеће само од себе будући да је објекат очуван.
Нови контејнерски терминал у Макишу
Радови који су почели у Макишу немају никакве везе са изградњом прве станице метроа, што су неки суграђани помислили када су видели камионе како „шпартају” овим делом града, већ је на простору железничке станице „Београд – Ранжирна” почела изградња контејнерског терминала. Овај посао започет је прошлог месеца, а рок за његов завршетак је 270 дана.
Вредност уговорених радова је пет и по милиона евра, а средства је обезбедила Влада Србије.
– Послови у Макишу обављаће се у неколико фаза. Обухватиће демонтажу осам ранжирних колосека укупне дужине око шест и по километара и контактне мреже изнад њих, изградњу два нова колосека дужине око 2,4 километра, са новим шинама и бетонским праговима, манипулативне плоче дуге 552 и широке 25,4 метара, три путна прелаза са приступном саобраћајницом до ваге, контејнер за вагу, просторије за смештај особља и изградњу приступних саобраћајница са паркингом – кажу у „Инфраструктури железница Србије”.