уторак, 21.01.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:48

Суђење за несрећу у Међурову: два битна пропуста машиновође

среда, 27.11.2019. у 13:33
(Фото МУП Србије)

Ниш - Суђење за несрећу на пружном прелазу у Доњем Међурову у којој је осморо људи погинуло, а двадесетак повређено, настављено је у Основном суду у Нишу, а судски вештак за саобраћај Драган Марковић је казао да је анализом доступних података установио да постоје два битна пропуста машиновође који су допринели да се несрећа догоди.

Марковић је истакао да се воз који се сударио са аутобусом „Ниш-експреса” кретао у станичном подручју брзином од 60,3 километра на час, док је ограничење на месту несреће било 50 километра на сат, док је као други пропуст навео да приликом наиласка на пружни прелаз није више пута користио сирену, а био је обавезан да то чини.

„Анализа је показала да до удеса не би дошло да се се машиновађа кретао прописаном брзином јер би аутобус 13 секунди пре наиласка воза прешао пружни прелаз. Такође, да је више пута користио сирену, сигуран сам да би то упозорило возача аутобуса и путнике и да би дошло до сасвим другачијег развоја ситуације”, рекао је Марковић.

Он је казао да је вештачењем утврђено да је машиновођа почео да кочи када је био удаљен од аутобуса 26,2 метра, док је брзина воза у моменту судара била 68 километра на сат. Марковић је додао да је на тој удаљености, једном искористио сирену.

„Да је машиновђа кренуо да кочи у моменту када је аутобус без заустављања прошао поред знака 'стоп', односно на 132 метра удаљености од пружног прелаза до удеса не би дошло јер би аутобус прешао преко пружног прелаза”, изјавио је Марковић.

Према његовим речима, последице судара биле би значајно мање да је машиновођа почео да кочи када је аутобус дошао на само три метра од шина и ушао у зону која се сматра опасном за саобраћај.

Он је додао да је чињеница да је аутобус прешао преко пружног прелаза без заустављања, само са смањеном брзином на осам километра на час.

„Увидом на терену установио сам да је машиновођа при брзини којом се кретао могао да види да се аутобус није зауставио у зони пружног прелаза која је опасна за саобраћај”, изјавио је Марковић. ;

Суђење возачу „Ниш-експреса” Милану Здравковићу (31) за несрећу у Доњем Међурову биће настављено 29. јануара, а на том рочишту одбрана оптуженог и оштећених имаће прилике да постављају питања вештаку у вези данас представљеног налаза.

Несрећа на пружном прелазу у Доњем Међурову догодила се у јутарњим часовима 21. децембра прошле године, преноси Бета.


Коментари3
2d575
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

David Pokrajac
Kriv je Isak Njutn i drugi zakon mehanike. Kriv je i Tesla sto je izmislio radio pa je sofer pricao na mobilnom telefonu. Kriv je i Dizel sto je smislio istoimeni motor. A i Tito sto je doticnog spfera doveo grad, umesto da je u rodnom selu gonio taljige. Svi su krivi osim nemarnog vozaca.
dragan dragan
Neverovatno kriv masinovodja. Da se kretao sporije za 13 sekundi autobus bi prosao. A da li bi autobus isao tada istom brzinom...Izgleda samo u Srbiji ovako moze...
Zlatko
Свима вама треба забранити да возите. У ауто школи се учи шта возач ради када жели да пређе преко пружног прелаза.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља