петак, 13.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:24

У Верони пред 13.000 људи

У Полуњиновој продукцији Татјана Татић је играла у балетима „Ромео и Јулија” у Италији, и „Лажни осмех” у Израелу, а у децембру је очекује гостовање у Русији
Аутор: Биљана Лијескићуторак, 03.12.2019. у 20:00
Татјана Татић и Игор Пастор у „Лабудовом језеру” (Фото: Небојша Бабић)

Свесна да се маестрално може играти, само док си млад, београдска балерина Татјана Татић, не штеди ни физичку, ни уметничку енергију. После успешно одигране премијере „Лабудовог језера” крајем прошле сезоне у престоничком националном театру, у августу је наступала у Верони у балету „Ромео и Јулија” кореографа Јохана Коборга, потом је гостовала у Тел Авиву и Хаифи, у једној другој савременој продукцији. Пут је потом туристички одвео до Лондона, а у децембру је у Москви очекује нова представа. Недавно је младој уметници на Дан Народног позоришта додељена награда за главну улогу Одете /Одилије, у балету „Лабудово језеро” Чајковског. У образложењу овог признања је писало да је Татјана Татић „у једном од најзахтевнијих балетских дела класичног репертоара, убедљиво приказала два дијаметрално супротна лика: крхког, нежног, белог лабуда и хладну, надмену, црну лабудицу. Технички сигурно и прецизно, али и веома емотивно, одличном интерпретацијом и сугестивним глумачким изразом освојила је публику”.

– Улоге белог и црног лабуда су ми много значиле у овој животној фази. То је врхунац за сваку балерину, а мени је велика част што ми је указано поверење да добијем ову представу са 24 године. Награда је и велики подстрек за даље, да још више радим на себи уметнички и технички, на овој представи и на свакој другој. „Лабудово језеро” бих описала као велико уживање. За гледање, слушање или играње. Сваким наступом више сазрим и мало другачије гледам на улоге и сваки пут додам нешто ново – каже млада, прва солисткиња балета Народног позоришта за „Политику”. После основне балетске школе у Панчеву, наша саговорница је средњу „Лујо Давичо” завршила у Београду. Данас су иза ње роле принцезе Ауроре у „Успаваној лепотици”, Китри у „Дон Кихоту”, Сванилде у „Копелији”, Маше у „Крцку Орашчићу”, а њено позориште јој је пре две сезоне доделио награду „Радомир Вучић”.

Татјана Татић: Припремам улогу Никије у балету „Бајадера” Фото Небојша Бабић

У Полуњиновој продукцији „Ромеа и Јулије”, у режији Јохана Коборга, Татјана Татић је крајем августа играла у велелепној Арени у Верони. Било је ту много гламура, јер је костиме за овај балет осмислио креаторски тим модне куће „Долче и Габана”. Ромеа је играо познати Сергеј Полуњин, Јулију Алина Кожокару, а поред њих су у другим ролама наступали наши играчи Татјана Татић, Дејан Коларов, Игор Пастор и Јована Несторовска.

– Верона је била сан који се можда никада више неће поновити. Гостовали смо у Арени, која је на главном градском тргу и гледало нас је 13.000 посетилаца. Играла сам солистичке улоге: Јулијину визију и њену пријатељицу, и заиста не знам да ли могу да опишем то осећање. Балет није популаран као нека друга уметност или спорт, тако да нисам ни сањала да ћу играти пред толиким бројем људи и доживети десетоминутне овације. Незаборавно искуство – наглашава млада балерина.

После овог гостовања у Италији, Полуњинов тим је позвао Татјану Татић да им се придружи у Израелу, на новом пројекту, у септембру. Реч је о делу које је поставио Рос Фреди Рај, а у њему су наступали Сергеј Полуњин и велики кореограф, редитељ и играч Јохан Коборг, првак балета Краљевске опере у Лондону.

– У Израелу смо имали представе у два града, Тел Авиву и Хаифи. Кореограф Рај урадио је савремени балет „Лажни осмех” који је одушевио Израелце. По садржају то је мрачна прича, у којој група људи срећним особама одузима осмехе и претвара их у лажне и безличне појединце. Била сам партнерка на сцени Јохану Коборгу. У децембру путујем у Москву, где ће Рос Фреди Рај радити кореографију „Црвенкапа и вук”, погађате није реч о дечијој представи, већ се третирају врло озбиљне теме.

Недавно је наша саговорница туристички посетила Лондон и завирила и у њихов свет балета, а о утисцима каже:

– Ми из Србије имамо „комплекс мале државе”, мислимо да је у свету боља школа, услови за рад и слично, док не одемо негде да видимо како је „преко”. Вежбала сам у енглеском Националном театру и могу рећи да Народно позориште без проблема може да гостује тамо. Заправо, било где у свету. И даље имам жељу да останем и играм у својој земљи, за своју публику којој бих рекла бескрајно хвала, јер је велики покретач за све што ми радимо. Волела бих да наставим да гостујем, али за сада немам планове да одлазим негде заувек. Ове сезоне у Народном позоришту, поред улога које већ играм, спремићу и главну ролу Никију, у балету „Бајадера”.


Коментари0
9e697
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља