недеља, 19.01.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 19:23

Највише новца у градском буџету за јавни превоз, опозиција негодује због гондоле

петак, 29.11.2019. у 12:05
Са седнице Скупштине града (Фото Танјуг)

Буџет града Београда за 2020. годину најважнија је тачка дневног реда о којој данас расправљају одборници градске Скупштине. Према предлогу престоничке власти, буџет Београда заједно са буџетима градских општина, износи око 143 милијарде динара.

Према речима заменика градоначелника Београда Горана Весића, градски буџет за следећу годину је развојни, инвестициони и у интересу Београђана, преноси Танјуг.

Он је у парламенту навео да ће највише средстава бити потрошено за делатност друмског и железничког саобраћаја и то за функционисање јавног превоза путника у граду, набавку возила за превоз путника у јавном саобраћају и за улагања у путну инфраструктуру.

За ту област, прецизирао је, намењено је 53 милијарде динара.

Весић је рекао да је седам милијарди обезбеђено за куповину нових возила за јавни превоз.

„Купићемо 100 зглобних аутобуса, 40 нових тролејбуса и десет нових електричних аутобуса. Ове године смо купили 244 нова аутобуса, а са ових 150 возила која ћемо набавити, изаћи ћемо скоро на 400”, рекао је Весић.

У области предшколског образовања и васпитања, и то за функционисање установа, субвенције приватним вртићима, за текуће и капитално одржавање и изградњу објеката вртића, планирана су средства у износу од 18 милијарди динара, навео је Весић и истакао да ће бити изграђено 17 нових вртића.

Шеф одборничке групе СзС-а у Никола Јовановић обраћа се новинарима испред градског парламента (Фото Танјуг)

Одборници опозиционог Савеза у Србију (СзС) критиковали су градску власт јер тврде да предложени буџет није развојни и да нису планирана средства за градњу београдског метроа, као и за бригу о најстаријим и социјално угроженим грађанима.

Тврде и да је више новца намењено изградњи гондоле и јарбола, него за нове вртиће и нову аутобуску станицу.

Шеф одборничке групе СзС-а у Скупштини града Никола Јовановић рекао је на конференцији за новинаре испред градског парламента, који бојкотују одборници СзС-а, да је затражио од Весића да објасни зашто је у буџету, како тврди, више новца издвојено за градњу гондоле и јарбола него за нове вртиће и нову главну аутобуску станицу.

„За гондолу је издвојено 420 милиона динара, а за вртиће 410 милиона. За јарбол је издвојено 307 милиона динара, а за градњу нове станице 204 милиона динара”, рекао је Јовановић.

Замерио је градској власти да је најављивала да ће у 2020. години градске општине имати више новца, а како тврди, издвојена је иста сума као за ову годину, као и што је за инвестиције планирано 17,39 одсто укупног буџета, док је, додао је он, у 2013. години за нове инвестиције било намењено 33,65 одсто.


Коментари5
3ddcc
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Рачуница
Значи сваки запослени Београђанин (744000) за потребе јавног превоза издвојиће 71.000 динара, плус карте и маркице. Ја сам јуче од Жаркова до Канаревог брда путовао 60минута тим дебело плаћеним и дотираним ГСПом, где иду те наше паре којима управљају добро плаћени службеници чији је посао да се брину о Београду.
Џа бу горење ћале прон
Буџет Града Београда за последњих 10 година порастао је за 50% (са око 0,8 млрд евра за 2009. годину, на преко 1,2 млрд евра за 2020). Шта је поента? Чини ми се да градски "оци" не могу и не умеју да тај силни новац паметно и рационално потроше на добробит грађана, а не желе ни да смање хараче које раја мора да плаћа.
Ivana
Gospode bože metro u projektima od osamdesetih godina. Pola radnog vreme a provedem vozeći do i od.
миле мрђеновачки
Ја као грађанин овог града сам против изгрдње гондоле на том месту... Против сам измештања Старог моста али сам за градњу нових мостова... Против сам решења без озбињних анализа и пројекција развоја града који се не завршавају испитом на јавним расправама и конкурсима. Можда су ово за некога само жеље, можда је за некога ово глупост, али ја се потписујем мојим именом и иза тога стојим... Стојим и да је све што се ради или је урађено мимо тога погрешно, а време ће показати колико.
Sapcanka u Bgd.
Rece pre neki dan jedini akadenik iz oblasti saobracaja u Bgd, da je iz SAD dosao nas a svetski strucnjak iz oblasti saobracaja da bi se nekome obratio u Bgd vlasti da zaustavi gasene Gl. zel. stanice i saznao je da se ovde ne pita struka, odlucuju politicari. KOLIKO SMO SAMO PROCITALI PISAMA O REKONSTRUKCIJAMA U BGD U RUBRICI MEDJU NAMA ARHITEKTE SIMEUNOVICA I KO GA JE UVAZIO, SAMO MI CITAOCI POLITIKE!
Препоручујем 22

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља