уторак, 01.12.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 06.12.2019. у 14:27

Достава робе у центру Београда само ноћу

Забрана за доставна возила у центру Београда од седам до 20 часова (Фото Д. Јевремовић)

Град припрема стратегију која ће омогућити да јавни превоз функционише без застоја, изјавио је данас заменик градоначелника Београда Горан Весић.

Весић је подсетио да се од 1. децембра примењује мера забране доставе робе у малопродајне објекте од седам до 20 сати, а да је следећа мера, која ступа на снагу током јануара наредне године, напредна технологија која ће омогућити да се потпуно елиминише заустављање бахатих возача на пешачким прелазима и жутим трака.

Весић је додао да су забраном доставе робе од седам до 20 сати ослобођене жуте траке, зауставне траке и трамвајске шине од возила која су се ту заустављала и тако, како каже, правила неред и хаос у саобраћају.

„Ову меру поштују највећи дистрибутери тако да смо јуче исписали мање од 50 прекршајних налога од 700 решења за достављање робе, колико их је град издао”, рекао је Весић у Јутарњем програму Студија Б.

Појаснио је да другу меру, увођење напредне технологије, град већ имплементира.

„Како ће изгледати та врста контроле обавестићемо јавност непосредно пред њено увођење. Грађани ће бити задовољни и више нико неће трпети терор бахатих возача који заузимају улице и тротоаре, паркирају где и како ко стигне”, рекао је Весић.

Како је навео, последњи сет мера за бољу проходност јавног превоза утврђује се стратегијом која је управо у изради.

Весић је додао да у припреми стратегије учествују превозници, Саобраћајна полиција и Комунална милиција, секретаријати за јавни превоз и саобраћај, као и саобраћајни стручњаци.

Стратегија подразумева увођење нових жутих трака, од којих ће неке у тој функцији бити 24 сата, а неке само у „шпицевима”, а такође ће бити омогућено да појединим улицама иде само јавни превоз, по узору на Њујорк, као и покривање свих жутих трака камерама.

Додаје да ће бити убрзана и замена семафора на више од 300 раскрсница у граду, семафорима који ће режим рада аутоматски прилагођавати густини саобраћаја и на којима ће трамваји имати приоритет.

Стратегија обухвата тендер за јавно-приватно партнерство за речни јавни саобраћај са изградњом пристана, рекао је Весић и додао да је у току тендер за јавне бицикле, а у плану изградња 120 километара бициклистичких стаза у наредне четири године.

Весић је навео да је сада јасно да су гужве у саобраћајним „шпицевима” у Београду последица повећаног броја аутомобила који постојећа саобраћајна инфраструктура не може да прими, а не због радова, како су, каже, „говориле незналице”.

Изнео је податак да је ово трећа година како се у Београду сваког месеца региструје око 4.000 аутомобила, што је око 50.000 годишње или више од 150.000 за последње три године.

„У Београду на једну породицу већ долази 1,7 аутомобила. То је последица раста животног стандарда”, рекао је Весић.

Зато се, каже, завршава обилазница око Београда, следеће године ће се убрзано радити на унутрашњој обилазници која повезује два моста, Мост на Ади и будући на Ади Хуји, радиће се нови мост на месту Старог савског, који ће растерити Бранков мост и Газелу, као и два тунела.

„Наш најважнији пројекат је метро, чија изградња треба да почне до краја следеће године. То је онај метро који је бивши градоначелник Београда обећавао сваке године од 2008. до 2012. и никада није ништа урадио”, рекао је Весић.

Додао је да ће се, када метро буде завршен, а за прве две линије ће требати до седам година, око 25 одсто садашњег саобраћаја спустити испод земље, па ће бити мањих гужви.

Како каже, Београду је метро потребан, јер град незванично има већ више од два милиона становника.

Весић је посебно нагласио да нема ниједног главног града у Европи те величине чији је основни подстистем јавног саобраћаја аутобуски подстистем, већ је то свуда шински, док аутобуски служи за допуну.

„Зато градимо метро, ширимо мрежу БГ воза и планирамо ширење трамвајске мреже. Ово су све вековни инфраструктурни пројекти које Београд најзад остварује, а који су деценијама стајали у фиокама и које нико пре нас није ни покушао да реализује”, рекао је Весић, преноси Танјуг.

Коментари15
e86c2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Nika u Beogradu nije bilo ovako
Da li nam vise smeta bahati vozac koji u npr Njegosevoj ili V. Ilica parkira auto u zutoj traci, ukljuci migavce i ode do banke, prodavnice, kladionice ili kafica, ili vozac kombija koji parkira 10min da bi istovario robu? PS da li cemo doziveti da se metroom prevezemo od gole livade do nekih zgradurina pre nego sto iste (zgradurine)potonu u savski mulj?
petrovicranko
Nadam se da postoji način da se bahati vozači koji ulaze u raskrsnicu i kad više nema mesta i koče saobraćaj, kao i oni koji u žutoj traci čekaju suprugu.Takođe naterati taksiste da ne voze slalom i usporavaju kolonu koja ima zelenu talas. Sagledati mogućnost da se,gde god može, napravi proširenje za bus stanicu.Svi planovi, mostovi, tuneli i metro su tek za 5-7 godina, tako da nam ostaje da se unormalimo.
Александар
''То је последица раста животног стандарда'' - јако безобразна опаска. А шта друго очекивати од екипе хохштаплера и фабриканата. Срамота колико нам добро иде.
Fonko
Sram vas bilo,nista ne znate da resite na drugi nacin osim zabranama,porezima,akcizama... Zasto javna preduzeca ne rade nocu,ne otklanjaju nocu kvarove,ne farbaju i asfaltiraju,krpe rupe na putevima.jednom prilikom kada je pukla cev i ostadosmo bez vode,tek ujutru su dosli da rade.u novom tunelu strazevica blokirate saobracaj vikendom da bi radnik brisao kamere u 10h pre podne,call centar gsb radi do 17h,sudovi rade do 15-16h,niko normalan ne moze da stigne da ode a da ne uzme slobodan dan.UFFF
Заврам
Београдски пример примењив и у другим градовима. Достављачи се осилили, не гасе возила, дрндају мотори испод прозора, загађују, заузимају тротоаре...пакао за пешаке.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља