недеља, 24.01.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 26.11.2019. у 14:00 Бранка Васиљевић

Руши се и „Коначиште” у Савској улици

Троспратна зграда од око 1.500 квадрата требало би да буде срушена до краја године, а она је претпоследњи објекат који ће бити уклоњен са простора „Београда на води”
(Фото: Б. Васиљевић)

На простору „Београда на води” у близини нове Улице Николаја Кравцова и земљишта некадашње Железничке станице остала су само два објекта која још нису срушена. Један је приземна барака, а други је зграда са фасадном циглом на три спрата која је припадала „Железницама Србије”. Њу су некада железничари користили као преноћиште, па тако и носи име „Коначиште железничар”.

У плану је да ускоро почне рушење овог објекта који се простире на више од 1.500 квадрата и то, како се могло чути, можда већ крајем недеље.

Да је у плану рушење објекта потврдили су нам и у „Инфраструктури железница Србије”.

– Зграда „Коначиште” предвиђена је за рушење и обухваћена тендером за рушење објеката у оквиру старе Железничке станице Београд. Уговор са извођачем радова закључен је после спроведеног јавног тендера. Уговорени рок за завршетак радова је 19. јануар 2020. године, али се очекује да посао на рушењу објеката у оквиру старе Железничке станице Београд буде завршен до краја 2019. године – наводи се у одговорима „Железница Србије”.

Наша екипа јуче је обишла ову зграду у Савској улици. У приземљу се и даље налази бифе, у коме је било неколико гостију. Бифе је под закупом, али се очекује да и он ускоро буде исељен. У собама су радници запослени у оквиру комплекса „Београд на води”.

Покушали смо да сазнамо где ће бити премештени после најава о рушењу зграде. Од десетак радника које смо срели одговор нисмо добили и то због језичке баријере – неимари су говорили само турски.

Када и ове зграде у Савској улици буду срушене, простор који сада обухвата „Београд на води” уз ову саобраћајницу све до магацина и зграде Поште биће потпуно очишћен.

„Коначиште” је, према речима радника железница, изграђено пре петнаестак година. У њему су одседали кондуктери, машиновође и остали железничари. После велике поплаве 2014. године, ту су боравили и Обреновчани, а извесно време овај простор био је под закупом – приземље, око 400 квадрата првог и трећег спрата и око 150 квадрата другог.

Да ли је можда овај велики зидани објекат могао бити сачуван и искоришћен на неки други начин, а не срушен, питање је које се намеће само од себе будући да је објекат очуван.

Нови контејнерски терминал у Макишу

Радови који су почели у Макишу немају никакве везе са изградњом прве станице метроа, што су неки суграђани помислили када су видели камионе како „шпартају” овим делом града, већ је на простору железничке станице „Београд – Ранжирна” почела изградња контејнерског терминала. Овај посао започет је прошлог месеца, а рок за његов завршетак је 270 дана.

Вредност уговорених радова је пет и по милиона евра, а средства је обезбедила Влада Србије.

– Послови у Макишу обављаће се у неколико фаза. Обухватиће демонтажу осам ранжирних колосека укупне дужине око шест и по километара и контактне мреже изнад њих, изградњу два нова колосека дужине око 2,4 километра, са новим шинама и бетонским праговима, манипулативне плоче дуге 552 и широке 25,4 метара, три путна прелаза са приступном саобраћајницом до ваге, контејнер за вагу, просторије за смештај особља и изградњу приступних саобраћајница са паркингом – кажу у „Инфраструктури железница Србије”.

Коментари12
1ff19
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

jug
Ovi vise porusise nego NATO 1999.
nik bond
Rekoste u zgradi niko neraume Srpski, sve su Turski radnici. Eto ko vam pravi Beograd na vodi. Pre godinu dana rece mi jedan prijatelj ovde u inostranstvu da su u taj projekat umesani i neki Albanci u Turskoj, arhitekte. Nisam mu verovao ali sada vidim da je tacno, odose pare nazad muslimanima odakle su i dosle.
Magla Tranzicionis Grcka
Ta betoncina je gradjena po socijalistickim standardima pa ce biti interesantno gledati kako ce to da ruse (pneumatskim makazama ili eksplozivom ?). A kako ce da se obesteti onaj ko ga je platio to iz teksta ne vidimo. Objekat je nov i na skupoj lokaciji!
Milovan
Bravo, zgrada bez ikakvog smisla, simbol haotične tranzicije konačno nestaje, zaklanja pogled Palati Pravde iz koje se prvi put ima utisak da si na obali reke. Savska ulica kao da je namerno bila koncipirana da čini zid prema Savi da se Beograd ne bi širio ka reci. Konačno pada i poslednja barijera! Samo neka se menja, najvažnije je da naša deca ne upamte Beograd kakvog ga mi znamo!
milan
I Beogad na vodi sa svojim ,,soliterima,, potpuno zaklonio panoramu Beogada sa druge stane reke. Vide se samo soliteri i nista dugo
Jovan
Milovane, neces dugo gledati reku iz Palate pravde. Ta zgrada se rusi da bi se gradile nove.
Прикажи још одговора
Natalija Jovanovic
Bas se preteruje. Srusena je veoma lepa preradna zgrada Simpa, koja je odrzavana i uredjivana. Takodje, nova autobuska stanica Lastei l sada ova sasvim lepog izgleda i funkcionalna zgrada. Kada smo imali zeleznicu, to je pored smestaja zeleznicara sluzila i kao veoma pristupacan hotel. Naravno puno je toga. A korist ce imsti mali broj veoma bogatih.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља