субота, 14.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:04

Могућа измена пројекта тролејбуске мреже на Дорћолу

За град није спорно да се тролејбуска траса у дорћолском делу делимично измени. – За сада се зна да троле неће пролазити кроз први део Гундулићевог венца Грађани замерају што је према пројекту на основу кога су радови и започети у плану сеча дрвореда, скраћивање тротоара и укидање паркинг места
Аутор: Дејан Алексићпетак, 29.11.2019. у 16:00
Гра­ђа­ни за­ме­ра­ју што је у пла­ну се­ча др­во­ре­да, скра­ћи­ва­ње тр­о­то­а­ра и уки­да­ње пар­кинг ме­ста (Фото Д. Алексић)

Пројекат градње нове тролејбуске мреже од Цвијићеве до Дунавске улице, на којој су радови већ почели, по свему судећи претрпеће измене. Првобитно, ова мрежа је требало да прође Цвијићевом, Поенкареовом, Венизелосовом, Гундулићевим венцем, Жоржа Клемансоа и Дунавском. Али, после неколико скупова и протеста житеља Доњег Дорћола и састанака које су они имали са надлежнима, грађанима, како за наш лист истиче градски урбаниста Марко Стојчић, јуче су достављени технички услови. Наредни корак је да житељи Дорћола предложе почетком идуће седмице идеје за алтернативну трасу и да стручне службе у граду онда то размотре. План је да се онда одржи још један састанак са грађанима, да им се образложи детаљно шта може да се измени, а шта не, и да се у току наредне седмице донесе коначно одлука шта ће дефинитивно моћи да се измени у пројекту. Оно што је већ познато јесте да тролејбуска мрежа ипак неће проћи првим делом Гундулићевог венца.

– Измена пројекта није проблем. Само је важно да ли ће оно што грађани буду предложили моћи да се спроведе на терену или не. Свакако да је битно да грађани дају своје предлоге и мишљење и да видимо шта може да се учини. Важан је интерес житеља тог дела града, али мораће да се води рачуна пре свега о јавном интересу и да он не буде угрожен – указује Стојчић.

Ако предлози грађана буду усвојени, пројекат ће морати да се мења и то ће извесно на неко време додатно одложити започете радове. Али само на делу планиране трасе. Тролејбуска траса која се гради у палилулском делу, како истиче Стојчић, није спорна и радови ће се ту наставити.

Житељи Доњег Дорћола јуче су потврдили да су добили техничке услове и да ће, како је Стојчић и најавио, почетком наредне седмице предати своје предлоге.

– Имамо узак тим стручњака и експерата који ће размотрити техничке услове и на основу тога, када се изанализира, предложити најбољу алтернативу – кажу представници Дорћолаца са којима смо разговарали.

Док се чека да се види шта ће бити коначна траса тролејбуса на Дорћолу, једино је јасно да град не одустаје од даљег развоја тролејбуске мреже јер су ова возила за околину знатно здравија од класичних аутобуса

Један од предлога који се појавио када је реч о алтернативној траси у односу на ону која је за грађане спорна, јесте тролејбуска мрежа која би се из Цвијићеве настављала кроз Поенкареову и Кнежопољску. Али, како указују представници Дорћолаца, то је један од незваничних предлога. Не значи, додају, да ће са њиме и изаћи пред надлежне. Потврдили су и да су, иако о томе није издато званично саопштење, већ само неформално, радови на новој тролејбуској мрежи привремено обустављени.

Грађани замерају што је према пројекту на основу кога су и радови и започети, у плану сеча дрвореда, скраћивање тротоара и укидање паркинг места. Сматрају и да њихове улице нису способне да поднесу обим саобраћаја који треба ту да се одвија ако би се ту преусмерили тролејбуси. Дорћолци сматрају да постојећи пројекат није добро осмишљен, да је изнуђено „несрећно” решење како би се Трг републике и Студентски трг што пре ослободили од тролејбуса, а због градње велике подземне гараже.

Како су, са друге стране, ових дана објаснили у Дирекцији за грађевинског земљиште, постојећи пројекат не подразумева сечу дрвореда и уклањање дела тротоара, већ уклањање шест стабала и опсецање тротоара на местима где се постављају стубови контактне мреже.

Док се чека да се види шта ће бити коначна траса тролејбуса на Дорћолу, једино је јасно да град не одустаје од даљег развоја тролејбуске мреже јер су ова возила за околину знатно здравија од класичних аутобуса. Како је јуче подсетио Стојчић, у плану је да се набаве савремени тролејбуси који ће једним делом трасе ићи уз помоћ надземне мреже, а делом без ње.


Коментари9
286eb
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

penzioner
NE DIRAJTE DRVECE!!!! SETITE SE CIKA JOVE!
Мирослав
И шта кажете ,,град не одустаје од даљег развоја тролејбуске мреже"???!!! Укидање и скраћивање тролејбуских линија и убацивање додатних аутобуса за замену тролејбуса у ужи и шири центар града (22л, 77, 79) је интересантан начин градских ,,стручњака" за развој тролејбуске мреже.
Haralampije
Je li to onaj kraj gde je ona Cetinjska ulica sa onim problemom buke iz kafica? Taj problem koji im ne dozvoljava da nocu spavaju gradjani nikako da rese. A ovaj "problem" sa banderama za trole "gradjani" ekspresno resavaju!!!
milan
Najbednije lazi se objavljuju kao istine. Građani su navodno trazili da im se skrati linija trolejbusa 28 pa je vlast uslisila njihovu molbu i pristupila resavanju problema. Tako se vrsi manipulacija i obmanjivanje građana i LAZ POSTAJE ISTINA .. To je postao manir upavljanja ovim gradom ..
Душан
Па су зато, што су много здравији, тролејбуси са две линије (19 и 22) на потезу од Славије до Студентског трга укинути и замењени аутобусима на дизел? Објашњење за овакву одлуку никада није дато иако га је јавност тражила и још увек тражи...
Teslolog amater
Ne bih ja bas puno potezao taj argument sa dizelom i autobusima, jer nisu Vam ni trolejbusi bas ekoloski cistunci. Sve te nase stare "trole", a od nedavno i ovi novi autobusi na baterije, idu u stvari na UGALJ i to onaj najnekaloricniji i najotrovniji-LIGNIT. Nije u redu da Beogradjani imaju cistiji vazduh na racun Obrenovcana. Za one koji ne znaju, tamo je TE "Nikola Tesla A" Obrenovac odakle Beograd dobija struju sagorevanjem uglja. Dakle ekolozi, trolejbusi idu na ugalj i gori su od autobusa!
Препоручујем 9

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља