субота, 14.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 15:05

Анкета међу радницима поделила панчевачки АТП

Руководство предузећа тврди да изјашњавање запослених о останку у фирми није успело, док синдикалци то негирају и кажу да су се показале тачним прогнозе да 90 одсто радника жели да узме отпремнине
Аутор: Олга Јанковићпетак, 29.11.2019. у 19:00
(Фото: О. Јанковић)

Панчево – После седмице ишчитавања одговора из тродневне анкете међу запосленима, ко жели да остане, а ко да напусти „Аутотранспортно предузеће Панчево”, a након ступања на снагу јавно-приватног партнерства између града и групе концесионара, руководство фирме дошло је до закључка да анкета није успела.

„Немамо одговоре, нити јасну слику о расположењу међу радницима, јер је анкета неправилно попуњавана. Многи су се определили за опције што једна другу искључују, а има и анкетних листова на којима су заокружени сви одговори, тако да је крајњи резултат неупотребљив”, каже за „Политику” Бојан Бојанић, директор предузећа, напомињући да се овако нешто могло и очекивати, јер је анкета била изнуђена, а да запослени нису сачекали све информације о условима рада у новом привредном друштву јавно-приватног партнерства, које је у међувремену озваничено и одлуком Скупштине града.

Пред 290 радника нашле су се опције да напусте предузеће и узму отпремнине, чиме губе право радног односа у будућем заједничком привредном друштву, или да се изјасне да желе да раде у новоформираном предузећу. Онима који стичу један од два услова за пензију понуђена је исплата шест просечних плата, И то и отпремнине иду из свозе коју је по тендерској документацији концесионар у обавези да уплати у градску касу.

За репрезентативне синдикате пак анкета је сасвим успела, а то поткрепљују прилично прецизним податком да се, како се и очекивало, 90 одсто определило да узме отпремнине и напусти фирму.

„Важно је рећи да смо се изборили за анкету и да се око 90 одсто људи одлучило за одлазак. Конкретно, од 291 радника, 30 њих се није одазвало анкети, исто толико се изјаснило да жели да остане да ради и ту је реч о службеницима, а остали желе отпремнине. У тој групи је највише возача, а у гаражи су се сви, 100 одсто, уписали за одлазак. Заправо, људи би можда и остали у фирми, али им услови не одговарају”, каже за наш лист Милан Марковић, председник Самосталног синдиката АТП-а, првог превозника у Србији који улази у овај нови образац пословања.

Марковић додаје и да нико није веровао у такав резултат анкете, али да он само одсликава катастрофално стање, праву агонију фирми, којом владају, како каже „непроверене информације и дезинформације, неизвесност и страх за егзистенцију, јер је много оних са 30 година стажа, који не знају шта ће их снаћи до услова за пензију”.

Руководство АТП-а има и план Б, па најављује понављање анкете до краја године, са само једним питањем: „Желите ли да останете/одете из фирме?” Новом изјашњавању ће претходити, како директор Бојанић каже за „Политику”, интервју са свим запосленима, сагледавање расположења и евентуалне промене у условима рада код новог послодавца, који могу бити само бољи по запослене.


Коментари1
b709b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ankh
Tačno toliko ljudi ATP i treba da se otarasi. Neprofesionalni, agresivni i bezobrazni prema putnicima, a red vožnje su možda poštovali dok su bili na probnom radu. Nema polaska za ili iz Beograda koji ne kasni... Na prste jedne ruke mogu da nabrojim vozače koji zaslužuju da rade, ostali su tu jer nema ko da vozi. Vrlo dobro znaju kako neće smeti da se ponašaju u novom preduzeću pa im se beži na vreme. P. S. Korišćenje telefona za vreme vožnje je apsolutno redovna pojava...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља