недеља, 25.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 06.12.2019. у 12:20 А. В.

Деведесете – речник миграција

Изложба у обновљеној згради Музеја „25. мај” (Фотографије Н. Неговановић)

„Избрисани”, „туђини”, „карта у једном правцу”, „туге”, „нелагодност”... Ово су само неке од речи и израза чија су значења Београђани потражили на поставци „Деведесете: Речник миграција” отвореној у обновљеној згради Музеја „25. мај”. Кустоскиње поставке која се бави досељавањем и одсељавањем људи са наших простора током деведесетих година прошлог века су Симона Огњановић и Ана Панић. Пројекат чине радови 30 уметника, архитекта изложбе је Милорад Младеновић, а визуелни идентитет осмислио је Зоран Пантелић.

Бројну публику одушевила је поставка која доноси личне приче избеглих тих година, објашњења правних и законских механизма миграција, али и трауматична искуства оних који су доносили овако тешке животне одлуке и напуштали своје домовине.

Посетиоце је посебно заинтересовао и део поставке уметнице Тање Остојић која се у оквиру пројекта „Тражим мужа са европским пасошем” прво удала, а затим и развела од једног Немца, док су посебну пажњу гостију музеја изазвале и фотографије Горанке Матић. Она, како је написала на објашњењу поред својих радова, није ни знала да у јуну 1991. године на железничкој станици слика прве „избрисане” са списка грађана Словеније – прве избеглице Југославије.

Изложба која ће трајати до 1. марта отворена је у оквиру пројекта „Нова мапирања Европе”. Подржали су је Европска комисија и Министарство културе и информисања.

Коментари4
01a0a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Sa nasih prostora
Prostor je samo jedan, kao svemir. I zasto ga svojatamo? Nije zemlja, pa da kazemo da je nasa. I ja sam napustio zemlju (koja uopste nije sad ni vasa ni nasa) u devedesetim. Sto sam stariji, sve sam manje nostalgican. Slazem se je je "25 maj" neprimjereno ime za muzej u Srbiji. Isto kao da ga zovete "Goli otok", "Ustav 74", "Autonomne pokrajine (samo u Srbiji)" ili nesto drugo iz bivseg rezima. Zasto Krajina u Hrvatskoj nije bila AP? Razmislite malo. U bivsem rezimu nije bas sve bilo bolje.
Srboljub Petrovic
Srbiji nije potreban muzej zvani "25. maj". Slavljenje srbomrsca Broza ne upraznjava se vise cak ni njegovoj rodnoj Hrvatskoj.
Dragomir Olujić Oluja
To, g-dine Petroviću, šta će nam priča o nesreći ljudi koji su bežli ili od rata ili od teških uslova života – što je tema izložbe i, nedajbože, da pokažemo makar malo empatije, ‘ajmo krpit po muzeju čudnog imena i slavljenju “srbomrsca Broza” – nema veze što to nema veze sa istinom!...
Miki
Nemojte ljudi... pa nije sve bilo tako crno: tada , zbog nestasice goriva, bio je Eldorado za nas malobrojne windsurfere u oblasti Bijela, Kobila, Rose, Zanjice. Nije bilo motornih camaca. Jos je lepse bilo za ronjenje jer su zaroni bili bezbedni, iz istih razloga. Malo se opravio i riblji fond a nije bilo zagadjenja vode u danasnjem obliku. Slicno je bilo i u BG. Sada je zabranjeno jedriti po jezeru u BG, a u HN zalivu cik probajte. I hrana je bila neuporedivo jevtinija nego sad.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља